Luxemburg :)

Efter 14 timmar av försök att sova i en obekväm buss kom vi hem imorse. Det har verkligen varit en toppenhelg. Båtresan mellan Trelleborg och Travemünde gick bra. Vi sov på båten och på kvällen ville alla titta på fotboll. Intresserad som man är hängde man ju på… Det tog ungefär halva matchen innan jag fattade vem som spelade och vem vi hejade på. Rätt lag vann i alla fall!
Bussresan genom Tyskland var lång och dryg och vi stod still i ungefär en och en halv timme på grund av förseningar. Men toaletterna på rastplatserna längs vägen var coola! De hade en självrengörande, snurrade sits. Till sist kom vi fram och fick supergod spaghetti och köttfärssås. Tro det eller ej, men till och med jag blev skrämd av portionens storlek!
På fredagen åkte vi till ”Luxembourg American Cemetery and Memorial”, en gravplats för amerikanska soldater från andra världskriget. Ganska mäktig känsla att gå bland de 5076 gravstenarna. Efter det blev det shopping och efter vi blev släppta, rusar alla in på… HM. En typisk Luxembugisk affär… På eftermiddagen drog tävlingen igång, men 200 fjäril. Det gick åt pipsvängen. Annars gick tävlingen bra. Ett brons på 400 frisim och fem hundradelar från sumsim på 400 medley.
Söndag kväll åkte vi hem igen, och att tillbringa en natt på buss är ingen höjdare kan jag tala om. Jag hann vara hemma ett par timmar innan jag tog tåget till Nyköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...