Kolmården :)


Detta är Enzo, apan vi stalkade, visst är han charmig?

Ganska biffiga och imponerade djur, detta är hanen

Den här damen fick utbrott på oss (vem hade inte fått det
om det satt en halv klass och stirrade på en, med pennan i högsta hug, i en timme?) och slängde en
hel näve sten över oss



Perfekt avslutning på dagen med glass!
Var på Kolmården igår med klassen. Det var så himla roligt. Alla andra har ju varit där hur många gånger som helst, men jag som inte har haft lika nära har bara varit där en gång tidigare. Först var det lite föreläsning men efter det fick vi gå ut och titta på djuren. Vi skulle bland annat sitta en timme och studera en valfri gorilla eller schimpans, och skriva upp vad den gjorde en gång i minuten. Jag, Filippa och Cajsa valde femåriga gorillaungen Enzo.
Efter vår "etologiska studie" fick vi se delfinshowen. Det är nästan så man är tillbaka till gamla flickdrömmen - att bli delfintränare ;) Det är imponerande att man lyckas lära upp djur på det viset. Jag menar jag kan inte ens fånga bollar med händerna, medan delifinerna kunde fånga dem med munnen. Därefter fick vi åka inbana över safariparken. Det var också en skojig upplevelse. Vi åkte ungefär tre meter över huvudena på lejonen ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...