X-mas Games

Så var titeln på dagens träningar. Vi blev indelade i två lag, och hela morgonen tävlade vi mot varandra. Vi körde idioten-stafett, skottkärra och vi sprang med varandra på ryggen. Det följdes av diverse lagkapper i bassängen bland annat kedjesim (där vi två och två höll varandra i fötterna och turades pm att simma arm och ben) och undervattenskick. Riktigt kul! Vi fick extrapoäng om vi var juligt klädda!
Efter träningen lärde jag Mehdi hur man skalar morötter och hackar lök, och sedan gjorde vi fried rice och kyckling. Jag tog också en tur till postrummet och hittade till min glädje två julkort. Känns så bra att släkten tänker på en trots att man inte är närvarande! Kommer bli tomt utan dem i jul... Men jag tackar så mycket för kort och julklapp!
Andra träningen bestod av en och en halv timme riktig träning, och en halvtimme vattenpolo. Det är så intensivt att det är ett under att ingen drunknat än!

Första dagen på jullovet

Åh vad det känns bra att ha en skolfri månad framför sig! Igår kväll åkte jag och Mehdi och storhandlade; helt ansvariga för vårt eget välbefinnande måste vi nu själva se till att vi får mat i magen. En och en halv timme på Walmart gjorde susen! När vi kom hem delade vi upp köttfärs och kyckling i protionspåsar. Vi fyllde kyl, frys och skåp med grönsaker, pålägg, ägg, pasta, såser och allt annat nödvändigt. Vi kommer i alla fall inte gå hungriga.
Imorse var jag tvungen att jobba för reslife, vi gick runt och såg till så att alla flyttat ut. Det gjorde att jag blev sen till första träningen och fick köra allting själv... Mellan träningarna förvandlades vår lägenhet till en presentfabrik. Saxar och papper skickades mellan rummen så alla fick sina klappa inslagna. Julgranen är nu en magnifik syn!
Bara så ni vet, nu när vi är lämnade till att laga mat själva, kommer det bli en massa matprat här på bloggen. Dagens middag bestod av egenpanerad kyckling med pasta, mums!

Julmiddag

Då är terminen officiellt över! Alla prov är avklarade och alla uppsatser inlämnade, nu väntar jag bara på att bli betygsatt. Igår hade jag prov i business statistics och det gick galant. Idag hade jag prov i litteratur, gick nog inte riktigt lika galant, men förhoppningsvis galant nog.
Förövrigt så hade vi julmiddag med Reslife igår som avslutning på terminen. Maten var ingen höjdare men vi hade en julklappslek! Alla fick ett nummer och det lägsta började välja ett paket. Därefter fick man i tur och ordning antingen välja ett nytt paket, eller sno någon annans. När det var min tur tog jag en minifontän från en kille. Efter ett tag blev den tagen från mig och jag fick öppna ett nytt. Då fick jag ett Starkt Wars-svärd. Av någon anledning var svärdet eftertraktat, så jag blev av med det också. Vilken tur, tänkte jag, och gick och öppnade ett nytt. Denna gången blev det en Star Wars-tandborste... Den var dock supercool! Lyser och låter en massa! Blev fast med den, och fick även fontänen eftersom Amber var så gullig och gav tillbaka den efteråt.
Kvällen avslutades med lägenhetsmys och Willy Wonka.

Carolina Panthers

Då var det äntligen dags att utnyttja Mehdis födelsedagspresent! Efter en morgonjogging åkte vi till Charlotte och Bank of America Stadium. Panthers har varit obesegrade hittills, men alla sa att detta skulle vara matchen då de möjligen skulle få stryk. Så blev det dock inte! 38-0 i en fullpackad stadium med galen publik. Oj vilken upplevelse! Tomteklädda cheerleaders och maskot och en massa pausunderhållning, i 20+ graders värme och strålande sol.
Det var helt galet hur stort all kändes och hur fullt med folk det var. Jättecoolt verkligen! Det enda jag inte riktigt förstår är hur sport kan vara så förknippat med alkohol. Varenda kotte drack öl, och väldigt många vinglade ut från matchen när den var slut. För mig känns det som en väldigt märklig kombination.
Nu ikväll har vi gjort slut på våra bulldog bucks. Jag och Mehdi har köpt bagels för halva lovet haha... Ett riktigt bra slut på en riktigt bra helg!
Glad Lucia allihopa!

The Nutcracker

Vaknade halv åtta imorse för att spurtplugga lite innan min exam i Integrated Marketing Communications. Tror det gick rätt bra! Väldigt skönt att ha det avklarat i alla fall. Det följdes av en riktigt kul träning med lagkapper och gång med vikter under vattnet. Därefter en kort review session för business statistics, innan jag, Lauren och Alex gick och såg NÖTKNÄPPAREN.
Har aldrig varit på balett förut, men det var ju helt fantastiskt! Hade ingen aning om att man kunde kommunicera en hel berättelse genom endast dans och musik! Lauren kände någon vars döttrar var med i showen, så hon hade fixat gratisbiljetter. Det var en jättebra föreställning och dansarna var superduktiga! Perfekt lördagskväll.

Definitionen av heltidsstudent

Ush vilken lång dag. Tänkte ta sovmorgon men vaknade av migsjälv klockan 8, så passade på att få och se min marketingprofessor för att titta på gamla prov. Hon var sen så jag kunde bada stanna i 10 minuter innan jag var tvungen att gå och träna. Träningen börjar verkligen ta på kroppen nu, alla är helt slut.
Efter träningen gick jag tillbaka till min professor och pluggade. Sedan dess har jag suttit med näsan i anteckningarna ända tills nu ungefär, med en snabb paus för middag. Skulle kunna plugga i två veckor till utan att kunna allt, så det är bara att hålla tummarna för att jag kan tillräckligt.

Mer dekoration!

Hade just gått och lagt mig igår kväll, då Mehdi smsade och sa att han var tvungen att komma och hälsa på. Han hade nämligen mer dekoration till "trädet". Julglädje säger man ju aldrig nej till, så jag släppte in honom. Den nya "dekorationen" kan ni se under granen på bilden nedan! :D

En rätt lång torsdag

Träningsvärken är inte nådig, känns som September igen! Men det är skönt att komma igång igen. Efter träningen imorse påbörjade jag mitt pluggande. Det har varit en rätt stillsam eftermiddag med lite fototagningar och en kort massage. Skolan har en massa aktiviteter igång för att underlätta stressen under finals-week och massage är en av dem!
Nu ikväll tog jag en tur till Walmart och handlade bland annat en stekspade med julmotiv som jag ska ha med reslifes julklappsspel på måndag. Jag är påhittig som bara den...
Har börjat få lite ont i halsen så ska sova tidigt och ta sovmorgon imorgon, det är behövligt!

Dagens njutning: frukost medan jag lifeguardade! 
Halva South Village-gänget deltog i kvällens refuel meal för att göra reklam för uppkommande recruitment! 

En väldigt skön dag

Det bästa med toppning är när den är över! Har smärre träningsvärk från gymmet igår, och imorse var jag ute sprang för första gången på evigheter och det kändes så bra! Är fast besluten att ta det försiktigt nu vid uppstarten så jag inte skadar mig, men det känns skönt komma igång igen!
Annars så har jag pluggat och fixat lite innan det var dags för första organiserade träningen. Vi hade landträning i en timmer och sedan simmade vi en timme.
Nu ikväll har jag skypat med Anna! Det var hur länge som helst sen vi hördes. Alltid så kul att få höra hennes historier om hur hon har det! Förutom det har jag, Cait och Kelsee börjat planera vår Erurotrip för nästa sommar. Är så taggad!
Avslutade dagen med att göra slut på några gamla bananer genom ett improviserat banana flatbread, med havregryn. Dundergott!

Reading Day

Sista dagen med lektionerna för år 2015 avklarade igår och nu är det bara finals-week kvar. Hade finals i Art igår, och min ena marketingkurs ersatte provet med en take-homeuppsats, så jag har en ganska lugn vecka framför mig!
Igår kväll storstädade jag hela lägenheten och satte upp lite mer julpynt. Jag hade terminens sista duty så jag hade en massa tid för sånt.
Idag var det Reading Day och alla har pluggat hela dagen. Utom jag. Istället har jag simmat, gymmat och varit ansvarig för Polar Plunge, vilket är ett event reslife håller i varje år. Det går ut på att man ska hoppa i en iskall pool och donera pengar till Turning Point, som jobbar mot domestic violence. Alla som deltog fick varsin t-shirt (vi betalde bra mycket mer för tröjorna än vad vi fick i donationer, så enligt mig kunde vi lika gärna skänkt pengar direkt haha).
Det har varit en bra dag, och den avslutades med den årliga refuel-frukosten. Yummy!

Vad har hänt?

Frågade pappa när jag persade igen, och det undrar jag med. De senaste månaderna har varit bedrövligt tunga, och jag har simmat långsammare än vad jag gjort under hela min tid på college, men nu lossnade det visst! Tre sekunders pers, och 7 sekunders säsongsbästa i försöken på 200 fjäril.
Sedan hade jag milen... Mitt huvudevent sista dagen, sista passet. Jag har laddat hela helgen, varit nervös och riktigt taggat till, och det höll! Endast tre sekunder över mitt fenomenala lopp på Conference förra säsongen, och en minut snabbare än för två veckor sedan. Helt okej!!!
Med värkande triceps var det bara till att simma av och försöka ladda om för 200fj.
Oj vad ont det gjorde, men trots det, och trots en väldigt stående simning, kapade jag ytterligare två sekunder. Jag är nästan i shock över mina resultat haha, tror detta kan sammanfattas som min bästa tävling någonsin. Nu är det nog dags att börja simma fjäril på träningarna! 

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...