Det är inte var dag man vaknar till lukten av pannkakor och kanelbullar. Brendans föräldrar fortsatte ta hand om oss idag. Alla i killarnas lägenhet plus deras "respektive" blev bjudna på dunderfrukost innan träningen i förmiddags. Det var magnifika pannkakor, kanelbullar, sausages och juice. Så himla gott!
Resten av dagen har jag försökt få mitt förkylda jag till att plugga. Det inkluderade dock en kort nap... Just nu har jag en förevigt rinnande näsa och ingen hörsel på mitt ena öra, men huvudvärken från tidigare har försvunnit iaf.
Nu ikväll tog jag en pluggpaus och åkte till Walmart och köpte grejer till min halloweenklädsel och grejer till Mehdis födelsedag. Jag är nästan mer taggad på hans dag på torsdag än vad han är haha...
Pannkaksfrulle
The Illusionist
Vi hade en mist sagt magisk kväll igår. Adam Trent, the Illusionist, hade en show på skolan och den var helt fantastiskt att se. Han fick bord och blommor att flyga. Han stal en iPhone som senare dök upp inuti en melon. Han gjorde de galnaste grejer med kortlekar och toapapper. Medan han trollade och höll på, gjorde han det hela till en komedishow.
Hela föreställningen fick mig att verkligen inse hur bra jag har det. Jag lever drömmen här. All tid och energi jag har lagt ner på simning, har lett mig hit och jag får uppleva saker jag aldrig ens funderat på att göra. College är en rätt cool grej ändå :)
Wingate vs St Andrews
Hujedamej vilken tävling! Alla simmade helt fantastiskt! Min 1000ing gick 12 sekunder snabbade än förra året vid samma tid och 500ingen 3 sekunder snabbare, detta TROTS min skadeperiod. Kirk sa att det var riktigt bra för en som inte kunnat träna, och att min största tillgång är hur stabil jag jag är. Jag ger lika mycket oavsett tävling och form, jag kämpar lika hårt om det så är dagen efter gympass och 7000 yards-pass som om det vore toppning. Bra beröm tycker jag.
Med vårt lag mer än dubbelt så stort som St Andrews, var det inte svårt att vinna. Jag tror till och med att de började räkna alla utom de som vann från Wingate som exhibition (icke-poängtagande) efter halva tävlingen för att ge dem en chans. Men det var en kul tävling och många kom och hejade! Skönt att va igång!
Säsongstart
Med ny utrustning är vi redo för vår första tävling! Vi har gett upp Nike och återgått till Speedo (förutom skorna), vilket är till allas glädje. Med dubbla träningspass, gym och maxserier är jag och mina muskler redo för både 1000 och 500 imorgon. Ska bli riktigt kul att tävla på hemmaplan!
Under gympasset imorse hände det för första gången på mina två år här att jag missade boxen när jag körde box jumps... Det resulterade i ett smärtsamt skrapsår längssmalbenet. Enda anledningen till att det hände var att jag mitt i hoppet insåg att denna box var högre än den jag brukar använda, så jag antar att min hjärna då bestämde sig för att det här inte skulle funka...
Efter träningen idag bjöd Brendans föräldrar hela laget på mat. Pasta i kopiösa mängder, köttbullar, sås, bröd, frukt och kakor. Bättre uppladdning kan man ju knappast ha! Störtsköna föräldrar dessutom, dansade och sjöng genom köket under både servering och disk.
Kvällen avslutades med Penguins of Madagascar hos killarna. Ett gott skratt förlänger livet sägs det ju, och det blev många skratt!
Hårdträning
Lovet är över och skolan är igång igen. Träningen har varit rätt tuff den här veckan men som tur är så klarar min axel det mesta nu. I tisdags körde vi en serie av progressiva 400ingar och 50or pace. Igår körde vi kortare sträckor, men fortfarande progressivt till max. Idag simmade jag 500-2x250-5x100-10x50 hårt och även detta progressivt. Det har faktiskt gått riktigt bra så jag är nöjd men slut. Nu på lördag har vi säsongens första tävling, och det är hemmatävling dessutom! Ska bli kul, men jag är allt lite nervös.
Baking Break
~är det nya fall break!
Jag och Øystein fortsätter vårt bakande och idag blev det Napoleontårta. Ifall ni inte visste det, så är det ett helvete att få till hemmagjord smördeg. I alla fall om man försöker läsa norska recept och inte kollar på tutorials på Youtube förrän tårtan är klar. Men även om det inte blev den vackraste bakelsen så smakade den himmelskt och blev extremt uppskattad ("you made my day, this is what I get from bakeries in Spain" - Mariona), och nu vet jag hur man gör smördeg!
Baking Break är kanske ändå inte bästa benämningen. Jag tror Eating Break, sammanfattar det ännu bättre. För förutom tårta så åt jag och Mehdi underbar brunch på Knife and Fork. Sedan dök Brendan upp med köttbullar från IKEA (som han ville mikrovärma, vilket gjorde så ont i min svenska själ att jag tog över tillagandet av hans middag i utbyte mot två köttbullar).
Nu ikväll gick jag och Mehdi till en fotbollsmatch. Vi beställde pizza som levererades dit! Så himla mysigt!
Cookout on point
Det har varit en helt perfekt söndag. Efter frukost bakade jag och Øystein kanelbullar eftersom det var kanelbullens dag för en vecka sedan. Med magen full av bullar gick jag och Mehdi till campussjön och njöt av det fina vädret innan jag gick till poolen för att lära high school-elever att simma. Vi har alla blivit tilldelade en söndag då vi ska hjälpa till med det, så jag och Mariona försökte förbättra en tjejs, Tiffanys, frisim. Det gick faktiskt riktigt bra, kände mig så nöjd!
Tidigare under dagen hade jag kläckt ur mig idén att ha en cookout på kvällen. Killarna nappade direkt, så vid middagstid samlades de simmare som är kvar på campus vid sjön för att grilla. Det var hur mysigt som helst! Vi samlade trä, gjorde upp eld, lyssnade på musik och grillade. Jag åt hamburgare och oxköttskorv med diverse tillbehör som vi tagit från caf.
När det blev för mörkt och kallt återvände vi till Beam och tittade på Pojken i randig pyjamas. Jag har inte sett den förr, men det var en fantastisk film, även om den är sorglig.
Äventyr i Charlotte
Jag var så stolt över min träning igår morse. Klarade ett kick-set som jag aldrig klarat förr och jag simmade på riktigt bra på resten också. Jag tror motivationen kom från att den träningen följs av två träningsfria dagar.
Efter träningen halloweenpyntade jag och Vika hela lägenheten innan jag och Mehdi åkte till Charlotte för att fira hans kompis födelsedag. Det var ett väldigt oorganiserat projekt, och födelsedagslunchen blev en middag. Men det var trevligt att träffa henne och hennes kompisar (som förövrigt är simmare från Queens) och maten var god.
Äventyret fortsatte till Concord Mall för lite shopping. En riktigt bra dag blev det!
Äntligen fall break!
Med endast en lektion denna fredag, går jag på höstlov. Ingen skola förrän på onsdag, och både söndag och måndag är träningsfria. Så skönt så!
Träningarna idag var roliga, och det faktum att vi fått nya linor, en pool för isbad och ett litet tält för regniga dagar gjorde allas tillvaro ännu bättre.
Nu ikväll var maten i caf bedrövlig, så jag bestämde mig för att gå till McDonalds och äta frukost. De lanserade nämligen "All Day Breakfast" i början av oktober, dock nämns de inte att det bara gäller utvalda meal. Inget av det goda serverades. Det slutade helt enkelt med att jag följde med ett helt gäng simmare till Red Bowl och åt sushi. Yum yum!
Det superfräscha gymmet
Ibland är inte morgonträningar så dumma. Tänk er att stå utomhus med strålar från soluppgången i ögonen och göra squats. Det känns faktiskt rätt uppfriskande. Vårt lilla utomhusgym har blivit rätt stort, och jag gillar det!
Förutom det så har våra midterms börjat. Hade prov i Consumer Behavior idag, och det gick bra tror jag.
Nu har vi en dag kvar till höstlov!
The puzzle of motivation
Om ändå alla våra lektioner var baserade på Ted Talks... Väl värda 18 minuter om man är intereserad av psykologi och business!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...