Det verkar som det kommer bli en hel del springande för mig den närmsta tiden... Min pappa anmälde mig så snällt till ett special-ultramaraton i sommar. Loppet är en bana på 6,7 km som startar varje timme och man håller på tills man inte klarar det längre. Så det kan bli allt från en timmes äventyr till oändligheten... Som träning har jag anmält mig till ytterligare ett välgörenhetslopp på lördag, 5 km för cancerforskning. Dags att ta tag i löpningen!
Heart for Monroe
Igår morse samlades WUSwim i centrala Monroe för att delts i Heart for Monroes 5km-långa välgörenhetslopp. Vår uppgift var att springa med låg- och mellanstadiebarn och hjälpa dem att ta sig genom loppet. Det var faktiskt riktigt kul. Min buddy hette Jose och var åtta år, och han gillade verkligen att springa (åtminstone i början). Det var så roligt att se alla sätta fart och sprinta allt de kunde de första 100 metrarna för att sedan mixa gång och korta sprintar för resterande 4900.
Efteråt var vi ett gäng som gick och åt frukost på Stone Table, en restaurang som Lucas och Olga hjälper till att marknadsföra, och det var mums!
På kvällen ordnade några killar i laget en strandfest i sin lägenhet. 850lbs sand köptes och köket gjordes om till en sandlåda. Vardagsrummet fylldes med babypooler och badbollar. Helt stört men väldigt kul.
Idag hade jag ett CA-event och bjöd på glass med tillbehör innan jag gick och spelade fotboll med några simmare. Den här gången gjorde jag till och med mål!
Call me Picasso
Med långa helger hinner man med så mycket mer, och det känns som söndag trots att det bara är fredag. Igår kväll åkte större delen av laget till Queens för att förfesta innan vi åkte till en bar uptown Charlotte. Det var kul att umgås med andra än bara Wingate-folk, och jag pratade massor med en tjej som jag träffade i California för typ 6 år sedan och som nu simmat för Queens. Världen är liten!
Eftersom det är St. Patrick's Day så var många av oss grönklädda och vi hade det supertrevligt tillsammans.
Idag vaknade jag och gick till gymmet, innan Mehdi och jag åkte till Charlotte och åt sushi. När vi kom tillbaka gick vi till ett art-lyceum som gick ut på att måla canvas. Det var väldigt underhållande och tro det eller ej, det fick mig att känna mig rätt så konstnärlig (i alla fall när jag jämförde mitt resultat med Mehdis).
Zlatan här
Vårt nya gym här är underbart och jag utnyttjar det till fullo. Igår körde jag spinning igen och idag var vi runt 12 simmare som samlades och spelade fotboll i en och en halv timme. Jag har inte mycket till bollsinne men det lär ju inte bli bättre om jag inte övar, och vi hade så roligt! Det var mestadels européer som dök upp och vi spelade riktigt bra. Förutom en liten fotbollsplan finns där basketplan, gym med fria vikter, en stor avdelningen med alla möjliga typer av cardiomaskiner (min favorit är rodd!), crossfit och en löparbana.
Efteråt spenderade jag flera timmar åt tutoring. Jag skojar inte när jag säger att jag spenderar mer tid åt andras skolarbeten än mina egna, men jag gillar det!
En annan höjdpunkt i tillvaron är att jag gjorde egna friterade pickles häromdagen och det var smaskigt.
End of Spring Break 2k17
Det blev ett spännande nationals för WUSwim. Mehdi simmade en massa lag och tog hem andra platsen i 4x100 fritt och fick en trofé för sin sjätteplats i 4x50 fritt. Han är så nöjd och stolt över sina troféer och jag är så glad för hans skull! Det har varit långa dagar, fyllda med bra simningar på hög nivå. Våra tjejer vann 4x200 och det var helt fantastiskt att se vilken kämparanda de simmade med.
Det är en speciell känsla att vara med i ett lag på den här nivån; Wingate är en skola att räkna med, en skola att frukta i bassängen. Tjejerna kom totalt på en tredjeplats, inte långt efter Drury, som trots tragedin för ett par veckor sedan gjorde ett fantastiskt jobb. Queens vann rätt överlägset. Killarna avancerade från förra årets 16eplats till att bli sexa.
Som avslutning på festligheterna radades alla skolor och alla sporter upp och gick "olympic style" runt friidrottsarenan innan vi sattes för att lyssna på lite hyllningar och avslutningstal. Efteråt firade vi med pizza i massor.
NCAA Division II 2017
Då var tävlingen igång! Jag fick sett en helt fantastisk 1000 idag där tjejerna racade ända in i mål på och slutade på 9:48. För Wingate gick det rätt bra, med flera finalplatser. Mehdi simmade frisim i 4x50-laget och de gjorde ett fantastiskt jobb, det är verkligen fart på den killen!
I pauserna gick jag och kollade på simhopp och det är rätt så imponerande det med. Egentligen vet jag ingenting om den sporten förutom att ju mer det stänker desto sämre är det.
Ikväll efter finalen åkte vi allihopa till Olive Garden och åt middag och jag vann en efterrätt! Vår fantastiska servitris var så nöjd med oss så hon bestämde sig för att genom barnsliga gåtor kora fyra vinnare, och jag vann! Så det har absolut varit en bra dag!
Opening Ceremony
Invigningen av Div II NCAA Championships festivalen var riktigt bra. Det var på en enorm teater med hur många våningar som helst av läktare och väggarna var så vackert dekorerade! Hade varit riktigt coolt att se en pjäs där! Istället fick vi se och lyssna på Chris Norton som blev förlamad från nacken och ner som freshman, men som trots alla läkares negativa kommentarer och attityder har lyckats få tillbaka en hel del rörlighet. Det var ett helt fantastiskt motivationstal och det var väldigt inspirerande. Hans poäng var att livet inte alltid går som planerat, men det gäller att leva i nuet och hitta någon form av mening i det man gör. Googla gärna hans namn och kolla upp honom!
Efteråt blev det middag och det var riktigt gott. Hela arrangemanget var imponerande. Närmre 1000 personer blev omhändertagande och matade både snabbt och effektivt. Så nu verkar alla vara redo att dra igång tävlandet imorgon!
Sheraton
Det här stället är WOW. Vi bor på ett Sheratonhotell med 17 våning, ägnat åt bara idrottare. Varenda våning har nationalsdekoration och även våra rumsnycklar har festivalslogon på sig. Hotellet har ett spelrum med Playstations, pingis, air hockey, packman och andra spel. Här finns dessutom restauranger, en liten shop, en hiss av glas med utsikt över hela Birmingham och ett fitnessrum med pool och bastu.
Jag delar rum med Katie och det funkar bra. Vi åkte till bassängen imorse innan vi åt lunch på Panera där jag åt en supergod kyckling/pecan/äpplesallad. Det blev en till tur till bassängen ikväll, och den här gången simmade även jag lite! Efteråt åkte vi till ett build your pizza-ställe och åt middag.
Bilder på hotellet kommer imorgon!
Sweet Home Alabama
Nu är vi på plats i Birmingham, Alabama. Vi åkte imorse efter frukost och det tog oss hela dagen att komma fram. Vi åkte direkt till poolen som ligger i ett jättekomplex tillsammans med en inomhus friidrottsarena och en basketplan, där NCAA div IIs brottning kommer hållas. Det följdes av middag på ett burgarställe.
Side note: jag är så stolt över alla löpare i familjen som idag genomförde Stävie Trail Run hemma i Skåne. Nummer 298 skulle varit jag, men det får bli nästa år istället!
Skandinavisk kväll!
Med alla sju skandinaver på plats, plus några icke-skandinaviska, modiga själar, hade vi en toppenkväll. Vi tittade på Kopps och boostade vårt svenska rykte medan vi åt semlor och popcorn. Mycket bättre kan det inte bli.
Mitt spring break började igår morse efter veckans sista lektion, och det firade jag med ett köttiga spinningpass. Har aldrig gjort det förr, och jösses vad jobbigt det var! Trodde jag var bra på att cykla, men det här tog cykling till en helt ny nivå...
Firandet fortsattes idag med pannkakor till frukost. Därefter hade jag ett par tutoring-appointments som höll mig sysselsatt ett par timmar innan jag åkte och fick naglarna fixade. Vi gick våra kläder för nationals idag, så jag fick en jacka, ett par byxor och två tröjor. Lite märklig passform men det får funka!
Livet som Erika
Eftersom livet som simmare är över. Fredag den 20 augusti, 2010, skrev jag mitt första blogginlägg när jag som 16-åring precis anlänt till Nyköping. Jag drömde fortfarande om att en dag bli en professionell simmare och jag planerade att simma och tävla för resten av mitt liv. Nu sitter jag här, knappt sju år senare, och är varken profisionell eller inriktad på att fortsätta tävla, men är ändå rätt nöjd med livet. Tänka sig som det kan bli...
När jag är på gymmet nu behöver jag inte längre gymma som en distansare, jag kan äntligen få börja lyfta tungt. När jag är i poolen nu kan jag simma precis hur långsamt jag vill, utan att någon skriker på mig (jag kan dessutom gå upp efter 300 yards om jag helt plötsligt inte känner för att simma längre). När jag är ute och springer nu kan jag springer vilken tid på dygnet som helst, och behöver inte ge mig under dagens hetaste timme. Jag är rätt nöjd med tillvaron måste jag säga.
När bloggen startades för knappt sju år sedan, var det efter ett önskemål från Eslövs Simsällskap så intresserade kunde följa min tillvaro på simgymnasiet. Jag är för evigt tacksam för klubben som fick mig att falla för simning och för alla som stöttat mig och följt mig här i mitt skrivande. Bloggen har blivit så mycket mer för mig än en utvecklingsrapport, jag samlar minnen, ventilerar och informerar, och även om simningen är över så kommer jag kunna uppleva alla mina minnen genom bloggen även i framtiden.
Eftersom jag inte kan identifiera mig som simmare längre, försökte jag komma på en ny titel; en ny identitet. Livet som student? - kommer behövas göras om om ett och ett halvt år. Livet i USA? - så dags nu. Livet som NARP (non athletic, regular person)? - nej. Så tillslut fick det bli Livet som Erika, för det är nåt som aldrig kommer förändras. Varför ska man behöva en specifik identitet egentligen? Vart man än går så kategoriseras man baserat på utbildningen, sport, jobb, osv. Men jag är Erika, och räcker inte det, så är det inte min förlust.
Så välkomna till Livet som Erika! Samma innehåll, samma skribent, bara nytt utseende! Designen går för tillfället igenom en uppfräschningsfas, så jag ber om ursäkt om det blir lite rörigt här.
Återigen tack till alla trogna läsare!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...