Good morning! Ja sen har vi ju det här med jetlag... Klockan är 06:15 och jag har varit vaken i en timme redan. I min värld är ju klockan 12 nu så det är definitivt dags att gå upp. Men pappa snarkar på som vanligt så jag får väl vänta. Är hungrig som jag vet inte vad då jag inte ätit sedan halv fem igår. Men jag är på plats i alla fall!
Idag ska pappa jag jag försöka fixa lite nödvänding shopping och sedan ska jag möta upp en annan freshman och vår assistant coach på flygplatsen för att åka till Wingate och checka in. Kan inte fatta att jag är här, att jag gör detta!!
Jetlag
17 timmar senare
10:30 svensk tid:
Av någon anledning känner jag mig som en van ressenär. Det gör mig lugn. Att jag vet vad som gäller, var jag ska ta vägen och hur jag ska bära mig åt ger mig känslan av att ha koll på läget. Vilket jag antagligen egentligen inte har. I alla fall, nervositeten inför ankomsten har släppt och jag och pappa har påbörjat vår drygt 17 timmars långa resa.
19:18 Amerikansk tid:
Just nu sitter jag på det minsta plan jag någonsin sett. Två säten, en smal gång, ett säte till. That's it. Tror inte vi får någån mat här... Det har ändå varit en trevlig dag. Pappa och jag satt bakom varandra på långflyget men mina grannar var trevliga!
Vi landade i New York för fyra timmar sedan, så det blev till att äta och sedan vänta. Men nu är vi på sista flighten, om drygt två timmar är vi äntligen framme i Charlotte!
22:00 Amerikansk tid:
Äntligen framme på hotellet! Godnatt ;)
Sista kvällen på svensk mark!
Nu är det inte många timmar kvar. Snart är jag på väg, snart har jag flyttat tvärs över Atlanten. Idag har jag kört två riktigt jobbiga pass för att verkligen göra slut på mig inför 17 timmars stillasittande. Dessutom har jag packat förfullt. Nu har jag två fulla resväskor och ett handbagage. Jag kommer behöva shoppa... Jag har också hunnit samla på mig en massa vuxenpoäng när jag ringt hotel världen över, skrivit ut kartor och planerat allt som planeras kan.
Det blev en mysig kväll med god middag med familjen och sedan Idol. Elvira kom förbi en sväng så jag fick säga hejdå till henne också. Det har varit så många hejdån... Det känns verkligen märkligt att säga "vi ses till jul". Det är så avlägset! Men, men nu händer det, nu är jag snart på väg!
Malmöfestivalen
Har missat den varenda år, men nu så! Åkte dit med Jill, Hanna och Betty och vi hade jättetrevligt. En miljon matstånd och en massa grejer överallt. Jag och Betty käkade fish and chips sedan gick vi allihop och kollade på ett gäng akrobater som körde en basketuppvisning. Det var helt sinnes!! De sprang och hoppade på en studsmatta, gjorde lite volter och sedan gjorde de mål. Cooooolt :D Det bästa var när de var färdiga och Mr Rumpa Nummer 1 stälde sig precis framför haha.
Vi hittade en dance battle-tävling också, annars strosade vi mest runt tills vi lyckades få ett bord på en egentligen fullsatt Italiens restaurang (jag lovar att vi lyckades enbart för att vi är unga, snygga tjejer! Till alla andra sa de att det var fullbokat). Bakom oss på restaurangen satt ett sällskap på 50 personer, inklusive delar av Ica-reklamens crew!!! #celebrity :D
Vi avslutade kvällen med att kolla på Ansiktet. Helt okej!
Nytt utseende!
Nu är det bara tre dagar kvar tills jag flyttar. Jag börjar bli riktigt nervös. Det som stör mig mest är att man inte får någon information! Jag vet fortfarande inte helt hundra när jag ska befinna mig på skolan. Var jag ska bo har jag inte heller någon aning om. Allt sånt löser sig säkert, men det är ändå lite irriterande. Sedan är jag ju självklart lite nervös för hur mycket det kommer bli att fixa när jag väl är på plats. Alla papper att fylla i, alla papper jag missat eller glömt att fylla i, och allt jag säkert inte fått nån information om att jag ska fylla i. Just nu vill jag hoppa typ tre veckor framåt i tiden så jag kommit in i det hela!! Men i vilket fall som helst så ska det bli spännande!
Syra
Avskedsfest
Saknade vänner!
I onsdags kom saknade Anna till Skåne för att hänga med mig! Vi och Johanna åkte till Ribban och badade hela eftermiddagen. Superhärligt! I torsdags hade jag min sista jobbdag, och den genomförde jag i regn och åska. Efteråt träffades jag, Anna, Cajsa och Johanna hemma hos Jill där det blev en dunderbra kväll. Laxsoppa till förrätt, grillat till huvudrätt och kanelbullar till efterrätt. Har verkligen saknat dessa tjejer, så det var kul att ses och snacka en massa skit igen!
Eftersom jag inte hann gymma under dagen, fick vi ta det på vägen hem. Alltså stod jag och tränade på Hälsostudion halv tolv i natt. Det ska man också ha testat!
Idag har jag varit med Tim hela dagen. Han kom ner till Skåne igår och det var riktigt kul att träffa honom igen. Har ju inte setts på tre år!!! Ikväll efter träningen blev det käk och lite chill inne i Eslöv, med både kända och okända människor. Men alltid kul att hitta på nåt!
Till er som undrar!
Då anledningen till att jag började blogga var att jag skulle hålla nära och kära uppdaterade under min gymnasietid, har många undrat om jag kommer fortsätta blogga fastän gymnasiet är över och jag ska flytta till USA. Svaret är ja! Som ni nog har märkt skriver jag om det mesta nu, och många inlägg är även för min egen skull, och detta är inget jag vill släppa. Så jag kommer fortsätta dela med mig av mitt liv och min vardag till alla intresserade. Fortsätt gärna att titta in här då och då, för bloggen kommer fortsätta att vara aktiv, även från en annan del av globen!
Göta Kanlasimmet
I fredags åkte jag och pappa hela vägen upp till Sjötorp för att jag skulle simma Göta kanalsimmet, 5000 meter. Sista loppet för den här säsongen, och sista OW-loppet under den här sommarsatsningen. Starten skulle gå 17:30 och ungefär 30 minuter innan börjar det åska och regna som bara den vilket medförda att starten inte blev av förrän kvar över sex. Men i vattnet kom vi!
Detta var ett jätteroligt lopp, kan verkligen rekommendera det, även för motionssimmare (det finns kortare sträckor att simma!). Det som skiljer en kanal, och där med ett kanalsim, från andra tävlingar är justa att det är en kanal. De innehåller slussar. Om vi behövt vänta på slussöppningar hade loppet tagit föralltid, så i stället fick vi upp och springa lite då och då. Fem löpruscher blev det. Eller ja, löprusch är nog till att ta i... Regnet gjorde gräset rätt blött, så det blev någon form av försiktig glidgång för att ta sig förbi slussarna. Vid varje uppgång (fem totalt) stod minst tre grupper av funktionärer som ropade att man skulle ta det försiktigt. Så det gjorde jag.
Hursomhelst, tillbaka till loppet. Det kändes riktigt bra, mycket bättre än SM. Jag simmade kontrollerat och jag hade kraft att spurta sista biten. Första 800 metrarna hade jag sällskap, sedan drog jag ifrån. Det var dock en bra bit fram till första gänget, så jag låg och simmade i princip hela loppet ensam. Det var det jobbigaste med loppet, ensamheten gör det svårare att hålla fokus. Men jag simmade snabbt ändå! Kom i mål som andra tjej på tiden 1:09, efter Ellen som tog banrekordet.
Som sagt, en riktigt rolig och välplanerad tävling! Kommer garanterat ställa upp fler gånger!
Where I belong
Dagen efter blev det träning på Jogersö med Ludde och det gick fint. Därefter chillade jag mest, hängde med Filippa och shoppade lite. På kvällen fick jag bo hos Anna, fast hon är kvar i Miami så det var bara mamman och broren hemma. Men vi hade jättetrevligt! De är verkligen supergulliga! Här blev jag introducerad till Prison Break, och nu är jag helt fast haha.
På måndagen åkte jag till Amerikanska ambassaden i Stockholm för att fixa visum och det gick nog bra tror jag! Sedan hängde jag med Plånis och co på kvällen. Det blev både glass, basket och bad i hamnen. Tisdag morgon bar det av hemåt igen, efter en toppenhelg!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...













