Jetlag

Good morning! Ja sen har vi ju det här med jetlag... Klockan är 06:15 och jag har varit vaken i en timme redan. I min värld är ju klockan 12 nu så det är definitivt dags att gå upp. Men pappa snarkar på som vanligt så jag får väl vänta. Är hungrig som jag vet inte vad då jag inte ätit sedan halv fem igår. Men jag är på plats i alla fall!

Idag ska pappa jag jag försöka fixa lite nödvänding shopping och sedan ska jag möta upp en annan freshman och vår assistant coach på flygplatsen för att åka till Wingate och checka in. Kan inte fatta att jag är här, att jag gör detta!!


Published with Blogger-droid v2.0.4

17 timmar senare

10:30 svensk tid:

Av någon anledning känner jag mig som en van ressenär. Det gör mig lugn. Att jag vet vad som gäller, var jag ska ta vägen och hur jag ska bära mig åt ger mig känslan av att ha koll på läget. Vilket jag antagligen egentligen inte har. I alla fall, nervositeten inför ankomsten har släppt och jag och pappa har påbörjat vår drygt 17 timmars långa resa.


19:18 Amerikansk tid:

Just nu sitter jag på det minsta plan jag någonsin sett. Två säten, en smal gång, ett säte till. That's it. Tror inte vi får någån mat här... Det har ändå varit en trevlig dag. Pappa och jag satt bakom varandra på långflyget men mina grannar var trevliga!

Vi landade i New York för fyra timmar sedan, så det blev till att äta och sedan vänta. Men nu är vi på sista flighten, om drygt två timmar är vi äntligen framme i Charlotte!


22:00 Amerikansk tid:

Äntligen framme på hotellet! Godnatt ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

Sista kvällen på svensk mark!

Nu är det inte många timmar kvar. Snart är jag på väg, snart har jag flyttat tvärs över Atlanten. Idag har jag kört två riktigt jobbiga pass för att verkligen göra slut på mig inför 17 timmars stillasittande. Dessutom har jag packat förfullt. Nu har jag två fulla resväskor och ett handbagage. Jag kommer behöva shoppa... Jag har också hunnit samla på mig en massa vuxenpoäng när jag ringt hotel världen över, skrivit ut kartor och planerat allt som planeras kan.

Det blev en mysig kväll med god middag med familjen och sedan Idol. Elvira kom förbi en sväng så jag fick säga hejdå till henne också. Det har varit så många hejdån... Det känns verkligen märkligt att säga "vi ses till jul". Det är så avlägset! Men, men nu händer det, nu är jag snart på väg!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Malmöfestivalen

Har missat den varenda år, men nu så! Åkte dit med Jill, Hanna och Betty och vi hade jättetrevligt. En miljon matstånd och en massa grejer överallt. Jag och Betty käkade fish and chips sedan gick vi allihop och kollade på ett gäng akrobater som körde en basketuppvisning. Det var helt sinnes!! De sprang och hoppade på en studsmatta, gjorde lite volter och sedan gjorde de mål. Cooooolt :D Det bästa var när de var färdiga och Mr Rumpa Nummer 1 stälde sig precis framför haha.

Vi hittade en dance battle-tävling också, annars strosade vi mest runt tills vi lyckades få ett bord på en egentligen fullsatt Italiens restaurang (jag lovar att vi lyckades enbart för att vi är unga, snygga tjejer! Till alla andra sa de att det var fullbokat). Bakom oss på restaurangen satt ett sällskap på 50 personer, inklusive delar av Ica-reklamens crew!!! #celebrity :D

Vi avslutade kvällen med att kolla på Ansiktet. Helt okej!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Nytt utseende!

Hade lite långtråkigt igår vilket resulterade i en ny layout på bloggen. Dock klarade jag inte riktigt av att byta bort det rosa... Inte än i alla fall hehe ;)
Nu är det bara tre dagar kvar tills jag flyttar. Jag börjar bli riktigt nervös. Det som stör mig mest är att man inte får någon information! Jag vet fortfarande inte helt hundra när jag ska befinna mig på skolan. Var jag ska bo har jag inte heller någon aning om. Allt sånt löser sig säkert, men det är ändå lite irriterande. Sedan är jag ju självklart lite nervös för hur mycket det kommer bli att fixa när jag väl är på plats. Alla papper att fylla i, alla papper jag missat eller glömt att fylla i, och allt jag säkert inte fått nån information om att jag ska fylla i. Just nu vill jag hoppa typ tre veckor framåt i tiden så jag kommit in i det hela!! Men i vilket fall som helst så ska det bli spännande!



Syra

Fullt upp även denna vecka! Malmö och shopping med Emma i onsdags, därefter filmkväll. Igår var vi hos mormor och morfar hela dagen, och et var jättetrevligt men god mat och kortspel.
I morse körde jag ett pace-pass och det gick riktigt bra! Var länge sedan jag körde en träning där jag fick så mycket syra, så det kändes kul. Skönt att farten också börjar komma tillbaka :)

Avskedsfest




Om en vecka är jag på väg. Om en vecka har jag lämnat Sverige. Om endast en vecka har jag påbörjat nästa stora äventyr här i livet. Att det är så kort tid kvar firades i Lördags. Jag slog ihop en avskedsfest med en försenad födelsedags- och studentfest för nära och kära på hemmaplan. Dock dök det upp lite nära och kära från andra delar av Sverige också. Anna och Filippa från Nyköping, ex-sambon Fanny från Göteborg och högstadiekompisen Tim från Norrland. Det blev en helt otroligt bra kväll med både släkt och vänner. Vi hade hyrt en lokal här i Kungshult för att få plats med alla och mamma hade gjort supergod mat. Dessutom blev det tårtbuffé! Kvällen kom att bestå av mat och tal, en svettig fotbollsmatch mot småkusinerna (trots att vi var sex mot två, hade vi knappt någon chans...), mer mat och slutligen lite festande. När vi lämnat lokalen fortsatte vi till husvagnen för att inte väcka de som sov. Det blev inte mycket sömn den natten, men det var det värt! Tack så mycket alla som kom och gjorde kvällen så bra! 
Dagen efter blev en skön dag. Anna och jag hade bestämt att vi skulle till Båstad och äta vår Heja Eslöv-pizza. Så vi drog dit och med oss släpade vi Packe, Tim, Hanna och Emma. Efter att ha gått i ungefär en timme kommer vi fram och inser att de bytt meny... Haja Eslöv innehåller numera salami!!! Otroligt besvikna gick vi och hittade någon annanstans att äta. Det var en seg men härlig dag, där vi bara drev runt och inte direkt hade något planerat. 

Saknade vänner!


Hejhopp, här kommer ett nytt sammanfattningsinlägg!
I onsdags kom saknade Anna till Skåne för att hänga med mig! Vi och Johanna åkte till Ribban och badade hela eftermiddagen. Superhärligt! I torsdags hade jag min sista jobbdag, och den genomförde jag i regn och åska. Efteråt träffades jag, Anna, Cajsa och Johanna hemma hos Jill där det blev en dunderbra kväll. Laxsoppa till förrätt, grillat till huvudrätt och kanelbullar till efterrätt. Har verkligen saknat dessa tjejer, så det var kul att ses och snacka en massa skit igen!
Eftersom jag inte hann gymma under dagen, fick vi ta det på vägen hem. Alltså stod jag och tränade på Hälsostudion halv tolv i natt. Det ska man också ha testat!
Idag har jag varit med Tim hela dagen. Han kom ner till Skåne igår och det var riktigt kul att träffa honom igen. Har ju inte setts på tre år!!! Ikväll efter träningen blev det käk och lite chill inne i Eslöv, med både kända och okända människor. Men alltid kul att hitta på nåt!

Till er som undrar!


Yep, I admit it. Jag har blivit värdelös på att blogga. Men jag har många finfina ursäkter. Inte tid, jobbar och tränar massor, inte så händelserikt liv för tillfället osv ;) Nejdå, men ska försöka skärpa mig!
Då anledningen till att jag började blogga var att jag skulle hålla nära och kära uppdaterade under min gymnasietid, har många undrat om jag kommer fortsätta blogga fastän gymnasiet är över och jag ska flytta till USA. Svaret är ja! Som ni nog har märkt skriver jag om det mesta nu, och många inlägg är även för min egen skull, och detta är inget jag vill släppa. Så jag kommer fortsätta dela med mig av mitt liv och min vardag till alla intresserade. Fortsätt gärna att titta in här då och då, för bloggen kommer fortsätta att vara aktiv, även från en annan del av globen!

Göta Kanlasimmet

Strålande sol och härligt varmt hela dagen. Fram till en halvtimme innan start. Då bröt årets oväder loss.
I fredags åkte jag och pappa hela vägen upp till Sjötorp för att jag skulle simma Göta kanalsimmet, 5000 meter. Sista loppet för den här säsongen, och sista OW-loppet under den här sommarsatsningen. Starten skulle gå 17:30 och ungefär 30 minuter innan börjar det åska och regna som bara den vilket medförda att starten inte blev av förrän kvar över sex. Men i vattnet kom vi!
Detta var ett jätteroligt lopp, kan verkligen rekommendera det, även för motionssimmare (det finns kortare sträckor att simma!). Det som skiljer en kanal, och där med ett kanalsim, från andra tävlingar är justa att det är en kanal. De innehåller slussar. Om vi behövt vänta på slussöppningar hade loppet tagit föralltid, så i stället fick vi upp och springa lite då och då. Fem löpruscher blev det. Eller ja, löprusch är nog till att ta i... Regnet gjorde gräset rätt blött, så det blev någon form av försiktig glidgång för att ta sig förbi slussarna. Vid varje uppgång (fem totalt) stod minst tre grupper av funktionärer som ropade att man skulle ta det försiktigt. Så det gjorde jag.
Hursomhelst, tillbaka till loppet. Det kändes riktigt bra, mycket bättre än SM. Jag simmade kontrollerat och jag hade kraft att spurta sista biten. Första 800 metrarna hade jag sällskap, sedan drog jag ifrån. Det var dock en bra bit fram till första gänget, så jag låg och simmade i princip hela loppet ensam. Det var det jobbigaste med loppet, ensamheten gör det svårare att hålla fokus. Men jag simmade snabbt ändå! Kom i mål som andra tjej på tiden 1:09, efter Ellen som tog banrekordet.
Som sagt, en riktigt rolig och välplanerad tävling! Kommer garanterat ställa upp fler gånger!






Where I belong

Även den senaste helgen spenderades i Nyköping och började med en lång tågresa på lördagsförmiddagen. Väl framme blev det häng i hamnen med Laura där vi kollade på volleybollturneringen, som arrangerades av nån energidrycksföretag och nåt annat. Det var nog den lökigaste dagen jag varit med om, men kul var det! Efter det blev det middag på Rocken och sedan förfest med samma gäng som sist. Även denna kvällens utgång blev lyckad, dock kände jag inte lika många. Eftersom det fortfarande var olidligt varmt på natten hamnade jag och typ 40 andra på hjortens... När det gäng jag hängde med kom dit var där redan massor. Men det var skönt och svalkande!
Dagen efter blev det träning på Jogersö med Ludde och det gick fint. Därefter chillade jag mest, hängde med Filippa och shoppade lite. På kvällen fick jag bo hos Anna, fast hon är kvar i Miami så det var bara mamman och broren hemma. Men vi hade jättetrevligt! De är verkligen supergulliga! Här blev jag introducerad till Prison Break, och nu är jag helt fast haha.
På måndagen åkte jag till Amerikanska ambassaden i Stockholm för att fixa visum och det gick nog bra tror jag! Sedan hängde jag med Plånis och co på kvällen. Det blev både glass, basket och bad i hamnen. Tisdag morgon bar det av hemåt igen, efter en toppenhelg!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...