Jobb och jobbkul

Alltså jag har hittat ett fantastiskt sushiställe här i Lund! Det är precis som det i Illinois som jag bara älskade - all you can eat och superfräscht. I torsdags kväll var jag där med några från jobb och vi hade en kanonkväll. Det är riktigt smarta och kvicktänkta människor jag jobbar med, som bjuder på både skämt och intressanta konversationer. Det blev en bra uppladdning inför fredagens hejdundrandes arbetspass. Sista dagarna på månaden betyder fullt upp i ett finans- och accountingsammanhang, med alla deals som ska avslutas och faktureras. Det blev en lång dag som började på gymmet kl 6, fortsatte till jobb strax innan 8 och åkte inte hem förrän 9 på kvällen. 13 timmar på kontoret!!! Men stämningen var god och det bjöds både på kakor, middag och extra betalt. 

Annars så njöt vi av kyliga, vackra vinterdagar i början på veckan. Då passade vi i klassen på att gå på lunchpromenader mellan föreläsningarna. Vi har precis börjat en ny kurs och den är minst sagt lite spretig och förvirrande. 

Vi passade även på att gå och se Bohemian Rhapsody på bio. Som jag längtat!!! Det var ju mitt absoluta favoritband som yngre, och filmen var fantastiskt bra. Två timmar gåshud! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...