Julmarknad nummer ett!

Vi har hur länge som helst planerat in julmarknad på Wapnö gård i Halmstad, så i lördags morse åkte pappa och jag till Emma och Hannes. De bjöd på en hejdundrandes brunch med hemgjorda tekakor, ägg och bacon. Hur gott som helst! Därefter begav vi oss till Wapnö, som är en gård med fokus på mjölkproduktion. Julmarknaden bjöd på sång, matförsäljning, hantverk, ponnyridning och en massa trevliga grejer att titta på. Nästan alla stånden hade smakprov så min lunch bestod av en kombination av brända mandlar, glögg, korvar, honung, sill, senap, och en massa annat spännande. Det godaste var dock revben på nöt. Jag har aldrig ätit något så gott!!!
Där fanns även en glöggförsäljare med honungssötad glögg som var magiskt god så nu har vi laddat upp inför kommande veckor. En annan försäljare bjöd på smakprov av en mängd olika honungskonstruktioner, med saffranshonung som min favorit. Det blev även inhandlat en superfin dörrkrans, från en handlare från Höör, som nu pryder ytterdörren. Kransen alltså, inte handlaren.
När vi var lagom frusna och färdiga med marknaden åkte vi till Emma och Hannes och fikade på lussekatter, saffransgifflar, pepparkakor och glögg, medan vi tittade på Christmas Chronicles.
Igår var vi hos mormor och morfar och firade mormor. Det bjöds på kalasgod mat som vanligt. Det är så kul att jag kan vara med på alla kalas och tillställningar nu, för det har jag verkligen saknat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...