Dan före dopparedagen

Det spelar ingen roll att jag är 24 år gammal, känslan så här dagen före julafton är fortfarande magisk. Och tänka sig att man fick vaknat upp till snö imorse! Hela familjen är samlad och de flesta förberedelserna är nu klara, det har lagats mat, bakats, fixats och pyntats i dagarna många. Granen klädde vi i fredags till dans och julmusik, följt av glöggprovning. Eller ja, vi drack upp två olika sorters glögg vars flaskor var halvfulla rester, men det var lika spännande för det. Det är galet att det var fyra år sedan jag senast var hemma över julen och hittills har allt toppat mina förväntningar. Det bästa har ändå varit att vi i familjen har gjort så mycket tillsammans och att vi verkligen har tagit oss tiden att njuta av varenda litet projekt och äventyr. Det är ju liksom det julen handlar om, att få umgås med och uppskatta nära och kära. Det enda som saknas är Mehdi, men det gör mig glad att han är hos Lauren och Lenni och inte behöver sitta själv i alla fall. Så får vi hålla tummarna för att han ska kunna vara med nästa år! Nu är det dags att sova så man är redo för morgondagens grand finale! Ha en riktigt trevlig jul allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...