Juletid

Det är ju ingen hemlighet hur mycket jag uppskattar jul och all gemenskap det innebär. Att inte kunnat vara hemma på så många jular gör att jag njuter extra mycket i år och det är så underbart att ha familjen nära. I lördags, till exempel, åkte vi och hela familjen Höjbert till Björnstorp slott på julmarknad. Vi mös runt i flera olika sprängfyllda lador och tittade och smakade på allt möjligt julrelaterat. Först och främst var det ju hur trevligt som helst att få umgås med Höjberts. Det är så kul att jag och Hanna nu drar i tillställningar och att våra mammors vänskap smittat av sig på oss och det är lika kul att träffas varje gång, vare sig det är på en camping, en regnig julmarknad, eller bara en fika. Vi hade alltså jättetrevligt och både fikade och handlade lite av varje.
Sedan på söndagen så var det dags för årets stora mission. Under 11 månader har förväntningarna och spänningen byggts upp för att det tillsist ska vara dags att köpa gran. Blir det ett jätteträd som faller i vinddraget av förbipasserande? Blir det en flagstång? Kommer man behöva kapa halva? Ja det vet man ju inte i förväg. Enligt tradition satt mamma hemma, nervös och fylld av förväntan, medan pappa och jag tog oss an detta äventyr. Efter smärre diskussioner blev en gran vald och uppföljning på detta kommer...
Detta följdes av advensts fika med några i klassen innan en ny vecka tog fart.
Den nya veckan har hittills bland annat stått för musikhjälpen. Den har ju nämligen kommit till Lund! Jag var där på invigningen med några från klassen och sedan var jag där med mamma och pappa i onsdags. Det är ett sånt trevligt projekt och hela stan går liksom samman för nåt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...