Sista fotbollshelgen

Då var världskuppen över för den här gången. Jag har förmodligen sett fler fotbollsmatcher i år än vad gjort i hela mitt liv. Det blir lätt så när man bor i en liten etta (eller ja, för att vara en etta är den relativt stor) med tvn igång och man har kommit in i fotbollsstämningen. Igår var jag och Mehdi återigen hos Martina och Mark och hejade på Belgien i det här årets tråkigaste match. Det hände ju absolut ingenting. Det var som att de allihopa bara väntade på att få semester. Som tur var hade vi en dunderfrukost att underhålla oss med. Jag och Mehdi köpte med oss frallor och Martina ordnade ägg.
När vi gick in på Jewel för att köpa frallorna, gick vi förbi ett bord med lådor fyllda med doughnuts. Jag sa lite skämtsamt att om vi var riktiga amerikaner så är det där vad vi hade haft med oss till frukost. Sedan ser jag i ögonvrån, när jag står och plockar ihop frukostbröd, hur Mehdi står med näsan i doughnutskåpet och skyldigt plockar ihop sin frukost... Tydligen är "Boston Cream" svårt att motstå. Så han njöt av sina doughnuts och jag och Martina åt frallor med kokta ägg och örtsalt.

Efter matchen åkte jag hem och sprang tillbaka till Martina för att hämta upp henne på en löprunda. Jag skulle springa 16 km, var av 10 var dit och hem vägen. Det var så trevligt att ha sällskap att det inge gjorde mig nåt att rundan råkade bli över en kilometer för lång. På kvällen fortsatte trevligheterna då vi träffades ett gäng svenskar plus respektive på Sushi City för en helt fantastisk middag. God sushi är nåt av det godaste man kan äta tycker jag!

Idag gjorde jag absolut ingenting för första gången på väldigt länge. Förutom att titta på fotboll såklart. Med omelett och hembakat bröd, som följdes av glass. Det är tydligen nationella glassdagen idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...