African Night

Det har varit en väldigt trevlig vecka. Det är nåt med sommarn som helt enkelt gör allt lite bättre. Förra helgen var vi hos Dexter och firade hans födelsedag med både välkända och nya människor. Hans moster stod för maten och det dukades upp en afrikansk buffé som var nåt av det godaste jag ätit på länge. Jag gillar verkligen de afrikanska smakerna! Det blev en jättetrevlig kväll.
På tal om mat, för er som är matintresserade rekommenderar jag starkt Zeinas Kitchen (har kanske redan rekommenderat detta, men i så fall förtjänar det en rekommendation till). Zeina uppdaterar regelbundet med alla möjliga spännande recept på en härlig blandning av svensk husmanskost, arabisk mat, moderna påhitt och andra exotiska smaker. Själv får jag massor med inspiration där!




Nu i veckan har jag barnvaktat för fullt. Jag och Ibrahim börjar komma riktigt bra överens och vi spenderar timmar på lekplatser tillsammans. Det känns bra att ha nåt att göra och, som hans mamma sa, att passa en tvååring är nästan värt att ha med på sitt CV. Enda nackdelen med jobbet är väl att jag konstant har sånger så som "tänk om jag hade en liten liten apa, OMPA OMPA FALLERALLERA" och "här dansar Herr Gurka" på huvudet!

Jag har även börjat använda min nya telefon. Efter många om och men, så valde jag att gå tillbaka till Samsung och hittills är jag väldigt nöjd. Min Xperia var fantastiskt, och fungerade perfekt i nästan tre år, men nu gav skärmen helt upp. Igår var jag och shoppade och fick en rejäl screen protector fastsatt av en professionell screen protector-fastsättare, så nu känns det tryggt att använda den.
Jag passade även på att köpa lite mer till min Le Creuset-samling! Är så taggad på att få börja använda allt! Återigen gick jag en helt otrolig customer service-upplevelse. Av den tea pot som jag ville ha fanns endast ett exemplar kvar, och ingen kunde hitta lådan den kom i. Jillian, som servade mig, slog in den ordentligt i papper medan jag frågade om hon trodde jag skulle kunna få en låda senare om jag kom in igen (känns säkrare eftersom jag ska flyga med det). Hon sa att de skulle få en leverans på tisdag och det var möjligt det blev nån låda över. Sedan, idag när jag I godan ro satt och tittade på fotboll, fick jag ett email från hennes privataddress, som sa att hon hittat lådan OCH att hon kan ha kvar den tills jag kan komma tillbaka nästa helt. SAY WHAT?! Om jag inte redan var förälskad i Le Creuset, så hade detta definitivt gjort saken klar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...