Alla borde jobba med customer service nån gång

Bara för att få perspektiv. Allt för ofta få fel personer ta emot missriktad kritik och irritation. Varje dag blir folk arga på mig för att jag ringer angående jobb som DE SJÄLVA har sökt till. De är otrevliga, de slänger luren i örat på mig, och de får det att låta som det är mitt fel att de sökt positionen jag nu ringer om, bara för att fråga om de fortfarande är intresserade. Tack men nej tack, ha en trevlig dag är allt de behöver säga, men nä, det ska gastas om hur jobbig man är och om hur de ska skriva recensioner. På min sida om luren sitter jag och biter mig i tungan för att inte säga nåt jag ångrar.
Hur som helst, nu behöver jag inte bekymra mig om det nåt mer. Smart Circle, som organisationen heter som alla de försäljningsföretagen jag jobbat för heter, är ett märkligt koncept. Det går ut på att stressträna folk till att bli managers så att de kan överse fler försäljare. De blir lovade rikedom och succé, men de nämns oftast inte att de måste jobba 60 timmar i veckan och ha ofantlig tur. Hailee, som jag jobbade för, la ner all sin tid och energi på Connected Concepts, men det räckte inte, och för en månad sedan var vi i princip en two-man show. Connected lades ner och jag blev flyttat till Blank Space Branding, företag nummer fyra inom samma organisation sedan oktober. Dillon, min nya chef, brydde sig inte om att säga hej tills efter ungefär två veckor med dem. Då gick jag även veta att jag kunde jobba där så länge jag behövdes. I måndags eftermiddag behövdes jag inte längre. Tydligen var han tvungen att tänka mer framåt och eftersom mitt visum skulle gå ut var jag inte del av den planen. Så nu är jag arbetslös i ett par dagar innan jag börjar mitt nya jobb som professionell barnvakt.
Det här har verkligen inte varit något drömjobb, men det har hållt mig kvar i landet och jag har lärt mig massor. Framför allt har jag lärt mig att aldrig vara otrevlig mot kundservice-personal, det leder aldrig till något mer än en klump i magen på den stackaren man pratar med. Argumentet att det är så man når fram till managementet är ohållbart, I de flesta fall finns det inget den stackaren på andra sidan telefonen kan göra åt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...