Alla borde uppleva Amazon's customer service nån gång

De svarar innan den inspelade rösten ens pratat färdigt! Vänta i kö? Knappast! Min kära Sony Xperia är döende, endast utvalda delar av skärmen har fungerande touch, vilket gör den tämligen svåranvänd. Så jag har nu beställt en ny telefon som skulle levererats igår. Tyvärr så anlände den efter vårt postrum hade stängt och av nån märklig anledning bestämde sig UPS för att skicka tillbaka den till säljaren istället för att komma tillbaka dagen efter. Hur som helst, detta satte mig i samtal med både UPS och Amazon, och båda gav, vad som I dagsläget är, oväntat fantastisk service. Amazon är dock oslagbart. DE ringde upp både UPS och säljaren åt mig för att lösa allt, och när det inte gick att ordna som jag ville, skickar de en ny telefon på en gång. Istället för att jag skulle behöva betala $7.99 i shipping, gav de mig ett $15 gift card, och nu ska den förhoppningsvis komma imorgon! Nu sitter jag här med alla tillbehör som jag köpt, men ingen telefon...
Förutom att prata med Amazon igår, så tog jag mig till Glen Forest Waterfall, ett naturreservat som jag planerat att springa i hur länge som helst. Jag var så taggad! Precis när jag parkerat kom tre personer utapringande från olika håll och alla sa att de hoppades jag hade myggmedel. Myggorna svärmade runt dem. Jaha, får väl springa ifrån dem tänkte jag, och gav mig av (utan myggmedel). En kilometer in började det mörkna på himlen, ytterligare en kilometer senare började det mullra. Efter tre kilometer öppnade sig himlen. Jag har aldrig varit så blöt! Dessutom var det rätt läskigt att vara ensam i skogen, I mörkret mitt på dagen, I detta oväder. Jag vände om och vägen tillbaka till bilen gick snabbt som bara den, trots att regnet gjort både skor och shorts järntunga. Till och med munnen fylldes med vatten! Jag kunde lika gärna varit i bassängen. Så min välplanerade runda blev betydligt kortare än planerad, och definitivt blötare. Dock var där väldigt vackert, så jag får försöka en annan gång!

Idag började jag mitt nya jobb som barnvakt. Ska ta hand om Faridas två-åring Ibrahim fem timmar om dagen. Han är urgullig, men så full av lek och energi! Vi hade en väldigt trevlig första lekdag med tågbanebygg, promenader, playdooh och annat kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...