Snow Day

Jag trodde att snödagar var något som bara existerade på college men när jag vaknade och det var en halvmeter nyfallen snö utanför fönstret, ringde Hailee och sa att kontoret var stängt idag. Jag satt ivrigt och väntade på att det skulle ljusna så jag kunde gå ut och njuta av snön. Det var helt magiskt ute! Jag gick en lång runda medan snöflingorna fortsatte falla och det hur mycket de än plogade så fylldes det igen på en gång. Jag tog även en tur till vårt lilla gym här på området och cyklade en stund för att bli av med lite energi. Hela tiden väntade jag på att någon skulle dyka upp där ute. På wingate startade snöbollskrigen och snögubbebyggandet så fort första flingan visade sig, men här verkar det som att folk växt ifrån sånt... Och med Mehdi i Indiana blev det rätt ensamt efter ett tag.
Det tog inte allt för lång tid innan jag blev uttråkad. I mina desperata försök att underhålla mig själv har jag lagat bananpannkakor som åts med grekisk yoghurt, bakat pizzabullar som jag fyllt frysen med och lagat chili som jag ska göra lunchlådor av. Jag tog en till promenad nu på kvällen och tittade på alla som roade sig i skidbacken (hade åkt jag med om jag hade kunnat) så jag har fått mer frisk luft idag än jag fått på länge. Jag här även kollat på en massa tutorials på YouTube om hur man tränar valpar, olika kommandon och handrörelser. Jag har fortfarande inte passerat min hundfas, vilket börjar bli oroande... Men allt som allt har det varit en bra dag. Lugn och skön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...