Gott Kinesiskt Nytt År!

Idag firade vi början på hundens år. Jag är född i hundens år. Jag känner att universum försöker säga mig nåt...
Jag vaknade tidigt imorse och åkte till Downers Grove för att titta på isskulpturer; de hade lite festligheter som hull igång i helgen och jag börjar bli väldigt uttråkad så jag åkte dit. Efteråt åkte jag och tränade och jacuzzibadade, vilket har blivit min största motivation till att simma. Med mina trasiga ben har det blivit en hel del simmande på sista tiden, det sitter minsann fortfarande i! På vägen hem köpte jag D-vitaminer eftersom jag läst att brist på det kan orsaka värkande muskler, och helt ärligt så har jag inte sett mycket sol de senaste månaderna.
Jag måste erkänna att jag är rätt duktig på att underhålla migsjälv. Idag beställde jag fem scrapbooks och började organisera alla mina foton från de senaste åren. Har tänkt göra album av alla mina minnen för det är så mycket roligare att titta på än att sitta och bläddra genom datorn. Utvecklingen på mobilkameror sedan 2013 var verkligen märkbar, så det lär bli ett och annat lågkvalitetsalbum... Men minnena har hög kvalitet och det är det som räknas!
I äran av det kinesiska nyåret gick jag på ett av tillställningarna som de ordnade här. En hemlagade kinesisk buffé! Det var riktigt gott men jag har luktat av kinasoppa sedan dess och jag är för slö för att duscha igen... Det följdes av ljusshow och fyrverkerier i skidbacken. Det var hur fräckt som helst! De hade släkt ner all belysning och sedan hade de en hel parad av skidåkare som åkte ner för backen på led med facklor i båda händerna. Det var helt förtrollande att titta på! Jag försökte fånga det på bild men mobilkameran har inte utvecklats tillräckligt för att det ska göra det hela rättvisa...

Ser man på, en isskulptur av en hund... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...