Nyutvecklat intresse

Av någon anledning har jag, under den senaste veckan, utvecklat en absurd besatthet av hundar. Jag har ingen aning om var det kom ifrån, men jag har nu i flera dagar fördjupat mig i diverse raser och allt som är värt att veta om dem. Jag har aldrig varit överdrivet förtjust (inte för att jag varit oförtjust heller) i hundar, och som med allt annat är jag rätt petig och specifik i mina krav. Men nu är det enda som håller mig från att åka till första bästa (väl screenade och genomtänkta så klart) uppfödarna, det lilla sunda förnuft som Mehdi påstår att jag har.
Det hade väl egentligen inte varit nåt större problem om rasen som hamnat i mitt fokus var en lat liten knähund, men nu är det så att jag vill ha en belgisk malinois/vallhund... För er som inte har spenderat en hel helg åt att läsa artiklar och titta på videos om malinoisar, så är det en ras som är väldigt lik en schäfer. Perfekt för militär- och polisträning, kräver massor med motion och utmaningar, både fysiska och psykiska; full med energi och väldigt beskyddande av "flocken". Alltså en hund man får fullt upp med. Men med dens höga intelligensnivå och träningsvillighet kan man i princip lära den vad som helst, och det hade varit trevligt med en löparkompis. Så vi får se vad som håller längst, mitt sunda förnuft eller detta hundintresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...