Super Bowl

Needless to say, det belv förmodligen en av de mest spännande Super Bowls någonsin. Tom Brady blev den första att vinna en Super Bowl fem gånger, samtidigt som matchen gick till historien som den första att gå till förlängning. För er som inte såg den så var Atlanta Falcons överlägsna upp till och med tredje quartern, varpå New England Patriots helt plötsligt bestätämde sig för att vinna och gick från 28-9 till 28-28. Fantastiskt spelat!

Men som marketing major, tittar man på Super Bowl av helt andra själ än football. Reklamerna. 30 sekunder i rutan kostar företagen 4.8 miljoner dollar, och det gäller att sticka ut eftersom det visas mer reklam än football. Yrkesskadad som jag blivit, satt jag satt jag och analyserade filmtekniker, humornivå, budskap, osv under närmre fem timmar. Jag tänkte dela med mig av några favoriter här!





Melissa McCarthy är rolig som det är och när hon kastas in i viktiga "hot topics" som miljöproblem, kan man se att KIA vet hur man når publiken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...