Mountain Man Brewing Company

Jag förstår inte hur hela min tillvaro kan vara så fixerad runt Professor Brock... Hon står för mer stress och bekymmer än alla mina andra problem tillsammans. Hur som helst, kursen jag tar nu är en sammanfattning av allt vi lärt oss inom marketing och vi jobbar konstant med att applicera allt. Ett av momenten är att hålla i en klassdiskussion, och jag och Vika var schemalagda i onsdags. Vårt uppdrag var att analysera en case study och sedan på ett engagerande sätt, hålla i en 45 minuters lektion. Vi båda visste att Brock hade höga förväntningar på oss, så vi bestämde oss för att ge allt.
Case studyn var baserad på ett lokalt bryggeri, Mountain Man Brewing Company, och handlade om huruvida de skulle lansera en light öl eller inte. För tillfället (2005) har de en öl som tilltalar en väldigt lojal skara av 45+, blue-collararbetare, men marknaden för vanlig öl minskar, medan light-öl ökar.
Vika och jag bestämde oss för att gå all-in, och tog oss an rollerna av företagets CEOs och gav alla i klassen varsin "roll" baserad på older och yrke. Rollerna representerade antingen företagets nuvarande market eller en yngre generation som hellre dricker light. Grupperna placerades vända mot varandra på varsin sida av klassrummet och vi inledde vår lektion med att förklara att vi samlat alla för att få hjälp med att bestämma företagets framtid. Men först bjöd vi på light beer så alla skulle få en uppfattning av hur vår planerade öl skulle smaka... Därefter rullade debatten igång, och alla gjorde ett imponerande jobb med att leva sig in i rollerna.
Avslutningsvis gick vi över vår egna sammanfattning och lösning på problemet, backat med avancerade, finansiella analyser.
Lektionen blev en succé, och Brocks enda kommentar var "wow". Bättre än vad han förväntade sig att hennes masterselever presterade, och den typen av beröm säger en hel del när det kommer från henne. I sådana här lägen är skola riktigt kul! Dock var det inte lika kul klockan halv 2 på onsdag morgon när vi fortfarande jobbade på presentationen haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...