Debatt och finmiddag

Har ni hört om självgående bilar? Styrda och navigerade med hjälp av radar, laser, sensorer och kameror. Detta är tydligen något man vill utveckla för säkrare trafik och ännu mer hjärndöda och oansvarstagande människor. Det var något jag och min grupp skulle argumentera mot i min Ethics Class idag, och det tyckte jag vi gjorde med bravur, om jag går säga det själv. Det var riktigt roligt att verkligen kunna argumentera för sin sak och dessutom känna att man fick support från publiken!
Det har varit en riktigt bra dag idag. Alla internationella elever var inbjudna till en middag i Charlotte med en massa professorer, alumnis och sponsorer från skolan. Vi var runt 70 pers och vi började med att mingla runt och äta snacks innan vi blev tilldelade bordsplatser. Jag och Jerome hade sällskap av tre professorer och två före detta elever (som graduatade 1968),och vi hade supertrevligt! En massa intressanta konversationer och skratt.
Det är en väldigt märklig känsla att vara i den här åldern måste jag erkänna. Jag är ju uppenbarligen inte ett barn längre, men jag är inte vuxen heller. Så i sådana här lägen, när man spenderar en 3 timmars lång middag med betydligt äldre folk, och de faktiskt lyssnar på en och pratar med en som om man är på samma nivå, då känns det rätt mäktigt. Jag blir liksom stolt på något sätt. Det blev helt enkelt en riktigt bra kväll med både lax och chokladkaka.

Skolan hade dessutom besök av terapihundar idag! Detta är Lizzy. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...