Marabou är förstört...

Helt plötsligt har jag fått en ny, lite sämre syn på världen. Igår slogs jag av nyheten att Marabou inte är svensk. En av de få saker folk har att säga om Sverige (de få gånger de inte misstar oss för Schweiz) är att vi har god choklad, Marabou. Men nu är det ju så att det var ett Norskt chokladföretag, Freia, som grundade Marabou i Sverige. Den svenska varianten fick ett annat namn eftersom Freia redan var taget. Alltså, vår svenska chokladstolthet är inte så svensk som vi trott...
Förutom det så hade vi en bra dag igår. Jag, Emma och Øystein åkte till Malmö och strosade runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...