See you later Amsterdam

Det har varit en helt underbar resa till Amsterdam,  men nu är den över. Staden var så annorlunda jämfört allt annat jag har sett, och det var extremt intressant att få uppleva. Vi bodde mitt i Red Light District och gatorna var kantade med skyltfönster där lättklädda kvinnor stod och posade. Här och där såg man en kille komma ut med ett nöjt flin i ansiktet...
En annan skillnad var hur mycket folk rökte. Överallt! Öppet på stan och inne på alla miljoner caféer. Det fanns överallt, så hela stan stank.
Trots detta så är Amsterdam nog en av de vackraste städer jag varit i. Alla byggnader var höga och smala, och ingen var den andra lik, och de såg rätt gammaldags ut. Kanalen gick kors och tvärs över hela stan, och likaså gjorde cykelbanorna. Jag såg någon statistik som visade att det finns betydligt fler cyklar än människor där.
Tack för denna gång Amsterdam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...