Nyköping

Det senaste bloggbreaket har berott på att jag varit upptagen med att njuta av att vara tillbaka i Nyköping. Åkte dit i torsdags och bodde hos Filippa de två första nätterna. Bara genom att kliva av tåget överväldigades jag av en känsla av att vara hemma. Överallt dök det upp folk jag kände, helt underbart!
Jag och Filippa började fredagen med en löptur, därefter var det fokus på studenterna. Vi var på gripens utspring och firade kanotisterna. Herregud vilka nostalgiska känslor som bara välde över en! Men det var en bra dag och det var kul att återförenas med den blonda trion. Utspringet följdes av kortege och mottagning, sedan var vi ett gäng som drog upp till borgen (min gamla lägenhet!) där några kanotister nu bor och förberedde oss för utgång.
Gamla Mike's är nu omdöpt till Down East, och det hade, kvällen till ära, byggts ut med scen och hela köret även utomhus. Där ute var det min DJ som  spelade! Det blev en lyckad kväll med en massa vänner. Självklart avslutades kvällen med kebab.
Mer om helgen kommer i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...