Ny storhandling

Jag har nog aldrig gjort av med så mycket pengar på så kort tid som den senaste veckan. Idag har vi köpt ett kylskåp och en skrivare. Och lite mat så klart... Vi var på Walmart i en och en halv timme haha. Annars så har jag haft lektioner och tränat. Jag har så ont överallt efter landträningen igår, men det är skönt.

Jag har börjat inse att det är rätt många ord som jag inte kan översätta. Jag frågar konstant vad olika saker heter. Tillexempel ar jag haft vissa problem med att förklara var jag har träningsvärk haha. Sen var jag ju så smart att jag valde psykologi... Psykologi på engelska, have fun Erika!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Helt otroligt!!!



Hypnos - bullshit. Det skulle jag i alla fall sagt igår vi den här tiden, men nejdå. Som jag sagt tidigare så är det en massa event hela tiden och igår fick skolan besök av Jim Wand, en hypnotisör. Vi gick på hans första föreställning och det var helt otroligt så vi gick på den andra också! Han tog upp ett gäng på scen och fick dem att göra allt möjligt. Vi som satt i publiken kunde också bli hypnotiserade. Folk dansade och sa alla möjliga märkliga saker, de spelade på hästar, tog av sig skor, körde bilar. Det var helt insane! Snackade med nån kille efteråt och han sa att han inte kom ihåg alls vad han gjort haha!

Vika lyckades bli hypnotiserad en stund men inte tillräckligt länge för att hinna göra bort sig. Killen bakom Vika däremot, han gjorde hela föreställningen! han var helt borta hela showen och jag tror inte ens han är medveten om att han är kapabel till den dans han utförde. Helt sinnes vad kul det var!!!

Published with Blogger-droid v2.0.4

Skolstart!

Nu har skolan dragit igång! Började igår med vår Gateway-klass, jag har fortfarande inte riktigt fattat vad det går ut på. Sedan hade jag Athletic Training och den lektionen var riktigt rolig! Där kommer vi få lära oss hur man plåstrar om skadade atleter. Sist hade jag Psychology och det var också intressant. Idag hade jag English, GPS vilket är historia, bibelstudie och kultur typ, Business och AT. Jag är nöjd med mina kurser, det känns bra. Eftersom jag inte vet vad jag vill plugga så valde jag inget Major, vilket innebär att jag är Undeclared. De kurser jag valt att läsa är från olika Major: Athletic Training, Management och Criminal Justice. Det känns bra än så länge!

Ikväll hade vi den första organiserade träningen hittills, och det var jättekul! Vi började med att springa ett Bulldog Lap och sedan hade vi landträning med medecinbollar. Därefter blev det simning och guess what! Jag är sämst på ben haha! Men annars gick det bra!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Life in the front row

Hade så kul igår! Det är en massa event hela tiden och det är så amerikanskt! Igår fylldes campus med hoppborgar, sumobrottning, mat och annat. Vi testade det mesta! Bland annat gjorde jag en "Build a Bulldog", den heter Bruce. Efteråt var det lite fest med laget, så nu har jag träffat de flesta. Bilder kommer när jag lyckats få kamerasladden att fungera!

Under dagen var det en massa Lyceums, vilket är föreläsningar som vi måste gå på. Under fyra år måste vi ha varit på 40... Den första var en gudstjänst, det var inte kul nånstans alls. De adra var däremot bra! Vi lyssnade på en väldigt inspirerande snubbe om "life in the front row". Det var något av det bästa jag hört! Har aldrig skrattat så mycket! Det gick i princip ut på att man ska visa uppskattning och inte vara rädd för vad folk tänker om en. Riktigt bra!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Adress!

Äntligen fixat en postadress! Så om någon känner för att skicka något till mig, så är detta adressen:

Erika Kaspersson

Wingate University

PO Box 2029

211A East Wilson Street

Wingate, NC 28174

USA


Published with Blogger-droid v2.0.4

Poolparty

Jag älskar college! Det är så mycket event hela tiden. Idag efter träningen var det poolparty med alla som kommit än så länge. So much fun!!!







(Ursäkta bildkvalitén, ny telefon är på gång...)

Published with Blogger-droid v2.0.4

Orientation

Jag har haft så roligt idag!!! Alla andra freshmen flyttade in idag. Det såg ut som myror på väg mot stacken när de gick på led och bar saker. Alla amerikaner har så mycket grejer!!!

Jag gick upp tidigt idag och simmade, och efter frukost började vår orientation. Den var i och för sig inte jättekul, men informativ. På eftermiddagen gick jag, Öystein och pappa en runda runt campus. Vi var ända borta vid soccer-planen och på andra sidan vid fotbollsplanen. Den var häftig att se! Vi råkade hamna där mitt under deras träning, men det var kul att se!

Efter det gick jag, Lucas och Öystein och gymmade. Hela kvällen har vi freshmen haft aktiviteter. Vi samlades i en aula där orientation-ledarna hade lite sketcher och grejer. Det var riktigt bra! Därefter blev vi indelade i grupper efter våra majors, det kommer bli våra klasser på Gatewaylektionerna. Jag hade en jag kände i gruppen!

När grupperna var klara gick alla dryg 700 freshmen bort till en plan i utkanten av campus. Alla skrek och dansade och höll på, det var riktigt roligt! Väl där fick vi en massa lära känna varandra-övningar. Jag har pratat med huuur många som helst idag! Har säkert hört 100 nya namn och har glömt nästan lika många... Det har varit en toppendag, och imorgon blir det säkert lika bra! Good night ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

New friends

International orientation idag. Jättetråkig. Bara en massa information men den var slut vid lunch i alla fall. Jag träffade en från Umeå där, han är i golflaget! På eftermiddagen gick jag och Laura och fixade en karta över campus och sedan gick vi vår egem rundvandring. Vi gjorde bland annat ett stopp i Wingates Bookstore och köpte lite grejer, bland annat nyckelband och shorts. Efter det gick vi över till Lucas, en annan freshman i laget, från Columbia. Han bor i de nya dormsen och där är superfint! Där träffade vi delar av fotbollslaget som försökte lära mig kasta. Jag lär ju inte sadla om till fotboll kan jag ju säga...

Efter ett tag tänkte jag, Laura och Lucas gå och träna men poolen var stängd. Då gick vi till gymmet i stället men det var också stängt. Tillsist hittade vi en kille som kunde släppa in oss i deras "egna" gym i utkanten av campus så vi fick tränat lite. Därefter skulle vi äta, men vi var så sena så matsalen var stängd... Inte lite oflyt! Så vi fick ta oss iväg och äta på nån japandk restaurang. Nu i kväll har vi fem internationella freschmen (jag, Vika, Laura, Lucas och Oystein) häng och haft kul. Vi fick även sällskap av två fotbollsspelare. Allt är så kul och här är så mycket nytt folk!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Godmorgon!

Första natten på Wingate! Det känns bra :) Jag kunde inte bestämma mig igår för vilken kudde jag ville ha så jag köpte flera olika, men alla var tillbelåtenhet! Ska nog ta och köpa en bäddmadrass också annars är jag nöjd. Fortfarande jetlaggad så jag har vaknat en och en halv timme för tidigt. Vika sover fortfarande så det finns inte så mycket att göra. Hon är tydligen inte alls en morgonmänniska så där har vi en spännande kontrast, undrar vem av oss som kommer lida mest haha.

All vattenkonsumption de senaste dagarna har fortfarande eftereffekter. Jag är kissnödig konstant. Jag som hatar att gå på toa haha! Men, men nöden har ingen lag!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Min del av rummet!

Detta är helt otroligt! Dagen har varit jättelång hehe. Efter frukosten i morse tog jag och pappa bussen till Charlotte downtown, och fixade ett telefonnummer till mig. Fick ett kontantkort att fylla på varje månad, men jag har redan hittat ett bättre så jag ska byta. Det där med att åka buss i Usa var rätt intressant. Inte en vit person på hela bussen eller busstationen. I alla fall, efter lunch åkte vi till flygplatsen och mötte Laura (en freshman från Schweiz) och vår assistant coach Kerry. Drefter åkte vi till skolan! Här är så fint!

Vi fick våra ID-kort och sedan träffade jag min room mate Viktoriya. Hon är från Ryssland. Det är bara icke-amerikanerna som är här än så längen. Vika är trevlig men vi är väldigt olika, så detta kan bli en utmaning! Jag, Laura och några av killarna gick och simmade lite sedan och det var så skönt! Den officiella träningen börjar inte förrän nästa fredag så vi får träna själva så länge. Därefter åt vi middag i cafeterian.

Sedan kom det bästa. En shoppingtur till Walmart. Jag köpte alla möjliga grejer man kan tänkas behöva till ett rum och nu har vi kommit i ordning! Gardiner och lite väggdekoration är det enda som saknas :)

Imorgon blir det orietation för the Internationals!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...