Det här var idag

Dagen började med träning. Därefter åt jag och Jill hemmagjort bröd, som vi bakade igår kväll. Supergott med oliver i! Min första lektion var inställd så jag hann ner på stan och köpa byxor innan skolan. Väl i skolan hade jag prov och genomgång inför kommande paddlingshajk med idrotten. Jepp för vi ska paddla. Klockan 09:00, den första maj. Det lär vara en pigg grupp som ger sig ut på havet...
Nu ikväll har jag börjat packa inför paddlingen och jag och Jill var på Ica och handlade mat (Jill missade paddling med sin klass så hon hänger med oss istället). Eftersom ingen av oss kommer bli betygsbedömda bryr vi oss inte om att laga mat ute i fält. Vi förbereder allt hemma haha. När vi kom tillbaka från Ica kom Anna hit och vi preppade våra Beppemössor. Min blev jättefin :D
Beppe är studenternas tradition på valborg här i Nyköping. Det gå ut på att alla som ska ta studenten köper en vit mössa, inspirerat av Beppe Wolger, som man skriver namn på. Dessa kommer man sedan gå runt med hela valborg så kompisar får skriva på dem.

YOLO#2

Det blev en störd kväll igår. Alltid jag och Jill som lyckas hitta på en massa knäppa grejer. Det började med att vi åkte till O'learys för att titta på boxning. Efter ett tag lämnade hon och hennes kille mig för att gå på bio i stället. Genast blev jag uppraggad av nån random, så jag drog hem. Jag hade bestämt med Jill att vi skulle ses på O'learys senare efter bion så efter ett tag åkte jag ner till stan igen. När jag står i kön in ringer hon och säger att vi är bjudna på fest i Stockholm i stället. Tjaa, varför inte! Så det slutade med att vi åkte till Stockholm och hängde med hennes killes kompisar. Kände dock att vi inte höll riktigt samma nivå, så efter någon timme åkte vi hem igen haha. Men det blev ändå en störd kväll!!

My pink friend!

Jag hittade min cykel igår! Där gick man i lugnan ro hem från ICA och helt plötsligt står där en rosa cykel, fastlåst i en annan cykel. Självklart var jag ju tvungen att testa om min nyckel fungerade i låset, och det gjorde den. Så det var bara till att ringa polisen. De kopplade vidare mig till Nyköping och de svarade med "stanna kvar vid cykeln, vi skickar en patrull". Sedan kom det två poliser i full utrustning och kollade på cykeln. Eftersom jag fått ut försäkring och att den dessutom kan vara vidaresåld så fick jag inte tillbaka den. poliserna tog både den och den den satt fast vid med sig... Så jag får väl ta och ringa försäkringsbolaget imorgon och se om jag kan förhandla tillbaka den hehe!

Dolmen is back!

Första passet med dolme sedan december, woop woop! :D Även första passet med en maxserie sammansatt. Så fruktansvärt skönt att känna hur armarna svider, kan ju inte ens komma ihåg senaste gången jag var så trött i armarna. Simmade 100ingar ungefär åtta sekunder långsammare än tidigare och med en puls på 20 slag mer per minut haha... Trött men nöjd tjej!

I skolan hade vi opposition på projektarbeten. Vi hade blivit tilldelade varandras rapporter och skulle nu kritisera dessa. För vår del gick det galant! Inte mycket att anmärka på och det känns skönt.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Förlust

Kom hem från O'learys för en stund sen, jag och Jill cyklade dit för att kolla på fotbollen. Vi hade det jättetrevligt men matchen gick ju inte så värst bra. Kanske lika bra det för hela baren var full av Bayern-fans hehe.

Annars har det varit en vanlig dag. Löpning, skola, gym, det är vad som stått på dagens planering och det har gått bra. Nu är det dock dags att sova!


Published with Blogger-droid v2.0.4

NSG vs geese

Ställningen är 1-1. 
Den här gången vann vi över gässen! NSG äger ön. Som jag tror jag berättat tidigare har det varit krig mellan Gripen och Tessin. Och då menar jag verkligen KRIG. Men det har ebbat ut och numera är det bara fight om en liten ö mitt i ån. Denna ö ska man då alltså ta sig ut till och genom att hänga upp en skyllt visa att man äger den. Ikväll tog NSG på sig detta uppdrag. Jag och Jill simmade ut och fäste lakanet, men en supportande publik på kanten. 
Det låter som ett enkelt uppdrag MEN då ska man ha i åtanke att det är brutalt kallt i vattnet, det är fruktansvärt strömt och ön ockuperades av en aggressiv, fräsande, ruvande gåsmamma... Jag hatar fåglar. Vi lyckades dock ta oss runt henne och klättra upp i träden och fästa vårt fina meddelande, utan att bli attackerade. Tuff kväll haha!





I don't care, I love it!


Det har varit en superhärlig söndag. Hela förmiddagen åkte jag longboard och kastade fotboll med Jill och hennes fotbollskompis. Jag blev ju nästan duktig på det! Sedan har jag bara chillar runt hela dagen med Jill och Alice. Har helt enkelt inte gjort något vettigt alls men bra har jag haft det. Älskar sådana här dagar!

Halv åtta hos oss

Det blev en jättetrevlig tillställning. Jag, Anna och Fanny lyckades bra tycker jag. Vi började med att bjuda på alkoholfri välkomstdrink, det följdes av en trerätters middag. Till förrätt hade vi hemmagjorda knäckebröd med räk- och skagenröra på, dekorerad med citron och avokado. Huvudrätten bestod av fläskfilé i gorgonzolasås med svamp och tomater. Till det åt vi färskpasta och en dundergod sallad. Efter det bjöd vi på en krämig jordgubbspaj, med glass och färska jordgubbar. Det var en av de godaste efterrätter jag någonsin ätit! Vi är minsann ganska duktiga på att laga mat, haha!
Senare spelade vi spel och snackade och hade riktigt trevligt. Jag är nöjd!

Temat för kalaset var glitter, därav min outfit!





Schtek

Idag har det varit en bra dag. Imorse blev det träning och sedan gjorde jag bananomelett till frukost, det var inte så värst gott. Hela dagen har solen stekt och på vår vindskyddade balkong har det varit riktigt skönt. Där tillbringade jag ett par timmar jobbandes på brännan samtidigt som jag kämpade på med min svenskabok. Håller på att läsa Okänd Soldat av Väinö Linna. Jag och Matti i klassen ska hålla en hel lektion om den boken och dess författare...

I alla fall, vi gjorde den roligaste lunchen någonsin! Jag vet att jag är lättroad, men det här var faktiskt riktigt kul. Ett nytt sätt att göra pasta och falukorv :)

Ikväll har jag, Fanny och Anna bjudit till Halv åtta hos oss. Det ska bli trevligt!


Published with Blogger-droid v2.0.4

The paper is signed!





En nioårig Erika åkte på sin allra första tävling. Hon hade sagt att träna, det var kul, men aldrig i livet att hon skulle tävla. Men på något sätt lyckades en tränare övertala denna unga flicka att åka på en simtävling. Löken i Lund. Det visade sig att Erika tyckte det var jättekul och ville fortsätta tävla.
Redan då satte jag höga mål; jag skulle till USA och plugga och träna efter gymnasiet. Jaja det låter bra, tyckte folk runt omkring mig som inte riktigt tog en nioårings mål och drömmar på så stort allvar. Sedan kom den dagen då jag började gymnasiet och Jens Fridorff frågade vad jag tänkte göra efter gymnasiet. Jag behövde inte fundera länge, det var ju USA som gällde. Men det var först då det verkligen blev allvar, först då folk runt omkring mig insåg att den nioåriga Erikas dröm faktiskt hade en chans att gå i uppfyllelse. Hela det senaste året har jag gått igenom enormt många skolor, jag har mailat jättemånga coacher. Jag har skrivit SAT (två gånger!) och TOEFL. Sedan bröt jag handen och alla mina planer och drömmar riskerade att gå i kras. Chanserna att förbättra mina tider var nu obefintliga. Men jag gav inte upp. När vi var på läger besökte jag massor med skolor, men det var en skola jag fastnade för. En skola där jag sov över helt själv för att få träffa teamet. Teamet var underbart och det kändes verkligen som om jag passade där. Coacherna var också supertrevliga så i höst kommer jag flytta till North Carolina och gå på Wingate University. Jag är jättelycklig och det känns riktigt bra. Ikväll skrev jag under papperna tillsammans med Anna som också ska till USA och detta firades med ett supermysigt pyjamasparty med Jill. Vi tre gick till Ica i våra pyjamasar och köpte lite gott och sedan kollade vi på The Impossible. Ingen höjdare men mysigt hade vi!


Överlevare från Auschwitz

Började dagen med ett tungt styrketräningspass. Det följdes av fysikprov (första gången jag klarat av att plugga till ett fysikprov utan att bryta ihop!). Jag tror det gick helt okej. Efter skolan så samlades historiaklassen plus en massa andra i aulan för att lyssna på Benny Grünfelt, överlevare från förintelsen. Vi lyssnade på honom e gång för ett år sedan så jag hade redan hört allt, men det var ändå en annan grej när man kunde se platserna han pratade om framför sig. Benny överlevde Auschwitz tack vare sina konstnärliga egenskaper och hans vilja att kunna leva för att vittna. Han brinner verkligen för att sprida minnena från förintelsen. Han vill att alla ska lyssna på honom, och han vill att vi ska föra det vidare. Det som hände får inte glömmas. Jag tror att så länge inget värre händer, så kommer man minnas detta massmord.

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...