Nakenchock
Det är ganska intressant det här med olika kulturer. Jag var med om det mest komiska någonsin idag. Vi stod i duschen efter träningen som vanligt och duschade (utan baddräkt så klart). Ibland är där klasser och simmar, och idag var där ett gäng på kanske åtta-nio år och alla med utländsk bakgrund. Där stod vi alltså i duscharna, nakna, när en av åttaåringarna öppnar dörren till duschrummet. Hon fick syn på oss, spärrade upp ögonen och skrek! Hon riktigt storskrek och sprang ut därifrån. Efter en liten stund kom flera av dem in till duscharna och alla såg ut som de sett spöken, de var i chocktillstånd. Någonting säger mig att de inte är vana vid att se nakna människor... Det var ganska intressant, tyckte jag, men det tog en bra stund innan jag kunde sluta skratta ;D
Onsdag igen ;)
Precis efter att jag tagit portion nummer två av lunchen, börjar mattanterna servera pannkakor. Lite sent, men några orkade jag i alla fall och det är mums. Det har varit en lugn dag. På musiken satt jag först och spelade en stund, sedan gick jag och lyssnade på de i klassen som faktiskt kan spela, och fick höra en direktöversatt version av "Living after Midnight". Mycket fint! ;)
Tåg...
Känns temat igen? Nu har jag åkt tåg igen. Jag visste att det skulle bli stressigt eftersom jag bara hade tio minuter på mig att byta tåg i Norrköping. Värre blev det när vi kom till Lund och såg att tåget redan var fem minuter försenat. Men det blev inga stress-problem över huvud taget för vi blev så sena så det inte ens fanns några anslutningståg kvar att stressa till... Jag skulle vara hemma 20 över nio, kom hem elva. Tåget fick göra ett extrastopp i Nyköping för att vi skulle komma hem och eftersom sista stadsbussen redan gått fick jag ta taxi sista biten. På strålande humör gick jag av tåget, och möts av SNÖ!?!? Tänk aldrig tanken "det kan inte bli värre", för då blir det det.
Imorse försov jag mig, och vaknade tio minuter innan träningen började. Att stressa i sig frukost 20 över fem på morgonen är såå härligt. När jag går ut genom dörren ser jag att hela vägen utanför är snöfri. Utom de tre metrarana framför vår dörr... Nu driver någon seriöst med mig!
Resten av dagen har dock gått bra. Vi hade massage på idrotten i skolan och det var rätt nice. Kvällsträningen bestod av ett "one-liner-pass" på 8*800. Efter det bubblade vi i bubbelpoolen :)
Imorse försov jag mig, och vaknade tio minuter innan träningen började. Att stressa i sig frukost 20 över fem på morgonen är såå härligt. När jag går ut genom dörren ser jag att hela vägen utanför är snöfri. Utom de tre metrarana framför vår dörr... Nu driver någon seriöst med mig!
Resten av dagen har dock gått bra. Vi hade massage på idrotten i skolan och det var rätt nice. Kvällsträningen bestod av ett "one-liner-pass" på 8*800. Efter det bubblade vi i bubbelpoolen :)
UGP i Lödde
Då har man varit i Lödde och simmat UGP i helgen. Igår var det 400 frisim och 100 fjäril. Frisimmet gick jättebra, det blev den näst snabbaste tiden jag nånsin gjort (den snabbaste var i Stockholm efter veckor av toppning). Idag simmade jag 1500. Eftersom jag inte kunde komma hem och simma det på distanscupen fick jag göra det nu istället och eftersom det inte gick för tjejer fick jag simma med killar. Men det var skoj. Det gick helt okej, jag var lite över pers men det kändes ändå rätt bra.
I fredags var det våffeldagen, och vi fick en supergod våffelfrukost av Helena när vi kom tillbaka efter träningen. En bra start på dagen ;) Igår kväll hade mamma gjort våfflor som också var jättegoda. Jag gillar sådana här speciella matdagar.Idag var vi på Nova efter tävlingen och nu har jag köpt en ny vårjacka :D
I fredags var det våffeldagen, och vi fick en supergod våffelfrukost av Helena när vi kom tillbaka efter träningen. En bra start på dagen ;) Igår kväll hade mamma gjort våfflor som också var jättegoda. Jag gillar sådana här speciella matdagar.Idag var vi på Nova efter tävlingen och nu har jag köpt en ny vårjacka :D
Kemi...
Jag är ett steg närmare att veta vad jag vill bli när jag blir stor. Eftersom jag inte vet vad som verkar roligt och intressant, så kör jag med uteslutningsmetoden. Allt som har med kemi att göra är från och med nu 100 procent uteslutet. Bara så att ni vet ;) Man har gått i flera veckor och sett fram emot ikväll, första pluggfria kvällen på evigheter. Tror ni inte att biologiläraren lyckas slänga in en läxa till imorgon? Jo man tackar...
Träningen ikväll var en utmaning. Det fanns två pass att välja mellan: kortare sträckor med lite fart eller 5*1000 negativt. Lätt 1000ingarna ;) Det gick faktiskt väldigt bra, alla gick fortare och fortare och alla var negativa. Den sista med dolme och paddlar simmade jag på 11.59 (6.04+5.55) = jar är nöjd :)
Nu ska jag gå och packa för imorgon bär det av mot Skåne och UGP i Lödde :)
Onsdag
Idag har det varit en lugn skoldag precis som alla onsdagar brukar vara. Märkligt nog har vi fått god mat både i skolan och här på borgen. Nu är snön nästan borta och det är hur skönt som helst. Lite vår hade inte varit fel nu tycker jag. Träningen gick finemang ikväll. Vi simmade 6(x st 1.10 + y st 2.20 + z st 3.30) vi fick själva välja hur långt vi ville simma på varje startid, men allt skulle vara max. Min serie blev totalt 2 650 meter i fart fem, jobbigt men skojigt.
Igår gjorde jag mitt livs goda gärning, jag hjälpte en i rullstol att komma loss från den slask-snöhög han kört fast i. Sedan körde han över min fot... Men han verkade i alla fall bli glad för hjälpen :)
Igår gjorde jag mitt livs goda gärning, jag hjälpte en i rullstol att komma loss från den slask-snöhög han kört fast i. Sedan körde han över min fot... Men han verkade i alla fall bli glad för hjälpen :)
Toppen helg!
Nu är det måndag igen. Haft en superduper helg med Elvira, som kom hit hela vägen från Skåne. Riktigt kul att träffa henne igen :) Jag kom upp i mina 70 000 meter förra veckan, sista passet bestod av 100*25 fjäril, skoj. Efter det styrketränade jag, vilket gav mig en grym träningsverk. Idag har träningen gåt riktigt bra, även om jag har haft egna pass, som jag fått simma själv. I skolan hade höll jag föredrag på svenskan, det var kul :)
Jaha, och våren???
Säkert vårtecken: cyklarna har återvänt till skolgården. Säkert tecken på att Erika är på dåligt humör: det snöar! Igen!
Bortsett från att jag undvikit att titta ut genom alla fönster så har det varit en bra dag idag. Tre lektioner, varav två inte innehöll något jobbigt alls. Fast jag har upptäckt att nästa vecka kommer bli tuff.
I onsdags kväll fick jag tämligen oväntat besök. Helt plötsligt dök Karin och hennes föräldrar upp här, på väg från Stockholm, så de tittade in en liten stund. Trevligt värre! :D Ikväll kommer Elvira hit och det ska också bli skojigt! :D
Bortsett från att jag undvikit att titta ut genom alla fönster så har det varit en bra dag idag. Tre lektioner, varav två inte innehöll något jobbigt alls. Fast jag har upptäckt att nästa vecka kommer bli tuff.
I onsdags kväll fick jag tämligen oväntat besök. Helt plötsligt dök Karin och hennes föräldrar upp här, på väg från Stockholm, så de tittade in en liten stund. Trevligt värre! :D Ikväll kommer Elvira hit och det ska också bli skojigt! :D
What doesn't kill you makes you stronger ;)
Nu vet jag var alla muskler i armarna sitter. Jag har döpt tre av dem också, till Ont, Ondare och Ondast. Det tog 6,5 pass, 4 dagar och 50 000 meter att knäcka mig. Jag är helt slut! Vi simmade en av de jobbigaste serierna någonsin idag, och den klarade jag finfint. Efter det var mina armar dock lite väl trötta och inte riktigt på humör för att simma 2 400 meter arm. Men det var ett roligt pass. Jag älskar känslan efter sånt här, när man är helt slut men samtidigt överlycklig att man klarat allt. Dessutom har jag slagit nytt rekord idag: 18 000 meter på en dag!
Skolan har också varit okej idag. Förutom lunchen men det är ju inget ovanligt. Kemin är för tillfället totalt obegriplig, och jag fick MVG på mitt senaste samhällskunskapsprov. Imorgon har vi biologiprov och sedan är det helg ;D
Skolan har också varit okej idag. Förutom lunchen men det är ju inget ovanligt. Kemin är för tillfället totalt obegriplig, och jag fick MVG på mitt senaste samhällskunskapsprov. Imorgon har vi biologiprov och sedan är det helg ;D
Jag har lite svårt för det där med att räkna...
Att simma 4000 meter i sträck är inte jobbigt egentligen, om man kan ligga och tänka på något annat (till exempel försöka förstå vad kemin går ut på). Problemet är helt enkelt att räkna. 160, 160, 160, vändning, 159, 159, 159, vändning, 158, 158... Räknar man så här samtidigt som man försöker sjunga siffrorna till den melodi man för tillfället har på hjärnan, i det här fallet "Popular", blir det lite tjatigt. Efter ett tag. Det är också ganska jobbigt när man har typ 97 längder kvar, man har simmat i en evighet och man har inte ens kommit halvvägs. Men jag hade i alla fall den absolut bästa slutspurten, jag maxade de sista tio metrarna i mål.
Efter det simmade vi några 50or i fart fyra, som gick riktigt bra. För att passet skulle bli 7000 var vi tvugna att simma 950 m till på slutet. 38, 38, 38...
Efter det simmade vi några 50or i fart fyra, som gick riktigt bra. För att passet skulle bli 7000 var vi tvugna att simma 950 m till på slutet. 38, 38, 38...
Superträning
Idag har träningen gått super! I morse simmade jag en massa 50or och de gick fort för en gångs skull. Nu i kväll simmade jag 40*100 starttid 1.20. Jag var jättenervös, för om jag inte skulle klara det skulle jag få göra om det nästa vecka... Men det var lugnt, för det gick kanon! :D Jag simmade ungefär 4 sekunder snabbare per 100ing än jag gjorde i höstas när vi simmade samma serie. Glad som bara den, jeppjepp!
Jag var med på idrotten i skolan idag. Vi hade rörlighetstester och jag är fullt normal. Det kan ju vara skönt att veta.
I helgen kommer Elvira hit och det ska bli så himla skoj! :)
Jag var med på idrotten i skolan idag. Vi hade rörlighetstester och jag är fullt normal. Det kan ju vara skönt att veta.
I helgen kommer Elvira hit och det ska bli så himla skoj! :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...
