Florida - the scavenger hunt

Vår segeranda håller i sig! Sista kvällen i Florida ägnades åt att springa runt hela stället i jakt på 39 olika föremål. Musse Pig-öron, post it note, röda skosnören, en grön M&M, svärd, kvitto på $1.52, meny, dödsannons, golfboll och så vidare. Vi skulle även ha bilder på lagmedlem som tankar och tvättar vindrutan på en bil, friar till en främling och håller en reptil.
Vi fick inte spendera våra egna pengar, vi fick inte använda ett fordon för att ta oss någonstans och vi hade en timme på oss. Vi fick tag på en familj som lät os "tanka" och tvätta deras bil. Jag friade till en 75-åring och jag fick en kvinna att köpa M&M åt oss på Seven-Eleven. Oj vad vi sprang! Men det var det värt för vi tog hem vår tredje seger! GO SEVEN!

Florida - the 7 fishes on fire

Efter att ha varit dead last sedan starten av alla våra tävlingar har the 7 fishes äntligen värmt upp. Vi vann vår första journal igår vilket följdes av en grym vinst i Dryland Olympics imorse. Efter ett två timmar långt pass (återigen var distansarna klara 20 minuter efter resten) inleddes den åtta grenar långa tävlingen. Vi alla sprang 800, skottkärrestafett och bockhoppstafett. Sedan delades armhävningar, pull-ups, längdhopp, 100 sprint och 4×100 stafett mellan oss. Jag skulle hoppa längd. Vårt lag gjorde så bra ifrån sig! Jag vann min gren och totalt vann vi över alla! Detta var första tävlingen som gav vinst: 10 dollar på Chipotle. Åh vad bra det kändes haha!
Vi firade med lunch på Waffle House!

Florida - the winter

Tre grader varmt imorse. Kul. Tror aldrig alla varit i bassängen så snabbt förr. Imorse var det ett ganska lugnt pass, nu ikväll var det dock andra bullar. Distansarna hade som vanligt det längsta, jobbigaste passet. 15×400, starttidssänkning efter 5, 9, 12 och 14, sista var all out.
Efter nio gjorde mina armar så ont och jag klarade knappt starttiderna så jag frågade om jag fick simma arm, vips så gick det 15 sekunder snabbare. Fy tusan vilket pass. 8400 på två timmar.
Mellan passen kollade vi på Abduction. Jag har tidigare trott att jag inte kan bli hollywoodskådis med min svenska brytning, men efter att sett Michael Nyqvist i den filmen känner jag mig lugn på den fronten.
Kvällen avslutades med mer journals och frågesport.

Florida - the sleep in

Efter 28 träningsfria timmar, inklusive en sovmorgon, var jag som ny igen! Vaknade halv nio och kunde för en gångs skull sitta vid frukosten tills de stängde. Vi chillade vid poolen och hade en allmänt skön dag innan det var dags för träning igen. Jag hade återhämtat mig bra på vilodagen och simmade riktigt bra. Frisim-distansarna simmade 14×100 fastest hold, och för min del blev det väldigt snabbt! Nöjd tjej :)
Nu ikväll kollade vi på ytterligare en film. Har nu tagit oss igenom Divergent, The Giver och, idag, Noah. Det här lägret är bra för min filmkunskap känner jag!

Florida - the beach

Äntligen en halvdag ledig. Inte utan ett brutalt tretimmarspass på mogonen dock... Simningen gör så ont så mitt max frisim är på samma tider som jag normalt kan simma ryggsim på. Men det känns bra att det är 40 av oss som alla känner likadant. Efter två timmar av simning hade vi landträning. Tydligen ligger även denna pool i närheten av en footballstadium, vilket i sin tur innebär trappor. Upp och ner. Upp och ner.
Hur som helst, träningen tog slut och vi åkte till stranden. UNDERBART. Så mycket vågor, och massor med sol. Självklart är jag bränd, men det har det varit värt. Några av killarna hyrde en golfbilsliknande bil som vi åkte runt i. Vi grävde ner Jerome i sanden och lockade dit fiskmåsarna. Jag köpte kulglass (butter pecan och coconut almond) som var huuur god som helst. Summa summarum, eftermiddagen var fantastisk.
Kvällen avslutades med charader och mer dagboksuppläsning.

Florida - the muscle ache

Började gårdagen med 7000 meter långbana, vilket i princip innebar två timmar sträcksimning. Halva laget hade ont i axlarna efteråt och det tyckte inte Kirk om. Så hela eftermiddagspasset var ben. Det tyckte inte jag om. Lunges runt hela poolen, abs till bedrövelse och massor med pullups. Därefter simmades det. Ben. 800 kick på mage med snorkel och händerna längs sidan, 10×50 kick under vattnet, sedan en likadan 800ing igen. 800ingarna var hårda. Eew.
Mellan träningarna roade jag mig med att platta Mehdis extremt lockiga hår. Jag var väldigt nöjdmed resultatet haha. På kvällen fortsatte vi med tävlingar, denna gång var det ett frågequiz om våra coacher.
Idag fortsatte mördarpassen. Nästan 7000 imorse och nu på kvällen kördes min mest fruktade serie 100-200-300 (...) - 800, efter att vi gymmat. Fy bövelen vad ont det gör överallt.

Florida - the meet

Enligt NCAA får man inte vara på träningsläger i över sju dagar utan att ha en tävling inplanerad. Vår tävling var idag; dual meet mot Florida Southern. Efter träningen i morse åkte vi dit och i gassande sol raceade vi på. Det var väldigt tufft men en kul tävling. Jag simmade 1000, 500 och lagkapp och det gick helt okej. Lite färg fick jag på köpet!
På vägen hem åt vi på Texas Road House, ett ställe känt för sina jordnötter (...), men jag fick en jordnötsfri måltid som lär räcka till morgondagens middag också.
Nu ikväll har vi haft mer tävlingar mellam våra lag. Vi fick till uppgift att skriva tre fakta om oss och sedan skulle resten gissa vem det var. Man fick veta massor som man inte visste om de andra haha!

Florida - day one

Långbana. Utomhus. 25 grader varmt. Behöver jag säga mer? Det här är livet!
Jag vaknade tio i sex imorse (jetlaggen håller i sig) och fördrev tiden utomhus tills frukosten öppnade. Första passet var en massa långa grejer som kändes jättebra att simma. Efter träningen åt vi lunch och nu ligger jag vid poolen och blir grillad!

Florida - the drive

Vi har alla blivit indelade i lag för diverse tävlingar under resan. Första utmaningen var att komma upp med ett namn och en logo så jag, Mehdi, Lennart, Damjan, Roman, Erin, Armony och Ana är The 7 Fishes, representerande de sju länder vi kommer från. Detta skulle vara klart innan träningen igår morse.
Efter en timmes simning packade vi bilarna och gav oss av. Vid ett stannade vi för lunch på valfritt ställe i omgivningen. Vi var några som valde att springa över motorvägen till Zaxby's för att äta. Därefter presenterades tävling nummer två. Bilbingo. Vi fick ett bingo-papper att fylla i allteftersom vi såg sakerna längs vägen.
Vi var framme vid halv 6 och fick våra rum. Jag delar med Vika, Jess, Erin, Laura och Cait och det var kaos när vi skulle iväg och handla mat. De andra är kräsna och har noll sinne för hur man mathandlar när man har en tight budget... Färdighackad frukt, portionsförpackningar av smaksatt potatismos, färdiga subs, sex olika varianter av yoghurt eftersom ingen tog sig tid att komma överens. Åh vad jag var irriterad!
Men, men nu har vi mat i alla fall.

Välkommen 2015!

För väldigt exakt ett år sedan beskrev jag mitt livs mest omvälvande år. Nu, ett år senare, har denna förändring blivit min vardag och allt går som om detta var det liv jag var född till att leva. För varje år jag lägger bakom mig kommer nya prövningar och nya lärdomar, och jag växer som person.
Mitt 2014 började med Conference; helgen som tog bort alla tvivel jag kunnat ha huruvida simninga är värd all den energi som jag lägger på det; helgen där dryga 40 individer gick samman som ett, okrossbart lag. Utan tvekan en oförglömlig upplevelse.
Conference följdes av en vild, typisk collegevår. Spring break i Miami, påsklov i Myrtle Beach och underbara äventyr däremellan. Våren innehöll även en kaotisk och dramatisk housing-uppgörelse, som kanske inte blev helt bra. Sliten men nöjd tog vi sommarlov, och tre månader var planerade i Europa.
Det är ju inte varje år man fyller 20, så för att göra den dagen till något extra åkte jag med vänner till Amsterdam. Med familj och släkt tog jag mig till Bornholm, SM i Borås samt till Vansbro. Självklart besökte jag även Nyköping. Det var en lång, varm och underbar sommar, som avslutades med att jag tog mitt kökort två veckor innan jag åkte till Cait i Pennsylvania.
Det senare halvåret har varit mycket upp och ner för min del. Höjdpunkterna har varit mina besök i New York, alla nya vänner jag fått, att simningen gått riktigt bra och att jag blivit betydligt starkare. Sedan har ju livet tyvärr alltid lite mindre roliga detaljer planerade för en. Nu, under mitt tjugonde år, tyckte det visst att det var dags att kasta in mig i onödiga problem med boysen. Återigen blev jag påmind om hur mycket energi sådant slukar. Men det är sånt man måste ta sig igen antar jag.
Allt som allt har året varit superbra, och efter en toppenjul hemma i Sverige är jag nu redo för 2k15, och hur kan ett år börja bättre än med ett träningsläger i Florida? 

Återigen tack för att ni fortsätter följa mig här på bloggen!

Happy New Year!

Sex timmar senare än vanligt blev det dags för nyårsfirande! Det föregicks dock av en trerättersmiddag som vi på Bakery Byrum anordnade och bjöd några ur laget på. Vi började med glögg och pepparkakor, direkt importerade från Sverige. Därefter stod Vika och Sofi för förrätten; rysk sallad och vitlöksbröd. Leif gjorde en gratäng till huvudrätt och jag och Öystein gjorde egen risgrynsgröt till efterrätt. Öystein själv fick mandeln och därmed presenten han själv hjälpt till att slå in...
Det blev underbart häng med simmarna och precis före midnatt öppnades champagnen. Enligt rysk tradition hade vi alla en bit papper med våra namn där vi skrev en önskan för det nya året. Lappen brändes innan den dracks med champagnen. Precis efter tolvslaget utfördes en Hispanic tradition. Vi alla fick tolv vindruvor var som skulle ätas i takt med trumslag i samband med en önskan. Överlag har det varit en toppenkväll (ja om man bortser från brandlarmet vi satte igång när vi lagade mat) och jag är redo för det nya året! God fortsättning allihop! 

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...