Dubble practices

Första morgonträningen idag and it feels good. Hade inga problem med att gå upp eller med att träna, första lektionen däremot, den var inte att leka med. Jeez vad trött jag var haha. Lagom till eftermiddags träningen var jag pigg igen. Jag är brutalt långsam på ben. Det är nästan pinsamt... Arm å andra sidan går som på räls. Fort fort fort.
Dagens bästa lektion var som vanligt AT. Vi skulle lära oss att tejpa fötter, men ingen lyckades riva tejpen så det slutade med att vi fick ägna 30 minuter åt att lära oss att riva tejp haha. Tillsist gav läraren oss varsin tejprulle att träna på hemma...
Just nu sitter jag och är arg på att internetet inte fungerar. Som vanligt. Det suger rätt hårt när alla läxor man har kräver tillgång till internet. Bläää. Kan lika gärna gå och lägga mig haha.

Öppet vatten i NC!

Min första tävling som en WU-Bulldog igår! Några av oss simmare åkte iväg till en sjö för att köra öppet vatten, 3 km. Det var hur kul som helst, men riktigt brutalt. Där var ett gäng simmare som verkligen var aggressiva och slog sig genom hela loppet. Men jag körde bra ändå. Hängde på en av lagets bästa distansare hela vägen. Mitt mål var att slå henne, eftersom jag hade utmanat henne för att få min mössa, men när det var 50 meter kvar till mål dök en av de aggressiva tjejerna upp och trängde in mig mellan sig och Julie, och armbågade mig. Mitt nyckelben gör fortfarande ont efter smällen, och jag tappade en dryg meter som jag inte lyckades ta igen.
När alla var klara hade vi lite mer än en timme sedan skulle vi köra 1 km lagkapp ish. Den gick till som så att man var tre personer i varje lag och man var tvungen att simma allt tillsammans. Alltså var man tvungen att hålla koll på den som låg sist. Jag simmade med Öistein och Evan, så det var mig de fick vänta på. Det gjorde de dock inte, så jag simmade det mesta själv, fram till sista sträckan haha. Vi hade jättekul, men köttigt var det!
På vägen hem stannade vi på Outback och åt. Jag var mätt redan innan huvudrätten kom för vi hade fått så mycket bröd, friterad lök och sallad innan. This is America.
Vi var hemma rätt sent, runt 10 på kvällen och då samlades alla simmarna och hade superkul tillsammans!




30° värme hindrar oss inte

Det är sådan lycka att ha ett lag att träna med. Jag har gjort så många pass själv, så många mil ensam, och nu har jag ständigt 45 underbara människor runt mig varje gång jag tränar. Det har inte känts tungt att gå till träninge en enda gång än så länge. Vad vi är gör så är det roligt. Alla hejar, peppar och motiverar varandra och det är så härlig stämning. Om jag inte kunnat engelska innan skulle förmodligen det första jag lärde mig var "you got it", "keep it up" eller "come on Erika". Än så länge har vi varit indelade tjejer/killar men nästa vecka börjar vi med specialindelning. Jag är, inte helt oväntat, i distansgruppen.

Träningen idag var tuff. Vi var i grupper om sex personer och skulle sammalagt göra 200 armhävningar, 300 upphopp, 400 full sit-ups och 500 squats. En sprang en sträcka på 150-200 meter medan en annan höll en 35lbs-vikt på raka armar. De andra fyra jobbade med repsen. När person ett sprungit tog hon över vikten, vikthållaren började med repsen och en av de fyra sprang. Så höll vi på tills allt var klart. Därefter köttade vi massor av löp-stafetter. Jag sprang på riktigt bra! Självklart var simpasset efteråt benbaserat. Ni kan ju försöka föreställa er hur mina ben känns haha.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Challenge

Här får vi inga Wingate-badmössor, vi måste förtjäna dem. Det gör vi genom att utmana the Upperclassmen. Så igår gick vi tjejer ihop och utmanade de äldre på 6*50 frisim. På någon vänster fick vi exakt samma tid... Vi vet fortfarande inte om vi måste göra om det eller om vi får våra mössor. Efter träningen gick jag på min första soccer-match (jag kommer skriva soccer när det gäller fotboll och fotboll när det gäller amerikansk fotboll, allt för att minska förvirringen i min egen hjärna haha). Wingate vann så det var ju kul!

Idag har jag vaft lektioner. Fick tillbaka min första inlämningsuppgift, betygsatt A. Nööööjd tjej. Nu ska jag sova haha, träning om två timmar!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Woopsiie

Trodde jag hittade en bild på mig, men så var inte fallet insåg jag när jag tittade lite noggrannare. Svårt att se skillnad, hon är ju lika snygg som sin syster! Puss på dig Emma, saknar dig <3


Published with Blogger-droid v2.0.4

Om det var lätt, hade alla gjort det!


Äntligen har jag kommit på vad jag vill läsa för major, vad jag vill bli när jag blir stor. Jag vill bli en Athletic Trainer. Självklart är det i princip det enda jag inte kan läsa till (förutom polis) eftersom jag är simmare. Åååhhh jag blir så frustrerad! Det verkar verkligen kul, och lektionerna är underbara. Idag fick vi lära oss fotens ben, på ett väldigt artistiskt sätt. Jag har till och med fått se två atheltic trainers in action under dagens landträning när en av tjejerna i laget tuppade av. Ingen fara, hon är okej nu!

Det var en fruktansvärt varm och tuff landträning idag. Vi började med att springa till fotbollsstadion med 25 lbs-vikter som vi fick turas om att bära. Väl där fick vi springa upp och ner för fem av trapporna medan två i varje grupp stod med vikterna över huvudet. Om någon lät vikten falla fick alla göra tio burpies. Efter det gjorde vi en liknande serie fast man skulle springa över fotbollsplanen medan två satt 90° mot en vägg med vikterna i knäna. Lufttemperaturen låg på närmre 30 grader och allt detta gjordes efter en och en halv timmes simning. Uppenbarligen var det inte bara vi som tappade folk, fotbollslaget fick skicka tre killar till sjukhuset. No pain no gain!

Dagens middag smakade ovanligt bra och min säng är ovanligt skön för tillfället kan jag tala om!

Published with Blogger-droid v2.0.4

Feels better!

Träna bort träningsvärk, oh yeah it works! Tre timmar igår eftermiddag, hälften land och hälften sim. Vi simmade en lång serie ryggsim med fenor och paddlar, självklart väljer jag att starta sist. Tro det eller ej men jag simmade om flera stycken! På ryggsim!!!! Haha. Annars rullar det på här. Var rätt trött igår så av någon anledning började jag prata svenska hela tiden. Ingen förstod någonting alls, och det tog ett par sekunder innan jag fattade varför.

Jag pluggade rätt mycket igår så nu är de flesta läxor avklarade. Jag skrev ut en massa bilder också att sätta upp på väggarna, enda problemet är att INGET fäster på dessa väggar. Gaaaah! Ska köpa silvertejp nästa gång jag handlar för det måste banne mig funka!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Movie night

Första collegeovädret! Ösregn och åska, som tur var satt vi inne och hade supermysig film- och pizzakväll. Tre pizzor på sju personer och vi hade mat över. This is America! Vi såg 500 days of summer, och jag gillade den! Mycket mer realistisk a filmer brukar vara. När den var slut kom freshmenkillarna över och vi gick till de mer mogna sophermorepojkarna och kollade på Ice Age...


Published with Blogger-droid v2.0.4

Confusion

När jag flyttade till Nyköping var det en massa nya dialekter, men det var åtminstone svenska. Jag tappade en hel del av min skånska men det var bara mina uttal och inte några ord. Här däremot är det en helt annan sak. Jag pratar i princip bara engelska, jag tänker halvt på engelska, halvt på svenska. Min hjärna är helt förvirrad nu. Ibland försöker jag komma på ett ord på engelska som jag behöver använda, när jag inte kommer på det försöker jag komma på det på svenska istället men då visar det sig att jag inte kan komma på det på svenska heller. Det här kommer sluta med att jag inte kommer kunna prata alls haha! 
För att göra det hela ännu värre så har jag börjat mixa när jag pratar också. När jag pratar eller skriver på svenska blir det lite engelska här och där och när jag pratar engelska blir det en hel del "asså", "va" och annat. Haha det här är väldigt weird ;)

Me and Laura doing homework! 

Tränatränaträna

Nu är träningen igång. Igår morse hade vi ett tre timmar långt pass, halva landträning och halva simning. Det var jättekul och hur köttigt som helst. Jag är bra på att springa, jag är inte bra på bensim haha. Armhävningar och chins behöver jag nog också träna lite på. Träna och springa i sol och 30 graders värme är rätt lökigt kan jag tala om. Simma däremot var skönt, i alla fall temperaturmässigt.
Efter träningen hade jag massor med fritid. Trots att jag redan skickat in alla papper och medical history och sånt så är vår AT fortfarande inte nöjd, så jag fixade det sista blueocean-papperna efter träningen. Så nu hoppas jag att det ska vara okej! Det bästa med college är att man lär känna så många olika människor, var man än går så hittar man nån man känner. Vi hittade våra fotbollskompisar igår och hängde lite med dem. Jag är duktig på att kasta numera haha!
Efter middagen åkte jag och Laura till Monroe för att fixa telefoner. Laura hade hittat en junior-tjej som skjutsade oss dit och hjälpte oss jättemycket, och hon känner oss inte ens. Jag gillar amerikaner! På kvällen var det fester över hela campus, alla festade. Ja, utom simlaget då. Vi satt och kollade fotboll på någons tv, för våra tränare la in ett extrapass i morse. Men nu börjar jag förstå spelreglerna i alla fall!
I dag var det bara två timmars träning, och det var lättare än igår. Nu har jag nyss ätit lunch och skypeat med familjen. Ska snart försöka plugga lite och ikväll blir det film- och pizzamys med freshmentjejerna.




Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...