Chillkväll på landet!
När vi kom tillbaka firade vi Jawid med tårta för han fyllde 20 igår och därefter kollade vi på fotbollen. Den var ju inge vidare... Det blev chillande och studsmattehoppande och vid ett åkte jag och några till hem.
Togaparty!
Efter tre timmars sömn vaknar jag av att mina kära kompisar, Anna och Ludde, som förövrigt inte hade festat, tar sig in i min lägenhet och bankar på min sovrumsdörr. Aja, jag tycker om er ändå....
För vi har bara festen kvar!
Och by the way, ha en trevlig nationaldag gott folk!
Full rulle!
Väldigt trevlig blivande tradition det där med lärarmiddag på Gripen. De hade fixat det riktigt fint med uppdukat i aulabyggnaden och bordsplacering och hela köret. Jag satt med Honk. Mentorerna höll tal och våra mentorers handlade om det litterära verket NV10b. Det var väldigt fint tyckte jag! Vi fick god mat och hade ett fint avslut med naturarna och teknikarna.
Nu ska jag strax iväg och bada med Anna! #ingenhetsjagleverlivet
Rörd till tårar!
Vi hade vår sista svenskalektion någonsin, med lite tävling och fika. Vi har verkligen haft en bra relation med just denna läraren, det tror jag alla i klassen håller med om, så lektionen avslutades med att vi fick vår lärare att bli så rörd att han fick tårar i ögonen. Innan vi skulle gå ut ur klassrummet (alla satt ner och det var tyst) så reser sig Matti och ställer sig upp på bänken, titta på Ola och säger "Oh captain, my captain". Det är en känd fras från Dead Poets Society. Därefter reser sig Reznik upp på bänken och säger samma fras, han följs av nästa i klassen och så vidare, tills alla står på bänkarna. Det var riktigt fint!
Så här ska man ha det :)
Efter det hängde jag med mitt basketgäng. Vi var först på Oppebyskolan och spelade basket, sedan drog vi vidare till Torpet och körde volleyboll. Kallt dom bara den i sanden! Jätteskoj var det! När vi tröttnade drog jag och fyra till hit och kollade på Grave Encounters 2. Inte så värst bra, det var typ bara en läskig scen och den blev mest läskig för att Adrian började skrika ;) Men vi hade trevligt ändå! Nu är det dags att sova, ska upp och springa imorgon.
Röd och varm
Krocketmatchen var med kanotisterna. Nio extrema vinnarskallar haha... Om vi säger som så, krocket är inte min grej.
19 bast!
Men det blev en massa volleybollande och jag var i vinnande laget alla matcher. Efter det gick vi ner till piren och badade. Faktiskt riktigt skönt! Körde GRIS i vattnet med bollen haha. När vi badat klart drog strippgänget och jag, Anna, Ludde och Emma tog oss till kanotstället och paddlade en tur. Därefter fick jag middag hos Anna och en födelsedagspresent av familjen! Riktigt gulligt!
När jag kom hem igen hade Fanny kommit hem och hon och Jesper fick hjälpa mig att äta upp pannkakstårtan haha. Fick även present av henne :D Det har verkligen varit en toppendag! Mer födelsedagar åt folket!
Firade födelsedag i förtid :)
Familjen firade mig igår. Då fick jag prinsesstårta och presenter, bland annat skor till balen :) Jag gillar att fylla år! Har dock varit så mycket annat firande att jag knappt har tänkt på att jag fyller.
Studentkampen 2013
Skånetripp
Nu får det bli ett långt inlägg för de senaste dagarna! Åkte ner till Skåne i torsdags och fick se nya huset för första gången. Det var jättefint!!! Kommer nog trivas bra där, dessutom har vi två guldfiskar i dammen haha!
I alla fall, tränade när jag kom hem och sedan var det dags för Eslövs student. Var och tittade på utspringent och efter det var jag på Emes mottagning. Jättekul att träffa hela scoutgänget igen! En stund senare åkte jag vidare till Packes mottagning. Jag hängde med honom till förfest och jägers. Hade väldigt kul och det var skoj att träffa lite Eslövsfolk!
Igår var jag ute och sprang, har hittat perfekta rundan i Kungshult! På kvällen var det dags för nästa student, denna gång var det Hannas och det var också väldigt trevligt. Helt sinnes att om två veckor är det min tur! 13 långa år och nu är det över om 14 dagar... Wiiihooo!
Nu är jag på väg hem igen, för sista gången (ångest :(), och ska försöka hinna vara med på studentkampen!
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...
