Chillkväll på landet!

Igår efter träningen var det klassfest hos Reznik. Jag, Filippa och Laura åkte dit vid halv fem. Han bor utanför Gnesta, på landet och det var så himla fint där! Sjöar och skogar och hästhagar överallt! I alla fall, vi var där och grillade och efter ett tag åkte vi till en jättemysig sjö där vissa badade och spelade volleyboll. På väg tillbaka till Reznik gick det dock lite galet för en av bilarna... Allt gick bra, inga skador och vi lyckades själva knuffa upp bilen. Men ush vad det kunde gått illa! Alla var rätt skakiga efteråt.
När vi kom tillbaka firade vi Jawid med tårta för han fyllde 20 igår och därefter kollade vi på fotbollen. Den var ju inge vidare... Det blev chillande och studsmattehoppande och vid ett åkte jag och några till hem.








Togaparty!

Ta ett vitt lakan och snurra in dig i det. Ta lite blad och sätt i håret. Köp lite vindruvor. Leta upp bästa klassen och samla den i en lokal och voilá - kvällen är gjord! Vi hade så fruktansvärt roligt! En trevlig förfest med klassen plus några extra, som var kul att lära känna, och en grym utgång på Lotsen. Det var fullt av folk och denna gång var det bra musik. Kommer inte ihåg senaste gången jag dansade så mycket. Alla var så snygga i sina lakan och kransar. Enda minuset var väl när en kompis från bygg av någon anledning fick för sig att det skulle vara kul att vända ölen upp och ner över mitt huvud. Urk. Efteråt blev det efterchill hos mig med några kompisar. Vi hade trevligt, i alla fall tills en somnade och en annan däckade i badrummet.
Efter tre timmars sömn vaknar jag av att mina kära kompisar, Anna och Ludde, som förövrigt inte hade festat, tar sig in i min lägenhet och bankar på min sovrumsdörr. Aja, jag tycker om er ändå....





För vi har bara festen kvar!


Nu drar 94ornas studentvecka igång! Tagga TOGA woop woop!!! Mycket fix och stylande och nu är det strax dags att dra iväg till förfesten.
Och by the way, ha en trevlig nationaldag gott folk!

Full rulle!





Studentveckan drar igång ikväll, den har alltså inte ens börjat än och jag är redan genomtrött haha. Det händer så mycket hela tiden och jag kan verkligen inte säga nej, jag vill vara med på ALLT. Så jag far fram och tillbaka hela dagarna. Igår hade jag träning, studentmöte, en halv historialektion, tillbakalämning av böcker, volleyboll, sedan stressade jag hem och däckade en timme, därefter var det träning, sedan lärarmiddag, hem och sova och nu upp igen och träna! Full rulle, men jag gillar det!
Väldigt trevlig blivande tradition det där med lärarmiddag på Gripen. De hade fixat det riktigt fint med uppdukat i aulabyggnaden och bordsplacering och hela köret. Jag satt med Honk. Mentorerna höll tal och våra mentorers handlade om det litterära verket NV10b. Det var väldigt fint tyckte jag! Vi fick god mat och hade ett fint avslut med naturarna och teknikarna.
Nu ska jag strax iväg och bada med Anna! #ingenhetsjagleverlivet

Rörd till tårar!

Trött tjej här! Hade filmmys igår kväll så det blev lite sent, sedan var det bara upp och träna. Men träningen gick rätt bra ändå tyckte jag. Åkte till skolan sedan och planerade en massa med klassen inför studenten och allt vad det innebär. Sedan fixade vi även våra lakan till flaket. TAGGA!!!
Vi hade vår sista svenskalektion någonsin, med lite tävling och fika. Vi har verkligen haft en bra relation med just denna läraren, det tror jag alla i klassen håller med om, så lektionen avslutades med att vi fick vår lärare att bli så rörd att han fick tårar i ögonen. Innan vi skulle gå ut ur klassrummet (alla satt ner och det var tyst) så reser sig Matti och ställer sig upp på bänken, titta på Ola och säger "Oh captain, my captain". Det är en känd fras från Dead Poets Society. Därefter reser sig Reznik upp på bänken och säger samma fras, han följs av nästa i klassen och så vidare, tills alla står på bänkarna. Det var riktigt fint!

Så här ska man ha det :)

Avslutningsmiddag med bästa simmargänget! Vi åt på ett jättemysigt ställe i Oxelösund. Riktigt trevligt var det. Ni får bilder när jag fått dem av Jill hehe!
Efter det hängde jag med mitt basketgäng. Vi var först på Oppebyskolan och spelade basket, sedan drog vi vidare till Torpet och körde volleyboll. Kallt dom bara den i sanden! Jätteskoj var det! När vi tröttnade drog jag och fyra till hit och kollade på Grave Encounters 2. Inte så värst bra, det var typ bara en läskig scen och den blev mest läskig för att Adrian började skrika ;) Men vi hade trevligt ändå! Nu är det dags att sova, ska upp och springa imorgon.

Röd och varm

Slut i kroppen och ganska bränd efter en tämligen aktiv dag utomhus. Dubbla simpass plus styrka, två timmar på volleybollplanen, dopp i hamnen och en dödligt seriös krocketmatch. Vi går verkligen all in inför volleybollturneringen nästa tisdag, och träning behövs. Det började med att vi var fyra pers från klassen, sedan dök halva spid och några från bfid upp så det blev rätt mycket folk.
Krocketmatchen var med kanotisterna. Nio extrema vinnarskallar haha... Om vi säger som så, krocket är inte min grej.

19 bast!


Blev frågad av en snubbe idag hur gammal jag var. 18 svarade jag, men det fick jag ta tillbaka! Nu har jag på börjat mitt sista år som tonåring som farfar så gulligt upplyste mig om. Dagen har verkligen varit supermysig. Jag och Anna fick ihop ett gäng kanotister och annat folk som vill spela volleyboll, så när solen kom fram i eftermiddags drog vi till hamnen. Planen var upptagen av fyra killar, som konstaterade att de var outnumbered och inte skulle bli svåra att köra iväg, så de frågade så snällt om de fick vara med haha! Riktigt härliga människor. Fick dessutom höra av andra att åtminstone en av dem extraknäcker som strippa,vilket blev bekräftat när han började dansa... Har aldrig ens sett en tjej kunna skaka rumpan så där!
Men det blev en massa volleybollande och jag var i vinnande laget alla matcher. Efter det gick vi ner till piren och badade. Faktiskt riktigt skönt! Körde GRIS i vattnet med bollen haha. När vi badat klart drog strippgänget och jag, Anna, Ludde och Emma tog oss till kanotstället och paddlade en tur. Därefter fick jag middag hos Anna och en födelsedagspresent av familjen! Riktigt gulligt!
När jag kom hem igen hade Fanny kommit hem och hon och Jesper fick hjälpa mig att äta upp pannkakstårtan haha. Fick även present av henne :D Det har verkligen varit en toppendag! Mer födelsedagar åt folket!

Firade födelsedag i förtid :)





Nu är det ju som så att jag fyller 19 år imorgon och mina födelsedagar firas alltid med grillning här. Så blev det även i år! Lite chillmys med närmsta kompisarna. Jag tyckte det blev jättetrevligt! Vi åt grillad fläskfilé med potatissallad och tomat/mozzarellasallad. Jag hade gjort pannkakstårta till efterrätt :D Tjejerna var jättegulliga och gav mig linne, doftljus och en "USA survival box" med diverse användbara prylar haha! Härlig kväll!
Familjen firade mig igår. Då fick jag prinsesstårta och presenter, bland annat skor till balen :) Jag gillar att fylla år! Har dock varit så  mycket annat firande att jag knappt har tänkt på att jag fyller.

Studentkampen 2013

Vilken dag! Jag missade halva studentkampen men när jag väl kom fram till Nyköping tog jag mig till torget och joinade RIG-laget (riksidrottsgymnasiet = simmare och kanotister). Alla lag bestod av tio pers, men 5-6 ställde upp i varje gren. De tävlingar som var kvar när jag kom var en IQ-tävling, en tävling där man skulle bygga en så hög stapel av kartonger som möjligt samt finalen. Det gick riktigt bra för oss kändes det som. Sedan kom finalen som gick ut på att man skulle frakta fem lagmedlemmar en viss sträcka på fyra läskbackar. Man fick inte nudda marken. Detta så fort som möjligt. Kom nu ihåg att vårt lag bestod av elitidrottare, förstå stämningen och pressen. Inför finalen låg vi tvåa (efter gripens byggare...) vilket innebar att vi fick starta fem sekunder efter bygg. Jäklar vad fokuserade vi var! Och vi tog oss om och vann, vi blir till och med utropade som vinnare, MEN en liten stund senare har det inkommit protester. Tydligen hade vi (vilket inte stämde) och byggarna, som kom in som nummer två, satt ner en fot någonstans och båda lagen skulle få göra om. Fler protester ledde till att alla skulle köra igen. Bara att ladda om och på det igen... Här kommer det stördaste: Bygg leder, men trillar precis innan mål. Vi ligger tvåa, men trillar precis innan mål. trean, fyran och femman trillar strax innan mål. Ljud- och bildskolan som förlorat alla tävlingar är det enda lag som klarar sig från att bli diskat, och blir därmed vinnare. Stämningen där var inte nådig, fy sale vad förbannade vi var. Hade hellre förlorat ärligt mot bygg som åtminstone skulle förtjänat sin förstaplats... Vi vann i alla fall för bästa show, så nu har vi ett krocketspel.




Skånetripp

Nu får det bli ett långt inlägg för de senaste dagarna! Åkte ner till Skåne i torsdags och fick se nya huset för första gången. Det var jättefint!!! Kommer nog trivas bra där, dessutom har vi två guldfiskar i dammen haha!

I alla fall, tränade när jag kom hem och sedan var det dags för Eslövs student. Var och tittade på utspringent och efter det var jag på Emes mottagning. Jättekul att träffa hela scoutgänget igen! En stund senare åkte jag vidare till Packes mottagning. Jag hängde med honom till förfest och jägers. Hade väldigt kul och det var skoj att träffa lite Eslövsfolk!

Igår var jag ute och sprang, har hittat perfekta rundan i Kungshult! På kvällen var det dags för nästa student, denna gång var det Hannas och det var också väldigt trevligt. Helt sinnes att om två veckor är det min tur! 13 långa år och nu är det över om 14 dagar... Wiiihooo!

Nu är jag på väg hem igen, för sista gången (ångest :(), och ska försöka hinna vara med på studentkampen!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...