Underbara helg

Det här har varit tidernas mysigaste helg! Hela familjen var samlad och vi hade det så trevligt så. Emma och Hannes plockade upp mig i Lund i fredags efter jobb och vi åkte hem till dukat bord i Kungshult. Jag vet inte när alla fyra satt och åt middag tillsammans senast. Det är så kul att både Emma och jag pluggar liknande grejer, och mamma är ju högst involverad inom vården, så vi har så spännande diskussioner. Sen är jag ju lite efter de andra så hela helgen har mina latinska utal blivit konstant rättade...
Vad gjorde vi sen hela fredagskvällen? Jo, vi palperade! Emma fick vara försökskanin så jag kunde träna på att hitta både kondyler, trochanter, processus transversus, tensor fascia latae och en massa annat. Det tar sig, snart så bör det väl sitta någorlunda tycker jag.
Igår hade vi lyxen av gemensam frukost/fika innan jag besökte den nyöppnade Dollar Store i Eslöv. Verkligen superbilliga grejer!!! Jag köpte plåster, en yogurt- plus müslimugg och, helgens bästa val, en ny leksak till Pepsi. Jag har aldrig sett någon så glad för en present förr, varken människa eller djur. Leksaken hängde i hans mun tills pappa tog den därifrån precis innan läggdags. Det var de mest värda 10 kronor jag någonsin spenderat haha.
Nu är det alltså söndag igen, och även om det bara är oktober så tyckte mother nature att Kungshult behövde snö. Det var jag minsann inte beredd på, och jag är inte riktigt redo att ta fram vinterkläderna än... Men det lär ju säkert inte stanna.
Jag fick åka tillbaka till Lund tidigt eftersom vi skulle ha korridorsmöte. Kände att det var på tiden jag fick träffat de andra och presenterat mig! Det var trevligt och väldigt relevanta grejer diskuterades. Det känns verkligen som att folk här bryr sig och vill få allt att vara fräscht och välfungerande, vilket jag uppskattar. Alla har olika uppgifter i korridoren och jag blev tilldelad att tvätta handdukar var fjärde vecka. Helt klart överkomligt.
När mötet var över åkte jag för att äta brunch med Hanna på Västgöta nation. Studentlivet här är så himla genomtänkt! Det låter verkligen oss studenter leva och njuta av saker och ting utan att vi ska känna oss ruinerade. Studentbrunch för 50 kronor till exempel; den innehöll bröd, ägg, bacon, pannkakor, quesedillas, sallader, efterrätter och annat smått och gott. Kanonbra ju! Dessutom jag och Hanna inte hunnit ses sen jag kom hem, så det var supertrevligt det med.
Nu ska jag sitta med en kopp av mitt nyinköpta, säsongssmakande te, I mina nya morgontofflor, plugga och bara njuta av livet tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...