Mårten kalkon och farsdag i förskott

Det här med Halloween var ingen stor grej i Lund. Som jag kommer ihåg från Nyköping så var det en stor tillställning, och i USA är det naturligtvis enormt. Men i Lund var det inte mycket att hänga i julgranen. På tal om julgran, det bästa med Halloween är att när det är över så är det raka vägen fram till jul. Hela torsdagen stod min Echo Alexa och spelade julmusik och oj vad jag njöt!
Bortsett från lite halvdant Halloweenfirande i fredags, var jag hemma i helgen. Jag pluggade massor, åt gott, drack te, mös med familjen och lekte med Pepsi. All den terapi som behövs när man är stressad över skolan och inte kan springa av sig stressen. Idag tentades nämligen nedre extremiteter av och då skulle vi kunna sånt som att m. flexor digiti minimi brevis som har ursprung på basis ossis metatarsal V och fäste på basis phalange V, innerveras av n. plantaris. Säg det snabbt sju gånger. Och lägg till 50 muskler till, deras funktioner och en massa skelettdelar. Tur att det leder till nåt intressant i alla fall!
Hur som helst, I helgen gjorde vi bland annat lasagne så jag har till hela veckan. Vi firade även tidig farsdag, eftersom alla var hemma i helgen, och Mårten Gås. Mårten klarade sig dock för han blev utbytt mot en kalkon. Det var hur gott och trevligt som helst! Om jag nånsin blir hälften så bra på matlagning som mamma, då är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...