Tillbaka i rutiner

Att komma "hem" förra veckan var det värsta. Trött och sliten, med för tunga väskor, känns det trist att komma hem till ett hem som inte känns som hemma. Mitt lilla rum i Lund var främmande och tomt och jag kände mig så brutalt ensam. Men nu har det gått en vecka och jag trivs riktigt bra, har börjat inreda och få det lite mysigt. Det enda som jag tycker är frustrerande är att dela kök med andra. Allting känns lite halvoljigt och jag har väldigt lite frys och kylutrymme, men som tur är har jag nära hem och mamma och pappa har gott om matlådor!
Jag missade ju en del när jag var borta, inklusive en tenta som jag får ta igen runt jul, men jag kom tillbaka precis i tid för att börja på nästa avsnitt. Vi hade en veckas föreläsningar om neuroanatomi och igår blev den delen avtentad. Det känns som vi går igenom saker lite för ytligt; neuro är ett så stort område att man hade velat fördjupa sig lite mer än vi gavs chansen. Dessutom var vår lärare alldeles för överkvalificerad för jobbet. Men jag håller tummarna för att provet gick bra ändå!
I onsdags hade vi VFU-dag och jag och Cici åkte till kvinnokliniken i Malmö. Det var jättespännande att få gå med en heldag och verkligen få lite insights i vad de gör. Jag uppskattar verkligen möjligheten att få prova på lite olika områden och få lära sig om olika möjligheter. Dock känns det galet att så många kvinnor väljer att få såpass många barn, trots alla problem som tydligen kan uppstå. Det här med VFU är lika skrämmande som lärorikt!
I helgen åkte jag hem och fick vila upp mig och öka dosen näringsintag, efter att ha levt på gröt och tonfisk i nästan en vecka, och det var superskönt. Så nu är jag med på banan igen och kylskåpet är fullt med matlådor! Nu ska bara min förkylning tas hand om, sen är allt toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...