Mamma och pappa i Illinois

Det är så fantastiskt roligt att få ha mamma och pappa här. Att kunna visa dem runt och låta dem uppleva allt jag älskar med det här stället. De anlände sent i torsdags, efter att jag och Mehdi varit och ätit sushi med Martina och Mark. Dagen till ära hade jag bakat både kanel- och vaniljbullar. Det blev så många att jag kunde bjuda hela simlaget på bullar efter deras träning, vilket verkade uppskattas. Självklart räckte det även till mysfika med familjen. 

Hela fredagen var vi i Chicago för att hämta upp våra nummerlappar inför loppet. Man skulle kunna tro att det bara var att dyka upp, hämta lappen, och åka hem, men icke! Det var ett enormt expo med försäljning och gåvor av allt möjligt. Man kunde testa att springa på löpband i Kipchoges fart, vi fick hämtat våra supersnygga maratontshirts, fick en massa snacks och samples, återanvändningsbara sugrör, köpte vattenflaskor och tittade på Nike's maratonkläder som var till försäljning. Bestämde mig dock för att inte köpa några kläder förrän jag tagit mig genom loppet. 

På lördagen tog vi en tur genom Lisle och vårt gamla hood. De har redan hunnit med en massa omkonstruktioner där vi bodde och där är hur fint som helst. Återigen slogs jag av hur mycket tur vi haft som lyckat bo på ett sådant drömställe som vårt första boende. Vi åkte även till Naperville och gick runt lite i bland annat min teaffär (köpte ett av deras fantastiska seasonal höstteer!) och löparaffären för att köpa gels.
Måndagen var en spännande dag att vakna upp till. Det första stället jag upptäckte träningsvärk i var nacke och axlar. Vet inte om det beror på allt leendet under söndagen, eller att jag spänner mig när jag springer haha... Men sedan kom träningsvärken i benen... Hujedamig. Men pappa var värre. Hur som helst, denna haltande, framstapplande grupp tog sig både till Naperville för att äta glass och få medaljerna graverade, samt till Aurora för att shoppa. Vem gillar liksom inte shopping i 29 graders värme och med träningsverk överallt? Alla hittade en massa fina grejer så det blev minsann en lyckad tripp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...