Summer feelings

Vilken toppenhelg det har varit! Idag var det nästan 20 grader varmt och strålande sol, och jag började dagen med en 13 km löprunda. Jag fick sällskap av Diana, den andra Grad Assistant Coachen, de första 5 km och sedan hejade hon på medan jag cirkulerade en runda i skogen, kantad med hjortar. Det var så vårigt och rogivande med kvittrande fåglar överallt. Normalt sett har jag musik med mig så jag kan lära mig hålla 170 beat per minute-tempo, men det var alldeles för trevligt att lyssna på nature idag för att jag skulle ta till musiken.
Löpturen följdes av en frukostdate med Diana innan vi gjorde oss redo för simmarna årliga bankett som jag så snällt blivit inbjuden till. Jag blev till och med presenterad, av Roger, för alla närvarande föräldrar som inte haft nöjet att träffa mig än. Maten var god och talen var trevliga men alldeles för formella, men höjdpunkten var att se alla så uppklädda och fina. Självklart var vi tvungna att dokumentera det hela!
Som avslutning på dagen var jag och Mehdi på vår volleyboll-kickoff. Vi har anmält oss till en sommarturnering som kommer pågå till Augusti nångång, där 14 lag möts och spelar mot varandra två hpnger i veckan. Alla verkade hyfsat kassa, så jag och Mehdi passar in perfekt. Kan bara bli bättre!

Resten av helgen var också trevlig och ovanligt fullspäckad. I fredags följde jag med simtränarna och ett gäng simmare till Lou Malnati's för lite hederlig Chicago style pizza. Den här gången åt jag grönsaksvarianten och den är nog nya favoriten!
Igår fick jag lite mer utlopp för min hundobsession då vi åkte till en petexpo med en massa hundar och andra djur. Det var som en liten marknad med försäljning plus att man kunde klappa allt från hundar till ormar till fåglar. Därefter åkte vi tillsammans med Dexter, hans rumskompis och Diana till en bio nära skolan. Vi tänkte se A Quiet Place, men den var fullsatt, så det blev the Avengers i 3D istället. Och popcorn på det!
Med laddade batterier och vitamin D-depåer är jag nu redo för en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...