St. Louis

Jag är så glad över alla möjligheter jag fått att upptäcka världen. Jag är även glad över vår förmåga att vara effektiva och på så sätt se så mycket vi kan på kort tid. Vi fyllde min lilla Honda med våra väskor och mat för hela helgen och gav oss av på den fyra och halv timmes långa resan. Jag hade gjort äggmackor som vi åt till frukost i bilen, tonfiskröra så det räckte till både lunch på hundtävlingen och sen lunch på vägen hem, vi hade frukt, te, vatten och kex, så vi var väldigt väl förberedda.
Lördag eftermiddag hade vi tillägnat St. Louis. Vi började med att besöka deras zoo. Det var ett trevligt ställe med en massa djur att se. Det var så skönt med all frisk luft och allt promenerande och jag blev till och med alldeles solbränd i ansiktet. Efter några timmar där, tog vi oss in till själva centrum. Vi spenderade två timmar i den kända Gateway Archen för att tillbringa fyra minuter instängd i en VÄLDIGT liten cell på väg upp i den 192 meter höga bågen, 2 minuter spanandes på utsikten och den pågående Cardinalmatchen och sedan tre minuter ner igen. Så inte värt det, även om utsikten var fantastisk. St. Louis är tydligen USAs näst mest kriminella stad och bortsett från stadskärnan ser det rätt nedgånget ut, men centrum var trevligt. Efter den klaustrofobiska upplevelsen i bågen gick vi till Imo's, en av de mest kända pizzerior i stan. Staden är känd för sin St. Louis style pizza och toasted ravioli, så det var vad vår middag bestod av. Raviolin var jättegod! På väg till hotellet stannade vi och köpte gooey butter cake, ett annat måste, och den var också väldigt smaskig.
Hotellet var också en upplevelse. Det var fräscht, men hade absolut inget utöver det nödvändiga. Som tur var skulle vi ändå bara sova där. Vi hade en så härlig helg tillsammans och jag tycker bara det är roligt när knäppheter händer. Vi kommer alltid komma ihåg hur vi skrattade när vi insåg att vi inte ens hade en kyl att stoppa maten i på rummet så vi fick gå ner med allt till den kalla bilen i ställer. Eller hur vi fick välja mellan att frysa eller ha en extremt högljud och sprakande AC igång när vi sov. Eller hur hotellet hade en stor skylt högt över taket som annonserade "wifi" men att det sen visade sig att det var en service man fick köpa till. Jag gillar verkligen hur vi tar vara på alla möjligheter att se världen och hur vad vi ser och gör är så mycket viktigare än hur det ter sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...