Admin Appreciation Day

I måndags åt jag middag med Hailee och Jenn, vi pratade om vad vi ville uppnå, Hailee sa hur nöjd hon var med oss och vi planerade hur vi skulle fortsätta för att nå våra mål och förbättras. Det var ett trevligt och givande möte. Igår när vi kom till jobbet hade både jag och Jenn fått blommor för det var tydligen Administrative Assistant Appreciation Day. De är jättefina och luktar så gott! Vi pratade med varandra om hur skönt det är att känna sig uppskattad och inte behöva vara rädd för att bli uppsagd varje dag.
Idag när vi kom till jobbet fick vi reda på att på grund av finansiella svårigheter blev Jenns position eliminerad. Så mycket för den uppskattningen. Här är problemet: företaget jag jobbar för har som mål att ge oerfarna, ungdomar hopp om möjligheter att på mindre än ett år bli manager och tjäna ordentliga summor pengar. Väldigt få lyckas och de som faktiskt tar sig hela vägen är fortfarande inte garanterade de summor som utlovas i början. Varför? Jo för att det finns inga genvägar. Med mycket tur, och en lite skicklighet, kan de vi anställer lära sig att sälja bra och snabbt träna upp ett lag att ta med sig till sitt nya kontor. Men de saknar erfarenhet och en hel del kunskap. Hailee, till exempel, fantastisk tjej, väldigt omtänksam och positiv, och hon vill oss verkligen väl, är 23 år. Ingen erfarenhet av allt som krävs för att driva ett eget företag. Hon hade ingen aning om hur hennes finansiella situation såg ut tills finansfolket ringde igår och sa att hon spenderat för mycket och enda alternativet var att säga upp en av sina admins. På studs.
Så nu har stackars Jenn inget jobb och jag har alldeles för mycket. Det är så skevt det hära. Osäkerheten är frustrerande. För mig gäller det att företaget håller sig kvar (och att jag får ha kvar min position) i ett par månader till, men för Jenn var det en karriärmöjlighet. Så happy Admin Day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...