Connected Concepts

Det är inte varje dag man kommer in på kontoret och får veta att företaget man jobbar för har upphört att existera, men ibland så händer det tydligen. Som tur är har jag lyckats få ett rykte av att vara en rätt bra admin, så systerföretagen hade tydligen kämpat om vem som skulle få mig. Elite Dynamics startades bara nån månad innan jag började där och var ett nyöppnat kontor inom en större koncern. Vi har hittills delat kontor med "systerföretag" i väntan på att hitta vårt egna ställe, så rent logistiskt blir det ingen skillnad för mig, utan jag blir helt enkelt bara förflyttad till en ny manager inom samma branch. Jag kommer nu jobba med Hailee för Connected Concepts.
Jag vet fortfarande inte riktigt vad som hände med Elite, men min gissning är att Kaylie var för ung och oerfaren, så hon i princip blev fråntagen sin position. Utan förvaring och utan förberedelser är det rätt mycket som måste ordnas upp och avslutas. Idag till exempel, dök jag upp till jobb i sneakers, beredd att sitta inne på kontoret och sköta telefonsamtal hela dagen, men det visade sig att jag fick köra hem och byta om för att i sedan åka med ilfart till vårt andra kontor för att ta hand om alla som kom in för intervjuer, eftersom Kaylie tydligen inte kunde göra det. Vi hade alldeles för många inbokade för min erfarenhetsnivå, så det var en utmaning som hette duga.
Det kommer bli en ostabil och lite småjobbig övergång och omorganisation, men jag tror set kan bli bra så småningom. Jag tycker om Hailee och vi ska sätta oss ner nästa vecka och göra upp en game plan så vi båda kan jobba mot våra mål. Hon är inte ute efter nån översittar-hierarki, utan hon vill ha en businesspartner, så det känns bra. Är det nåt jag lärt mig bli bra på så är det förändringar, så det löser sig som Timbuktu säger.

Idag var det varm och jag fick riktiga vårkänslor. Här är en bild från utsikten när jag tog min dagliga lunchpromenad igår. 
Inte för att pizza har med någonting här att göra, men tänkte bara visa upp mitt fredagsmys-mästerverk. Det bästa med pizza är att det inte finns några som helst regler. Man kan ha precis VAD MAN VILL på den. Vem bryr sig om broccoli, majs och kalkon passar ihop liksom? 

1 kommentar:

  1. Eller en heja eslöv pizza aka "nsg-deluxe pizza"!!

    kram Anna

    SvaraRadera

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...