Trevligt att vara hemma

Hade velat säga att jag börjat komma in i en rytmiskt vardag, men det hade varit en lögn. Jag spinner vidare på jetlaggen och går och lägger mig sent och vaknar sent. Normalt sett hade det gjort mig frustrerad, men nu är det extremt skönt att för en gångs skull inte ha några som helst planer, och bara kunna göra precis som jag vill, när jag vill det.
Hela förra veckan hade Emma försökt övertala mig att följa med ut på Eslövs enda nattklubb på fredagen, och jag hade sagt nej, övertygad om att jag inte skulle känna någon. Men halv ett i fredagskväll bestämde jag mig för att åka in, och jag hade roligare än jag haft på väldigt många fredagkvällar. Det var jättekul att få vara ute och dansa med Emma och jag träffade både Packe och andra gamla kompisar. Klubben hade både ett vanligt dansgolv och ett schlagerdansgolv öppet så vi dansade loss till både Lena PH och Magnus Uggla.
Följande kväll blev jag spontant medbjuden att kolla på film med Karin och Emelie, mina gamla scoutkompisar (juste ja, i mitt liv innan bloggen var jag en fulländad scout, jag har både knivbevis och DIY eldkit). Vi hade dock så mycket att prata om att vi inte hann med nån film innan det var dags att åka hem.
Det känns så bra att ha vänner man kan träffa och umgås med, där det inte spelar nån roll att vi inte setts på år. Jag njuter verkligen av att vara tillbaka och leva ett extremt oplanerat och spontant liv, fri från bekymmer och obligationer.

Här har vi en till bekymmerslös, liten varelse. Skulle tro att han är gladast av alla att ha mig hemma igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...