Nationaldagen

Av naturliga skäl har jag ju missat de flesta svenska högtiderna de senaste åren, men igår fick jag allt fira Sveriges nationaldag! Jag och pappa förberedde baguetter med räkor och ägg, och packade picknicken med oss till Trollsjön. Vi såg på folkdans, tittade på gymnaster och lyssnade på hemvärnets orkester. Det var riktigt trevligt att få vara med om.
När jag kom hem gav jag mig ut och sprang en mil, det kändes skönt det med.
Idag åkte jag och pappa och hälsade på farfar, och åh vad kul det var att träffas! Vi åkte till Ribersborg och åt tillsammans och hade det jättetrevligt. Det är rätt skönt att vara hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...