Glad Midsommar

Och glad blev den! Dessutom var det pappas födelsedag, så han firades på morgonen med skönsång och fika. Vi hade släkt över på eftermiddagen och jag hann med en utsökt midsommarlunch innan jag åkte vidare. Killarna jag umgicks med på högstadiet hade dragit ihop till fest med full buffé, efterrätt, lekar och trevligt umgänge, och vi höll igång hela natten. Vi blev indelade i lag för olika lekar och jag och mitt lag vann de flesta, vilket gjorde att mitt tävlingsinne blev extremt nöjt. Vi spelade bland annat en typ av "bowling" där man skulle slå ner flaskor med en tennisboll i en strumpbyxa som man fäst på huvudet, spika spikar i en bräda, klämma sänder ballonger och spela flip cup. Som det ska på midsommar, så regnade det, men vi hade ett stort partytält så det gick bra ändå! På natten blev det bad i poolen när regnet hade avtagit. Jag hade väldigt kul och det var skönt att få fira en riktigt svensk midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...