Boktips!

Det här är Sir Ken Robinson, vars 300-sidor långa bok jag läste förra veckan. Han är en ganska finurlig och smårolig typ, och hans bok var underhållande. Efter att jag läst klart boken var jag tvungen att skriva en kritisk analys och därefter hålla i en halvtimmes lektion för resten av klasses och dela med mig av vad jag lärt mig. Boken jag läste heter Out of Our Minds - Learning to be creative, och den var väl helt okej. Dock lärde jag mig ingenting om hur jag ska lära mig att bli mer kreativ, istället läste jag sida upp och sida ner om VARFÖR jag borde bli mer kreativ och hur dagens skolor och utbildningar tar död på all kreativitet. Efter 50 sidor kände jag lite att "ja, jag fattar, kom till saken", men trots det var den rätt underhållande. Alla små historier och erfarenheter han delade med sig av var skrivna på ett väldigt humoristiskt vis. Så här har ni ett litet boktips, eller i alla fall ett video-tips!



Här är en till video som jag visade klassen uner min lilla "lektion", den sammanfattar Sir Robinsons budskap ganska bra angående skolsystemet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...