Glad midsommar!

Vill man ha en äkta, typisk svensk midsommar, då är Sydlångö platsen man ska vara på! Jag började dagen med en löptur runt ön med Annas mamma och deras amerikanska vän. Hur fint som helst, trots att jag vurpade och fick årets första sommarknä. Det följdes av en härlig frukost med risgrynsgröt och hembakat bröd med mera.
Sedan har det gjorts kransar, plockats blommor, klätt midsommarstången och så småningom sjungit och dansats. På eftermiddagen blev det jordgubbstårta innan middagen, som följdes med kortspel. Klockan åtta var det äntligen dags för dagens höjdpunkt: räkfesten. Räkor till det oändliga! Och korv med bröd haha... Det var en massa allsång, sköna klassiker och tal innan det hela avslutades för att festen skulle ta sig till stranden för ett kvällsdopp. Jag var åskådare haha. Nu ligger jag med huvudet på en kudde med sju blommor under! Vilken underbar dag :)





3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...