Blodigt värre

Nu vet jag vad jag har för blodgrupp. Vi gjorde vår hittills mest intressanta labb idag på biologin. Först fick vi sticka oss i ett finger och droppa blod på små glasskivor. Sedan blandade vi de olika bloddropparna med A- och B-vätskor för att se i vilka blodet klumpade ihop sig. Vi gjorde ett test för att se om vi var Rh+ eller Rh- också. Jättespännande, men jag tillhör så klart den vanligaste och tråkigaste blodgruppen. AB är tydligen ovanligast, och det har vi bara en i klassen som är. De flesta är A eller 0.
Nu är det äntligen helg och det firades med pommes, köttbullar och majonäs (fett gott!). Samtidigt sitter jag och funderar på om min uppsats i skolan ska handla om att äta rätt... Det blir nog bra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...