Stolt skåning

Nu har en skolvecka till passerat. Nu börjar vi verkligen få härlig stämning i klassen. Igår hade vi vår första lektion med vikarie, det var så klart mycket mer stökigt på den lektionen. Trots att vikarien är vår rektor… Men det var det ingen som fattade, alla trodde hon var idrottslärare, för de är faktiskt väldigt lika.


Igår morse gjorde vi något väldigt intressent på träningen, vi använde varandra som ”platta” när vi simmade ben, så skulle plattan försöka hålla sig spänd så man inte sjönk eller åkte snett. Det var jobbigt men skoj. Igår kväll efter träningen hade vi som är kvar här lite tacomys. Gott!
På träningen imorse hade vi en skåning på besök, Jacob från Lödde, bror till en i min klass. Skåningar är faktiskt inte så ovanligt här uppe, här har varit både tränarpraktikanter och en före detta NSG simmare från Skåne. Skönt med någon som förstår mig. Folk säger faktiskt ”va” typ tre gånger så ofta här som hemma. Jag gör mitt bästa för att hålla fast vid skånskan, samtidigt som alla andra gör sitt bästa för att jag ska prata nyköpingska. Jag ska försöka få folket här uppe att titta på ”Skånefruar”, när det börjar!

Jag glömde nog berätta att jag i onsdags klarade 12*100 benspark, alla under 2 min!!! den snabbaste gick på 1,48, *stolt*. Jag är fortfarande sämst på ben, men inte lika överlägset längre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...