Expedition "rädda musslor"

Har ni någon gång sett så snygga byxor?
Dagens goda gärning får man väl påstå är den nytta vi gjort för djurlivet i Kilaån. Jag blev ganska orolig när jag vaknade imorse och det regnade, men som tur var blev det ändå uppehåll större delen av dagen. Planen var att vi skulle ner i ån och plocka upp musslor så att bottnen kunde grusas, men eftersom vattennivån var för hög där vi skulle vara fick vi i stället avsluta det arbete parallellklassen påbörjat igår i en annan del av ån. Där fick lägga tillbaka musslorna i stället för att plocka upp dem.
Det var en väldigt skojig dag, och det absolut roligaste måste ha varit att gå omkring i vattnet iklädd vadarbyxor. Det riktigt sögs ihop om benen. Vi var ute vid ån hela dagen, och när jag kom hem var jag lerig från topp till tå. Vi gjorde även lite undersökningar av vattnet som vi ska skriva labbrapport på senare.
Östnytt var med oss en stund och filmade, jag lyckades tyvärr missa detta men flera från klassen är med( http://svtplay.se/v/2157175/svt_sormland ).

På kvällsträningen idag var det fjärilspass, och hjälp vilket pass! Det var riktigt jobbigt, men de sista 25 minuterna fick vi "leka" lite som belöning :D Det blev en välförtjänt stund i bubbelpoolen. Den här veckan är ju lite återhämtningsvecka inför sässongens första tävling, nu till helgen. Om två veckor kommer vi ha vår första "animal week" och det ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...