Ibland händer det att vi känner för att växa till oss lite och ha en sådan där sofistikerad kväll. Så vi tjejer köpte vin och tilltugg och hade det jättetrevligt tillsammans häromkvällen. Det bjöds på kex, ostar, vindruvor, humus och annat gott, riktigt lyxigt! Men vuxenheten varar bara så länge, det tog inte allt för lång tid innan hela tillställningen förvandlades till ett dansparty.
Dock fortsatte vuxenheten dagen efter då alla marketing-seniorer blev hembjudna till Brock som ordnade middag tillsammans med Kumar. Återigen tog vuxenheten slut rätt snabbt, då Kumar bestämde sig för att liva upp stämningen och göra "äpplepaj". Det innebar att äppeljuice, vispgrädde och kanel hälldes direkt i munnen på deltagarna varpå blandningen omskakades till en äppelpajsmakande mix. Intressant!
Sophisticated Ladies
Hemmagjord Ravioli
Åh, och jag glömde berätta om den hemgjorda raviolin vi gjorde och blev bjudna på hos Dr. Cuffe i onsdags! Han höll i sin årliga Tutor Appreciation Dinner så alla tutors hjälpte till att laga mat tillsammans. Det blev hur gott som helst!
What Flocka Flame
Årets artist för Spring Gate var Waka Flocka, en rätt kass rapp-artist. Det var galet många elever och gäster som dök upp och det blev en svettig konsertupplevese. Han sjöng dock inte mycket, utan det var mest headbangs och bakgrundsmusik. Eftersom detta var en relativt stor "talang" hade skolan dragit på fullt med security. 16 poliser, hela campus safety's styrka, plus dubbelt med RAs och RDs ansågs vara nödvändiga, och det gick finfint.
Ett annat årligt spring-gateevent som jag deltog i, var en Star Wars themed color run, så det blev två miles genom skog och färgmoln till Star Warsmusik.
Ytterligare en höjdpunkt var Mehdis och min middag på Oliver Garden i fredags. Som alltid var det super gott!
The best tutees
Det finns inget bättre än när folk visar uppskattning för sånt man lagt ner tid och energi på. Jag har verkligen gillat mitt jobb som tutor den här terminen och jag har spenderat flera timmar varje vecka åt att hjälpa grupper med sin businessimulation. Nu är det över, men trots det bad min ena grupp om en till tutoringsession. Visst sa jag, även om det inte kändes som de behövde mer hjälp. Hela gruppen dök upp och efter ett par frågor, tog Andrea upp ett kuvert och gav till mig. De hade skrivit ett jättegulligt tackkort och köpt två presentkort på min favoritrestaurang Outback åt mig som tack för hjälpen den här terminen. De sa att jag skulle ta med Mehdi dit eftersom han var i lager de tävlade mest mot, och de ville visa att där inte var några "hard feelings" haha.
Det var en så otroligt fin gest och det betyder verkligen mycket när andra visar sin uppskattning. Att vara tutor har gett mig så mycket erfarenheter som jag kommer bära med mig för alltid.
Sommartider hej, hej!
För vem gillar inte sommar liksom. I lördags var det så varmt och soligt ute så jag spenderade hela dagen utomhus. Vi spelade både fotboll och ultimate frisbee på morgonen, och efter en stunds solande spelade vi volleyboll. Collegelivet är rätt bra!
På eftermiddagen tog Mehdi och jag med oss Ebba och Markus och plockade jordgubbar. Det var på samma ställe som förra året, och de hade så mycket (och så goda) jordgubbar! När vi kom hem hade vi en liten cookout med några simmare och vi grillade hemgjorda hamburgare. Det blir så mycket godare när man gör dem själv!
Igår fortsatte simmaraktiviteterna när jag och Kory hade vårt Reslife-program: "Pot Party". Vi samlade våra residents och planterade krukväxter tillsammans. Vi hade både mynta, basilika, rosmarin och lavendel, så vi får de hur det går med det!
Stor dag för lilla mig
Härom veckan fick jag ett mail med en inbjudan till en Honors and Awards Ceremony. Jag hade ingen aning varför, men jag var tillsagd att gå dit. Det visade sig vara en tillställning där professorer delade ut priser och diplom för olika bragder. Varje department hade olika priser, och till min häpnad fick jag årets Marketing Award. Våra lärare hade tillsammans valt ut mig utav alla marketingelever, för att motta troféen. Jag kände mig jätteärad!
Utöver det har jag, tillsammans med cirka 20 andra elever, blivit "elected in recognition of merit and accomplishments as a student" av Who's Who Among Students in American Universities and Colleges. Det är också en stor ära och det ger mig möjlighet till nätverk och referenser i framtida åtagande.
Det var en stor ära att bli uppmärksammad idag, och jag vill att alla ska veta hur tacksam jag är för alla runt omkring mig, som alltid finns där för mig och som har hjälpt mig att ta mig dit jag idag är.
Rec Olympics 2017
Då var årets Rec Olympics avklarat, och det med buller och brak! Team Vikings dök upp fullt utrustade för krig, och vi krigade hem en andraplats. Laget bestod av svenska mig, Ebba och Sebastian, och så Mehdi. Vi hade danska Maria att tacka för hjälp med outfits och support. Vårt mål var att vinna "best outfit award" men eftersom vi lyckades komma på prispallen i själva tävlingen, så tyckte "dummarna" att det räckte med ett pris... Alla var lika förvånade som vi haha.
Hur som helst, tävlingen började med en hinderbana genom en hoppborgsliknande grej och det följdes av en mattävling. Ebba lyckades få en oreo från sin panna till munnen på under två sekunder, medan Sebastian kastade ostbågar på Mehdis raklödderklädda huvud. Därefter hade vi en löp- och skjuttävling följt av en kanottävling. Paddlingen var det roligaste, och vi fick till det riktigt bra.
Som final genomförde alla en till hinderbana, där vi skulle springa med pilatesbollar mellan oss, fylla en hink med vatten med hjälp av en tvättsvamp, ta oss fram på fyrmanna-skidor och lösa ett pussel. Våra samlade skills tog oss som sagt till en andraplats och vi vann varsin Yeti Cup. Vi hade så himla kul allihopa, men både Ebba och jag är så tävlingsinriktade att vi blev helt nervösa innan varje tävling. Adrenalinet gav resultat i alla fall!
Förberedelser
Eftersom det nu är tänkt att jag ska springa detta maratonsliknande loppet i sommar, så känns det som att det börjar bli dags att ta tag i mitt springande. Så idag laddade jag upp med Netflix och vacker utsikt på löpbandet och sen höll jag till där ett bra tag. Det är allt rätt jobbigt när man inte har mycket springvana. Har dessutom ingen aning om vad som är ett rimligt tempo.
En annan som fått fart i benen är Mehdi. Killarna har idag haft sin sista intramural-match i fotboll, då de förlorade semifinalen. Det var dock en väldigt imponerande match! Tröjorna ni kan se på bilderna är designad av ingen mindre än mig! Ser ganska skrämmande ut när hela gruppen av muskulösa simmare dyker upp i likadana tröjor.
Förutom det så har jag varit på både skin och vein screening idag. Det erbjöds gratis på vårt health center, så tänkte det var lika bra att utnyttja det. Det var inget fel med varken mina ådror eller min hud!
Dagen avslutades med varm choklad och Fast and Furious!
The animals went in two by two
Jag har varit har i snart fyra år, utan att veta att vi har dromedarer next door. Häromdagen blev vi inbjudan till ett litet zoo med omhändertagna djur som tack för vårt deltagande i ett av välgörenhetsloppen tidigare i vår. Det grillades och bjöds på mat, och vi hade det riktigt trevligt. Det bästa var dock djuren! Det fanns hästar, kor, strutsar, dromedarer, en zebra och en massa annat. Jättemysigt litet ställe!
Pub Golf 2017
Vår årliga pub golf hölls igår kväll, och vi hade spelare från hela landet som dök upp. Makis hade flugit in från Sverige för att delta med ett gäng andra alumni. Vi hade även deltagare från Limestone College och Delta State. Fem lag av golfare, 9 hål och en stor patrull av caddies.
Helt ärlig så är detta ett idiotiskt spel som helt enkelt går ut på att deltagarna ska konsumera olika typer av drinkar och shots i en viss ordning och med vissa regler för att få så bra poäng som möjligt. Det är sådana hära galenskaper som collegeelever kommer på, så det gäller att veta var man har sig själv och vad man prioriterar här i livet. Jag föredrar att ha kul OCH må bra, så jag var caddy för seniorerna och alumnis så hade det trevligt vid sidan av spelet medan jag höll koll på de som faktiskt deltog.
Det var kul att träffa Makis igen, och ha en liten svensk reunion. Även i vi har svenskar i laget så pratar jag väldigt sällan svenska. Det är skrämmande vad svårt det är att hitta de rätta orden ibland, så det är skönt att få träna upp språket lite då och då!
The fastest of the furious
Jag har aldrig velat se Fast and Furious. Jag har bara sett en och jag gillar inte riktigt actionfilmer, så jag bestämde mig för att det inte var värt min energi. I torsdags följde jag dock med Mehdi och Øystein till bion för att se The Fate of the Furious, och den var minsann riktigt rolig!!! Så nu har vi börjat från början, och jag är halvvägs genom Tokyo Drift.
I Lördags morse åkte jag och Mehdi och shoppade. H&M har öppnat på mitt favoritköpcenter och jag hittade en jättesnygg skjorta där. Hittade en massa kul grejer men ingen graduationklänning, vilket var den egentliga anledning till att vi åkte dit...
På kvällen hade vi vår årliga Pub Golf, och mer om det kommer senare.
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...

