Black Friday

Jag har det kanonbra här hos Jess familj, men jag får så fruktansvärt mycket mat. Är konstant mätt och har säkert gått upp flera kg.
Igår var det thanksgiving och jag och Jess började dagen med att gymma. Sedan blev det en hel del tittande på fotboll (som en riktig amerikan haha!) och tillsist middag. Åååhh vad gott det var! Massor med kalkon och potatismos. Vi åt även lamm och sallad. Tyvärr ingen stuffing men jag blev mätt ändå.
Idag är det Black Friday. Vi var inte så hetsiga som många andra som köade till affärerna redan vid midnatt. Vi väntade till efter vi hade tränat och ätit frukost på IHOP. Sedan blev det massor med shopping!!! Det blev även två nya hål i öronen och mexicansk middag med Jess kompisar.

Mot Georgia!

Sista träningen på Wingate för ett par dagar igår morse. Därefter åkte jag och Jess till Georgia. Vi började resan med ett frukoststopp på Chick-fil-a. Insåg att allt deras kött steks i jordnötsolja, så det fick bli en bagel med philadelphia haha. Massor med timmar senare blev det lunch på Zacksby's. Åt den största salladen jag nånsin sett!
På grund av all trafik tog det oss över sju timmar att komma fram, men vi klarade det! Jess familj är supertrevlig så det här kommer bli en bra helg. Båda föräldrarna är från Sydamerika, så guess what?!  Mer spanska!

Break

Nu är campus öde igen. Alla har åkt hem för thanksgiving utom vi och basketspelarna. Vi har en träning imorgon bitti och sedan blir även vi frigivna.
Igår kväll simmade vi bara en timme och sedan hade jag i princip inget alls att göra. Det slutade med att jag kollade på King Arthur och den filmen är sååå lång... Men måste se den för ett skolprojekt. Sedan hängde jag lite med Luis. Inte lätt när man inte har nåt plugg haha!
Mitt alarm ringde tjugo över tio imorse men det tog lite för lång tid att gå upp och byta om. Stressade som en galning och halvsprang i regnet till min första lektion. Kommer dit fem minuter försent och alla lämnar redan klassrummet. Så det var bara att knalla tillbaka i regnet. Åt brunch från the Dike för försra gången medan jaf skypade med mamma. Sedan hade jag bara en till lektion.
Träningen var på en och en halv timme och därefter tog Kirk hela laget till CiCi's för att äta middag (cafe är stängt). CiCi's är pizzabuffé men de har även pasta och sallad. Första och sista gången jag testar mac and cheesepizza. Mätta och belåtna blev det en tur till Walmart och nu är det läggdags!

Sista dagen!

Började dagen med milen (alltså den amerikanska milen på 1650, och inte 10km...) och jag var nöjd. Simmade snabbare än sist och jag försökte verkligen racea och gå ut snabbt. Men nope, jag var inte tillräckligt aggressiv i början. Vet ärligt talat inte hur jag ska simma för att vår tränare ska bli nöjd!!! Min plan nu är att alltid simma aggressivt på träningarna och verkligen träna på att tömma alla mina krafter, så får vi se hur det går.
En timme senare hade jag 200 fjäril och jag är SÅ besviken på mig. Kirk behövde inte ens säga nåt, jag visste att jag kunde gjort mycket snabbare och bättre. Detta var nog första gången någonsin som jag inte var slut efter ett 200fj-lopp. Det enda positiva var att jag trots det simmade på samma tid som sist, vilket betyder att jag har mycket mer att ge!
Nu ligger vi samlade i ett konferensrum på ett hotell och vilar inför finalerna. Myyyys.

Skulle publicerats igår...

Jag hade fel, fick inte alls eftermiddagen fri. Jag blev satt i ett av 4×200-lagen på tredjesträckan. Det gick betydligt bättre än imorse men ingen av oss fick någon feedback. Vår tränare var tydligen inte på humör längre, eftersom vi inte raceade tillräckligt bra. Han var dock hyfsat nöjd efter finalerna.
Precis innan min uppvärmning för lagkappen började YMCA spelas och hela, jag skojar inte, simhallen började dansa. Killarna var upp på alla startpallar och gick all in. Tror det var allt skrattande som fick mig att simma bättre haha.
På vägen hem fick Bailey, av någon anledning, för sig att vi behövde värme, så vi satt i en kvart i 40 grader innan han äntligen skruvade ner. Måt slutet var det ganska naket i vanen, åtminstone bland killarna. Förutom Roman då, som satt i hood och mössa... Ryssar!!!

Utan klackar och fluga

Tillbringade lunchen på ett flashigt hotell. Alla sov utom jag haha. Jag har underhållt mig med vänner (tv-serien) och twitter. Känns lite märkligt att gå omkring här i sunkiga träningskläder när alla man möter är uppklädda. Klackar, kjolar och kostymer överallt. Passar inte riktigt in haha! Nu ska vi tillbaka till poolen för finalpass.

Klen

Tydligen är jag för svag. Brist på muskler, eller åtminstone brist på styrka i de muskler jag har... Därav är 200 inte min grej. Det gick i princip lika snabbt som min öppning på 500 igår. Här saknar jag Jens (igen). Han skulle diskuterat mitt lopp med mig, och hjälpt mig att komma fram till en lösning hur jag ska bli starkare och snabbare. Kirk bara konstaterar att så är fallet. Okej, då vet jag.
Vi är fortfarande orakade och otoppade. Vi har fått lite vila, men that's it. Många andra lag är toppade och använder till och med tävlingsdräkter, medan vi sparar oss till SCAD. Nu sitter jag och väntar på lunch. Frukosten idag blev från mcdonalds, och det ända vi fick var en liten kopp gröt eller en bagel. Energibrist gånger tusen. Skulle tro att jag är färdigsimmad för idag i alla fall.

Fall Frenzy

Morgon kunde ju börjat bättre... Vi var tillsagda att befinna oss i cafeterian klockan 7 för frukost för att sedan lämna campus 7:15. Någonstans hade dock någon missförstått någon så frukosten var inte ens öppen när vi stod där och "hängde på låset". Arga och hungriga blev vi alldeles för sena, men det löste sig i alla fall.
Jag simmade i första grenen och för en gång skull hade jag och Laura (sophomore) banorna bredvid varandra. Vi är hyfsat jämna så det är perfekt när vi kan racea varandra, men vi brukar vara på varsin sida av poolen. Men denna gången kunde vi se varandra! Hon började starkare än jag men jag ryckte när vi var halvägs och drog ifrån. Fyra sekunders pers, C-final och high five av Kirk.
Därefter blev jag satt som tidtagare vilket ledde till att jag missade den tidiga bussen hem. Jag var så arg!!! Jag skulle varit med den eftersom jag var klar så tidigt och dessutom skulle simma igen. Men, men hem kom jag tillsist. En snabb lunch, en timmes nap och sedan tillbaka igen.
Eftermiddagen gick inte lika bra. Tappade tre sekunder igen och hade en bedrövligt långsam första halva. SLUTA FEGA ERIKA!!!
På vägen hem stannade vi på Golden  Corral och åt. Jeez... Gigantisk buffé plus vrålhungrig Erika resulterade i en väldigt, väldigt mätt tjej. Det behövdes! Nu är det dags att sova och samla energi inför morgondagens 200 fritt.

Lyxmiddag a la cafe

50 minuters träning, and we were like whaaaat?!? Haha taper time! Efter träningen fick vi thanksgivingmiddag i cafeterian. Så mycket folk och så mycket kö, men det var värt det! Jag åt till och med lite paj! Det bästa var stuffingen, vet dock inte riktigt vad det är.
Efter det blev det lite pluggande, så nu är jag äntligen klar med mitt businessprojekt. Sedan kollade jag och Alex på några avsnitt av OC. Nu är det dags att sova och tagga tävling. 500 imorgon!!! Självklart fick jag en present av min big fish (som jag för övrigt tror jag vet vem det är).

Så här går det till!

Fick en fråga om vad GPS är, så jag kom på att jag kanske borde försöka förklara hur skolsystemet är här. Som under-graduate student (vanlig collegeutbildning) väljer man ett major. Man behöver inte ha bestämt sig förrän sitt junior year, dvs sitt tredje år. Jag har fortfarande inte valt mitt. Varje major har ett antal ämnen som är till för just den utbildningen, till exempel så måste jag läsa finance och accounting för ett businessmajor medan jag måste läsa biologi för biologymajor.
Förutom det så har man vissa kurser som alla, oavsett major, måste läsa. Däribland sex olika GPS-kurser. GPS står för Global Perspective Studies och den jag läser just nu är historia. Jag kommer behöva ha GPS i religion, politik och litteratur också. Man är även tvungen att läsa språk, science och matte.
För att såna som jag som inte kan bestämma sig ska kunna testa olika kurser har man även ett visst antal "electives", som kan vara vilka kurser som helst. För att kunna graduate måste man ha minst 125 credit hours, och minst 12 per termin. Dessutom måste man gå på minst 40 lyceums under fyra år.
För att göra det ännu rörigare kan man, förutom sitt major, även ha en eller två minor vilket innebär en miniutbildning av något. Detta är hur det funkar på Wingate, men det skiljer sig lite från skola till skola.

Present!

Vi hade vår första study hall idag. Förstår inte riktigt varför vi börjar med det när det är tre veckor kvar av terminen, men men... Kaptenerna hade med sig två presentpåsar med som två före detta Wingatesimmare ordnat. De var tillägnade hårt kämpande freshmen, så jag blev väldigt lycklig när de gav mig den ena!
Efter study hall gick jag och kollade på basket. Vi ledde stort när jag gick efter andra perioden. Nu ska jag ställa mitt alarm på 09:00 och sova massoooor!! Peace out!

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...