Bring it on!

Nu är jag så brutalt trött på min arm. Jag var rädd för att jag skulle få för mycket dötid så jag har tagit på mig alldeles för mycket att fixa. Detta plus lite nervositet för resan och BANG. Jag bröt ihop. Det blev en rätt jobbig dag.
Men jag kom på bättre humör nu senare ikväll. Det hela började med att jag kom hem från träningen (som för övrigt inte blev av för min del), asförbannad och gråtfärdig över livet. Så sätter jag igång datorn, och det står att det är något märkligt med batteriet. Tar ut laddaren och datorn dör. VAFAN. Men jag satte i laddaren och startade om och orkade inte riktigt bry mig. Efter ett tag ska jag tända min sänglampa. Glödlampan är försvunnen. Här började kugghjulen röra sig, och jag kollade under datorn. Jepp, batteriet var uttaget! HIMLA HOCKEY! The game is on. Nu är det krig på riktigt. Även mina kuddar var borta... Även Alice hade fått en massa skit hehe. De hade varit så smarta att de tagit sina extranycklar så vi kom inte in i deras lägenheter... Men i stället tömde vi det gemensamma förrådet och staplade allt vi kunde hitta utanför deras dörrar. Tyvärr fick även några oskyldiga lida över detta... Aja, kvällen blev bra i alla fall, även om resten av dagen var skit.

Jag närmar mig!

Vissa dagar går allt emot en. Idag var en sådan dag. Inget har fungerat och jag har varit trött och bitter. Men man tar sig genom även sådana dagar! Det bästa med just denna bittra onsdag var att vi fick kålpudding till middag. Det är så gott! Som ett något yngre barn än vad jag är nu, tyckte jag varken om pizza, glass, kanelbullar eller McDonalds som alla andra barn, däremot gillade jag kålpudding. Och det sitter minsann i! Tack vare att ingen annan gillade middagen blev det matlåda till mig! :D
Hela kvällen tillbringade jag på Albertssons trafikskola. Riskettan - CHECK! Det tar sig, nu är jag ett steg närmre körkort. Jag var förvarnad om att det skulle vara brutalt tråkigt (tre och en halv timme som går ut på att man ska lära sig att inte dricka alkohol och köra...), men det var faktiskt roligare än jag trodde! Fick bland annat gå runt koner med "fylleglasögon" på sig. Brillorna motsvarade 0,7 promille. Så det kändes lite värt att vara där i alla fall.

Livet rullar på

Det har börjat töa och jag taggar som bara den inför måndag då vi lämnar landet för tre underbara veckor på andra sidan Atlanten. Jag trodde jag skulle få jättemycket ledig tid nu när jag har mindre träning men jag har dragit på mig så mycket projekt att jag har mer än nånsin att göra. Men det är kul!
Idag blev vi överraskade med våfflor av Helena. Det satt fint! Nu var det ett tag sedan vi prankade någon här på borgen, så Alice tog tag i det. Själv var jag bara medhjälpare, Alice fick ta skiten haha!

Hockey i Gnesta!

Fick med Fanny till gymmet idag så jag slapp köra själv. Efter det simmade jag för första gången med mitt nya gips. Det var ju sämst! I stället för det jag hade förra gången, där vattnet bara rann igenom, har jag nu vanligt tyg. Det tog föralltid att torka. Nu i kväll var vi i Gnesta och kollade på hockey. Sitta i en ishall med ett blött gips, njaaaa. I alla fall, det var Gnesta mot Bajen. Har aldrig varit där förr, så vi tyckte det var dags att se Albin och Didde spela. Det var en ganska köttig match och tyvärr förlorade Gnesta med 2-3. Men det var roligt att se.
Jag kommer banne mig sakna hockeyn när det är dags att flytta... Den skapar någon form av gemenskap över hela stan. Man börjar tänka mer och mer på hur tråkigt det kommer bli att behöva lämna Nyköping. Samtidigt som det ska bli riktigt skönt att ta studenten så lämnar man allt man byggt upp. Allt man lärt känna och allt som blivit till ens vardag. Jag får lite "moments" då och då av nostalgi och saknad, trots att jag inte ens har flyttat än! Ush!

Samma hall, ny sport

Igår blev det ingen skola, istället blev det ortopeden. Nu är jag inne på gips nummer tre... Fick höra något om att de inte har resurser att byta gips på mig en gång i veckan, men vad ska jag göra, det håller ju inte?! Jag försöker faktiskt att vara försiktig. Eftermiddagen igår tillbringades på ett mysigt fik i stan med Anna oc Fanny.

I morse blev det till att gå upp tidigt. Anna hämtade mig klockan sex så åkte vi till Stockholm för att skriva prov. Slut i huvudet knallade jag genom stan sedan med världens flin (var jätteglad av någon anledning, måste sett rätt rolig ut...) till centralen och åkte hem. Eftermiddagen och kvällen har varvats med Gästabudsbollen (fotboll) och alla möjliga filmer med kompisar. Det är inte ofta det är golv på isen på Rosvalla. Riktigt trevlig kväll!


Published with Blogger-droid v2.0.4

24 januari, inte vilken dag som helst!


Jag har aldrig varit med om så många gratulationer på en namnsdag som idag. Erika-dagen idag, och BÅDA mina föräldrar har kommit ihåg det. Det gjorde även Emma, Helena och flera kompisar. Till och med folk jag knappt känner har grattat mig, haha! Trevligt, trevligt :)
Vi började med religion i skolan idag, och jag tror det kommer bli riktigt kul. Min klass är duktig på att diskutera, och intressanta diskussioner blir det också. Det var till och med så att läraren fick avbryta för att vi skulle hinna med lektionen. Fokus idag låg på existentialistiska frågor.
Det bästa idag var ändå att Fann och Helena bakat negerbollar! FETT GOTT! Alice och Jill bakade dessutom scones, tjock dag idag men det får man ha ibland.

Hejhopp!

Nu tycker jag att alla som läser detta inlägg ska klicka på den här länken: https://docs.google.com/a/nykopingsgymnasium.com/spreadsheet/viewform?formkey=dFZGQVVvT3NwS1VyUHZmMzVBY1FJeHc6MQ#gid=0 och fylla i enkäten! Det är nämligen så att Filippa och Cajsa gör en undersökning till sitt projektarbete om ekologi, och de skulle vara jättetacksamma om de fick lite hjälp! Tar max ett par minuter! Så klicka på länken, svara på frågor och ha en fortsatt trevlig kväll. Godnatt!

Allting går heter det ju!

Idrotten i skolan har blivit veckans höjdpunkt. Det är riktigt kul att vara med. Jag blev dock lite kluven när jag och mitt handikapp knallade in i idrottshallen och upptäckte att det var volleyboll. Men inte ens då vände jag och gav upp. Under uppvärmningen var jag bollkalle då jag inte kunde vara med och träna på att lägga upp bollar och liknande och när det sedan skulle bli matcher tänkte jag att då blir det till att sitta och heja. Men icke! Gänget jag varit bollkalle åt var dock en man kort, och de tyckte att jag lika gärna kunde vara med. Jag är banne mig kung på enarmsvolley! Självklart lät jag de andra ta de flesta bollar men jag tog en del själv med vänstern. Servade till och med, men efter ett försök på det lät jag de andra ta över hehe. Vi förlorade inte en enda match :)

No more Bambi!




Hela dagen blev dock inte degig! Efter vår brakmiddag hämtade Albin och Didde upp oss och så åkte vi ner till Slottet för att åka skridskor. Det går bara bättre och bättre haha! Idag lärde jag mig att åka i cirklar och korsa fötterna. Att spela hockey gick dock inte så bra men jag skyller på att klubborna är på fel håll :(
Självklart avslutade vi kvällen med te, när vi kom hem och var rätt frusna. Dessutom passade vi på att fixa naglarna lite hehe.....

Kungar i köket!

Detta har varit en helt fantastiskt bra helg haha! Igår kväll gick jag och Fanny till Cocktails and Dreams, ingen av oss hade varit där. Det var inte jättekul. Mysigt ställe att sitta och chilla på men om man bara är två och dessutom inte dricker annat än cola så var det inte så livat. Vi gav upp det och drog runt lite. Till sist joinade vi hockeyfolket från innan idag och kollade på NHL med dem. Det blev en riktigt trevlig kväll och natt!
Idag har varit en riktigt degig dag, men den har varit underbart mysig. Vaknade vid halv tolv (!!!) och när Fanny vaknat tittade vi på The Back up Plan. Åt frukost vid ett och sedan fortsatte filmyset. Jag brukade hata sådana dagar när man knappt går ur sängen, men händer det inte för ofta så är det faktiskt mysigt hehe! I alla fall så tog vi oss till Ica och handlade ingredienser till världens dundermiddag! Vi kunde inte bestämma oss för vad vi ville ha, så det blev lite av varje. Bara att se på bilderna... Vi har nog aldrig gjort en så god måltid innan, och riktigt roligt var det att tillaga den också!




Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...