Celebrate good times, come on!



Dessa översöta "gäss" fick jag av Filippa! :D
Jag har varit så effektiv idag! Tre träningspass, jag har snackat med Mediamarkt fyra gånger, jag har ringt skatteverket, fixat internetbank och haft en lektion i skolan. Min telefon är klar, hurra! :D
Kvällen har varit dundermysig! Jag, Filippa, Anna och Alice gick upp för "skidbacken" i Brandkärr och satt där och grillade korv med bröd och åt jordgubbar. Där höll vi till tills det började regna.
Nu är det bara 26 timmar kvar tills jag är 18! :D

Nedräkning! :D

Om 35 timmar och 56 minuter räknas jag som 18! Ytterligare en timme och 58 minuter senare är jag exakt 18 :D Helt stööööört vad stor jag blivit!!! 
Nu har jag endast fyra lektioner kvar i tvåan, en idag och tre imorgon, sedan åker jag till Skåne och stannar ända till onsdag. Då ska det hinnas med att träffa släkten, kompisar och fira min kära lågstadieskolas 200-årsjubileum. 
Ha en trevlig dag! :D

Vad har jag gjort för ont??

Nu är det definitivt bevisat att jag INTE hör hemma i kök. Skulle under middagen idag ta fram något ur kylskåpet och PANG! Hela kylskåpsdörren välter och allt som står i dörren följer med. Jahapp, och nu då??Försök, bara försök, förstå känslan av att stå mitt i en sjö av yoghurt och lingondricka med en kylskåpsdörr i händerna, omringad av flaskor och burkar. Som tur var var Rasmus kvar där nere och kunde hjälpa mig. En av de äldre hockeykillarna hjälpte oss att få tillbaka dörren, men gångjärnet var sönder så öppnar man kommer dörren välta igen... Det var bara att ringa till NyköpingsHem så de kommer och fixar det imorgon... Jaja, nu blev golvet tvättat i alla fall, så det finns en guldkant på den historian också ;)

Annars har väl dagen varit okej. För två månader sedan råkade jag och Filippa anmäla oss till en uppföljning av musselexpeditionen vi var på i ettan. Det lät som en bra idé då, när vi var mitt uppe i allt skolarbete. Men nu när allt är över, vad tusan skulle vi då med för?? Det blev rätt trevligt i alla fall :)
Hela kvällen har jag (förutom tagit sönder kylskåp) sorterat kläder och städat, så nu är här fint! :D

Middag hos husmor!








Supermysig kväll hor Helena! Det behövdes verkligen i all skolstress. Vi kastade pil, spelade krocket, tog massor av bilder och, så klart, åt. Det bjöds på helt magiskt gott grillat med potatissallad. Rabarberpaj till efterrätt! Nu är vi ett gäng mätta och belåtna simmare tillbaka på borgen.
Nu har jag bara ett prov och två inlämningsuppgifter kvar, sen är det lov. Det behövs till hundra procent... Men lite nöjd är jag allt, än så länge vet jag att jag får MVG i både kemi och biologi B. Dessutom fick jag MVG på min engelska uppsats :D
Simningen rullar på. Har brutal träningsvärk och kan knappt röra mig. Jag skyller på Alice. Hon hälsar att hon är bäst! Puss och kram från Alice och Jillbills kök!

Euphoooooooria !

Good job Sweden and good job Loreen! Så himla grym hon är! Första gången på flera år som jag kollar på finalen, och så går det så bra. Roligt, roligt. Nästa vår kommer var kaos av all uppståndelse inför ESC här i Sverige... Haha!
Idag var jag uppe med tuppen (bokstavligt... Jag ska skjuta de jävlarna!!!) och drog ut och sprang en runda. Blev omcyklad av ett helt gäng cyklister när jag höll på att köra backintervaller, så inte bara jag som är ute och tränar på mornarna. Nu sitter jag och väntar på att resten av familjen ska vakna... Vad är det här för stil? Kommer man hela vägen från Nyköping för att hälsa på familjen så sover de bara bort all tid ;) Snart går jag och galer för dem!
Och så får man väl passa på att gratulera alla mammor idag på morsdag! Framför allt min egen, underbara mamma! Du är bäst i hela, vida världen och hoppas du får en fantastisk dag! PUSS

Go Sweden!

Sitter hemma med pappa och kollar på Eurovision song contest efter en hel dags tävlande. Inledde dagen med 200 fjäril som gick rätt kasst, därefter simmade jag 800 som gick riktigt bra. Snabbt och fint, dessutom guld. På lunchen blev det så klart ett besök på Blue Thai (stamstället från SM i somras). Sist simmade jag 400 medley. Jag mådde rätt dåligt innan men lyckades ändå simma nästan hyfsat. Nu mår jag bra igen och sitter som sagt och hejar på Sverige.
Det var flera år sedan jag kollade ESC sist, men det är väl trevligt haha. Än så länge är ryssarnas "Party for everybody" favorit! Så himla söta! Sen har vi ju den extremt snygga litauiska sångaren, som jag också gillade. Åtminstone att titta på ;)
Nä nu vill jag nog ha lite mer fart på låtarna!
Tåg borde skaffa soldäck. Då hade den resan blivit rejält stekig! Nu blev den som vilken annan tågresa som helst, med det undantaget att tåget var i tid. Nu är jag i alla fall i Halmstad för att simma Laxaleken. Simmade 400 nu i eftermiddags och är rätt nöjd. Förvisso var jag över pers men jag följde min plan och det kändes bra, så får väl vara nöjd! Imorgon blir det en tuff dag, 200 fj, 800 fr och 400 medley. Kul, kul! :D

Kssssssssss, dropp, dropp...

Halvägs hemma från träningen ringer Jens och undrar var jag är. På väg hem svarar jag, "jaså, kom tillbaka, det är dopingtest". Gissa vad jag gjort två minuter tidigare? Kissat! Jag slapp i alla fall gå tillbaka till badet, kontrollanterna kom till oss i stället, och tur var det för det tog tre timmar innan jag kunde kissa... Varken jag, Anna eller Roma kunde kissa så det blev en lång väntan i samlingsrummet. Vi drack, åt, hoppade, kittlades, skrattade, ja allt som kunde tänkas få en mer kissnödig. Till sist gick det, men det var inte riktigt så här jag tänkt tillbringa torsdag kvällen.
Nu packas det för fullt för i morgon är det Halmstad och Laxaleken som gäller!

Projektarbet!


Ytterligare en pluggkväll som sket sig. Det som skulle bli en pluggkväll på balkongen med Alice blev en mycket trevlig kväll med bak, skratt och snack med halva Borgen-gänget. Det ska jag sitta och tänka på imorgon när kemiprovet går åt helvete... Närrå, det kommer gå bra. Har hela förmiddagen imorgon på mig också.
Idag fick vi träffa våra blivande handledare inför projektarbetet nästa år. Vi fick en ny idé av en av mattelärarna. För att få reda på lärarens förslag skulle man snacka med henne, så jag och Fanny sprang helt övertaggade genom skolan (klassrum, kontor, rektor, vi mailade henne osv) för att hitta henne först och "paxa" arbetet. Dock var det ytterligare en grupp som var intresserade av arbetet och hejjäklar vilket krig det blev mellan oss. Vi munhöggs som bara den! Men vi ska slåss till siste man för det här projektet, haha. Så vad handlar det då om? Jo, dykning och risker och lite sånt. Mer info kommer! Haha, det blir nog bra på nåt sätt i alla fall :D

Sommarlov-mode!

Lång, seg dag idag, 100% biologi. Vi hade nämligen prov näst sista lektionen. Jag har definitivt redan blivit inställd på "sommarlov-mode"... Igår satt jag och skulle plugga biologi det slutade med att jag satt och kollade på Johan Glans med folket en våning ner i stället. Skärpning nu Erika! ;) Har en dryg vecka kvar som kommer vara ett helvete, men jag överlever nog på nån vänster!
I helgen blir det att dra till Halmstad för att simma Laxaleken. Ska bli roligt som bara den att tävla!

Erika älskar sommar! :D


Steeeeeeeeeeek idag! Jag var i princip den enda tjejen med shorts i skolan, men fick sällskap av typ alla killarna. Jag är nöjd med mitt val av byxor för det var fruktansvärt varmt, haha! Efter skolan satt jag på balkongen och ringde runt efter sommarjobb. Ute i god tid, jajamen... Det verkar bli ytterligare en jobblös sommar för min del. Finns det någon som har något (vad som helst!) att erbjuda so skulle det uppskattas till tusen! 
Träningen då? Uppvärmning ute så klart, och sen simning. Simningen gick lite sisådär. Sedan  har hela kvällen ägnats åt biologiplugg och Johan Glans. 

Välkommen Aiden!

Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...