Oj vilken resa hem. It took forever men nu är vi äntligen hemma. Vi tog oss till LAX (flygplatsen i LA) och genom alla säkerhetskontroller. Där tänkte vi käka och jag var helt inställd på McDonalds. Jag menar, man kan ju inte ha varit i USA utan att ha ätit på donken men vi upptäckte till vår bedrövelse att det inte fanns någon på andra sidan kontrollerna! Men problemlösare som man är tar jag och Jill och springer som blådårar ut genom säkerhetsgrejen igen och tvärs genom flygplatsen för att hitta McDonalds (detta utspelade sig en knapp timme innan vi skulla gå på planet...). Vi köpte vår mat och satte oss på golvet utanför säkerhetskontrollen och åt. Där satt vi i godanro när hela hela vår flygvärdinnestyrka knallade förbi och asgarvade åt oss. När vi sedan tog oss förbi pippip igen lyckades vi flörta oss till skjuts på en liten bil hela vägen till gaten. Men det var så värt allt, för godare bigmac har jag aldrig ätit!
Hela planet var nog rätt trötta på mig innan vi var framme. Jag har aldrig kännt mig så ivägen som under den här resan! Jag kunde så klart inte sova och rastlös som man är gick jag runder. Jag tappade rätt snabbt räkningen på hur många gånger flygvärdinnorna sa till mig att jag inte fick sitta här och stå där... Jag hittade bland annat ett filmteam som skulle till Etiopien och göra en dokumentär, det var trevligt att snacka med dem! Det var oväder över Turkiet så det blev rejäl turbulens. Jag tycker det är spännande haha!
På plan nummer två satt alla rejält utspridda. Jag och Oskar hamnade längst bak mitt bland en massa Västeråsare som varit och spelat typ innomhus VM i fotboll. Det blev en trevlig resa och även den ganska turbulent (väldigt kul att sitta på toa när man studsar runt som jag vet inte vad haha). Jag tyckte dock lite synd om Oskar som fått stå ut med mig i vääääldigt många timmar. Jag har en tendens att prata rätt mycket... Han lär drömma mardrömmar med min röst i.
Långt om länge landade vi i ett snöigt och kallt Stockholm. Blä!
Hemma igen
Grattis Emma! :D
Eftersom jag kommer vara okontaktbar hela min systers födelsedag får hon ett inlägg nu! För nu är det som så att imorgon, 14 april, fyller min knasiga, knäppa men världsbästa lillasyster år! Hela FEMTON år!!! Du kommer alltid vara en liten plutt även om du för tillfället håller på att växa om mig ;) Så ha nu en underbar dag, och uppför dig nu när du är straffmyndig och allt möjligt ;) Ha det bäst Emma! En stooooor PUSS från mig<3
Hejdå San Diego!
Sista dagen... Jag vill inte här ifrååååån! Gick upp i morse och tänkte springa en runda. Jag måste ha varit en rolig syn. Jag joggade till närmsta apotek går in och kraxar fram att jag behöver nässpray. Får en märklig blick, sedan köper jag den och joggar ut ur affären och hem med en nässpray i högsta hugg. Nu är jag i alla fall redo för flygresan!
Käkade sista frukosten här, den är väl det enda jag inte kommer sakna, och det följdes av intensivt packande. Det roligaste var att försöka få in 22 personers packning+handbagage+extra väskor i våra två bilar och dessutom få plats med oss själva... Men det gick haha! Efter lite skäll från en något ilsken tränare lyckades vi till och med se till så alla (nästan) kan ha bälte. Inte för att det behövs med tanke på hur hårt packade vi sitter ;)
Sista natten
Det har varit en underbar sista dag här på andra sidan atlanten. Jag tränade i morse så nu är jag lycklig igen. Det gick inte så snabbt men kul var det! Efter träningen fixade killarna mat åt allihopa, det blev en supergod wook med nudlar med Sophies kladdkaka till efterrätt. Därefter åkte vi iväg på olika saker. Jag, Anna, Oskar och Sophie drog till stranden. Vilka vågor, vilken känsla!
Kvällen har varit helt underbar. Vi åkte till Old Town och åt på en mexikansk restaurang och hade hur trevligt som helst. Restaurangen hade en gigantisk efterrätt för 13 dollar, om man orkade äta upp den fick man den gratis. Det var många och långa diskussioner om vi skulle våga försöka. Men när servitrisen sa att det endast var ett fåtal som klarat det och dessa var enorma personer som fastat en hel dag innan struntade vi i det, haha. Efter middagen åkte vi tillbaka till hotellet och några av oss badade i bubbelpool och så käkade vi kex och marshmellows. När vi blev utslängda från poolen för de skulle stänga hamnade vi i killarnas lägenhet och hade totalt krig lite till och från. Grym avslutning på lägret, tack alla!
Inte mycket
Jag känner att ju mindre jag gör desto mindre har jag att skriva. Känn logiken flöda... Nä men what to say? Still sick and bored. Gick och köpte min mjukisbyxor imorse. Hängde med och hejade på de andra på landpasset efter lunch. Där blev jag fotograf och fotatde alla Ricardos övningar och lekte med Oskars ipad. Tror jag gjorde typ åtta extremt intressanta filmer till honom. Nu är de iväg och tränar igen men jag klarar inte av att följa med, för jag mår bara ännu sämre av att sitta och titta på träningen när jag inte får vara med. Det värsta med att vara sjuk just nu är att här är massor med nytt folk som inte vet hur mycket jag brukar kämpa. Som inte vet hur mycket det krävs för att jag ska missa träning. Som inte vet att jag inte är sjuk förrän någon talar om för mig att jag är det. Att nu inte kunna träna får mig att känna mig så klen och så mesig och myglande och det hatar jag. Jag menar JAG vet att jag är stark men jag vill gärna att det ska synas också... Vi var ute och gick häromdagen och mötte en snubbe som frågade varför vi inte simmade. Vi sa att vi var sjuka och han svarar "you don't look sick". Jag hade kunna strypa honom.
Färdiggnällt för den här gången. Något positivt kan jag nog hitta med tillvaron.. Tjaaaa man är ju i Kalifornien, sjuk eller inte - detta är det bästa jag varit med om! Jag menar, kolla bara på skolbussarna! Precis som på film! Är totalt kär i det här stället. Planer på att rymma ut i skogen och gömma oss tills planet lyft går runt ;) Så får se, antingen ses vi nästa vecka eller inte! ;)
Host, host
Problem med internetet här... Så detta inlägg publiceras antagligen försent. Men jag har ändå inte så mycket intressant att säga. Mitt superimmunförsvar har svikit mig och jag hostar som jag vet inte vad. Attans också! Imorse var jag och Sophie ute och gick. Vi gick bort till University of California San Diego och det var helt otroligt! Såg ut som på film! Det var ett gigantiskt område med coolaste biblioteket och ett härligt bassängområde och en massa restauranger och med en stor shop. Jag hittade ett par grymt härliga mjukisbyxor men av någon anledning köpte jag dem inte. Ska nog knalla tillbaka och köpa dem i morgon bara för att jag ine får träna.
Baddräkter :D
Är överlycklig! Har fått mina nya baddräkter nu. Warren från JOLYN var ju här för några dagar sedan och visade sina baddräkter och bikinis, men den jag ville ha hade han inte med i rätt storlek. När jag sedan satt och kollade igenom hemsidan hittade jag flera extremt snygga och när jag uttryckte min beslutsångest sa han att jag kunde få tre för halva priset. Så det blev tre supercoola baddräkter för 75 dollar (drygt 500 spänn!). Jag gillade modellerna, de är verkligen orginella. JOLYN är ett nystartat företag som håller på att bli hyfsat stort här i USA men det finns inte i Europa än. Warren ska dock till SM i sommar så alla svenskar också ska få möjlighet att köpa dessa översnygga baddräkter. Han var himla trevlig. När jag berättade att jag tänkte berätta om märket på min blogg så ville han ha namnet på bloggen för att kunna länka den på sin hemsida och tyckte det var riktigt kul. Jag skriver ju på svenska så jag vet inte poängen med det, men kul var det ;)
http://www.jolynclothing.com/shop/
Annars då? Jo jag mår lite bättre. Simmade ett kort pass på 3000 meter och sedan coachade jag Kenan när han körde landträning. Det var roligt, mohahaha... Hela dagen har solen stekt och jag har citronerat mitt hår för att bleka det. Nöjd med resultatet :)
Sad face
Det blev inget simmat för min del idag. Mår bajs. I stället blev det 90 minuters promenad längs stranden. Så otroligt vackert och helt underbara hus. Men jag var bara bedrövad. När vi sen kom tillbaka till bassängen och jag såg de andra simma världens roligaste pass bröt jag samman totalt. Jag satt och nästan stortjöt för jag var så besviken över att inte kunna träna. Jag menar, jag är aldrig någonsin sjuk så varför just nu?? Jag är så ovan att inte vara frisk så jag vet liksom inte vad jag ska ta mig till. *lång rad med mindre trevliga svordomar*. Pusshej.
Sea World!
Heldagsutflykt till San Diego Sea World idag. Det blev blött. Vi började med att se en späckhuggarshow och det var något av det mäktigaste jag någonsin sett. Späckhuggarna är så stora men ändå så smidiga! De är extremt imponerande djur. De hoppade och voltade och stänkte (med väldigt mycket flit). Därefter gick vi och såg en delfinshow. Kolmorden kan slänga sig i väggen. Jättecoolt och roligt var det och huvudsyftet verkade vara att blöta ner oss. När vi sett delfinerna fick vi, tack vare våra amerikanska kompiasar i NCA, en egen back stage visning. Vi fick både klappa och mata delfiner och vi fick se fler konster. Även där fick vi oss en rejäl dusch... Detta var så häftigt! Nu har jag övergett min poliskarriär. Jag ska läsa till marinbiolog och veterinär, sedan ska jag flytta till Kalifornien och jobba på Sea World! Haha!
Efter detta åkte vi en colorado-liknande karusell. Fanns det någon yta på en som inte redan var blöt, så var den det efter det här... Helt ärligt, alla kläder gick att vrida ur. Men kul var det. Nu har även Sea World fått ta del av vårt sjungande under åkattraktionerna! Dock hade ingen av oss ombyten med. Jag kan meddela att det skaver som bara den på insidan av låren att gå i genomvåta, stora jeansshorts en hel dag. Blöta gympaskor är inte heller nån höjdare. Så efter colorado tappade man humöret liiite, eller åtminstone jag, och kände att det var dags att gå. Men icke! Vi hann med både helikoptersimulator, isbjörnar, hajar och sköldpaddor också iklädda blöta kläder. Fler bilder kommer när jag kommer hem! :)
Välkommen Aiden!
Nu tittar jag minsann in här igen! Känner att även om jag inte har möjlighet att hålla bloggen uppdaterad kontinuerligt, så bör stora, livsf...
-
Hemma i Skåne och firar påsk! Igår var vi hos farfar och Ethel och åt middag och imorgon ska vi till mormor och morfar. Dagen började me...
-
Jag är en djup funderare och jag drar med alla i min omgivning i mina funderingar. Min senaste djupa tanke inträffade för ungefär tio minute...










